2017-08-23, 09:49
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Det här var en av MADsens kriminella drömmar med största sannolikhet, han passade på med kim i båten och det var planerat i samband med mailkontakten.

Hade hon haft någon med sig hade det inte hänt.

Vad som han inte planerat var att han blev räddad, då blev han pressad att göra sig av med ubåten.

Ja detta kan vara en rimlig orsak till varför det blev panik hos PM. Jag tror att Danska militären hade ett vakande öga på PM hela tiden och därför visste de mer om vad som hände än vad PM insåg.

Det är inte ens helt omöjligt att militären buggat ubåten. Åtminstone skuggat den. Då de anade, eller visste, att PM smugglat skit i den förr.

Hur annars får man pengar att bygga raketer till månen för?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Lyssnade live på presskonferensen då polisen säger att han/Madsen sagt att han begravt kroppen hel.
Detta tolkar jag som att han förnekar styckning, och har sin olycksversion klar o kommer hålla fast vid den.

Verkar ju världsfrånvänt att förneka styckningen, för bara de allra närmast anhöriga kan väl möjligtvis inbilla sig att det stämmer.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Är det ingen annan som känner att det kanske är en seriemördare som har åkt fast? Det är väl ganska många ungdomar som har försvunnit i Öresundsområdet och att locka med den på en häftig ubåtstur och dumpa dem i havet är väl inte helt otänkbart?

Vad är det som säger att det var första gången med tanke på hur utstuderat tillvägagångssättet var?
Att han har styckat henne är oerhört besvärande. Det skulle förmodligen knuffa honom till livstid i Sverige, oavsett mord-förloppet i övrigt. Tveksamt om någon styck-mördare sluppit från livstid här?

Om man följer Veckans Brott och liknande så har det också framgått att de flesta som genomför en styckning är antingen rubbade eller påtända/berusade. Det skall en hel del till för att såga en människokropp i bitar, i synnerhet när det inte behövs. PM hade rimligen rep m.m. så han kunde ju ha lyft ut henne i förluckan och dumpat henne utan styckning. Han verkar vara rejält störd.
Citera
Medlem
LaoshiFreigeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Hur tänker du nu? Kan du måla upp ett troligt scenario där Madsen inte har mördat henne? Han har gett medgivande att han har dumpat kroppen i havet, vilket för övrigt inte var hans första berättelse. Varför larmar mann inte polis om man är oskyldig och har ett legitimt skäl att dumpa en kropp i havet?
Bra dogmatix. Händelseförloppet bekräftar ditt sätt att resonera. Dessutom är jag säker att karln kollade på Dexter och var inspirerad därav.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaoshiFreigeist
Du håller väl med att det inte finns skarp gräns mellan psykopat och icke-psykopat. PM bär på vissa psykopatiska drag (brist på empati, okontrollerbara våldsutbrott, förmåga att dupera omgivningen) och en spänning/konflikt med en attraktiv kvinna har han handlat irrationellt och bragt henne om livet.

Vissa psykopatiska drag? För min del har han massor av psykopatiska drag!
Citera
2017-08-23, 09:50
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Fast iom att de inte hittade några delar av henne i U-båten, så förvarade han knappast några utvalda delar där.

Ok, det köper jag. Men då borde han styckat kroppen utanför ubåten för att slippa städa så in i helvete.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Lyssnade live på presskonferensen då polisen säger att han/Madsen sagt att han begravt kroppen hel.
Detta tolkar jag som att han förnekar styckning, och har sin olycksversion klar o kommer hålla fast vid den.

Instämmer, + att advokaten uttalade sig om att torson inte hade något med PM att göra. PM har alltså inte berättat något om styckningen ännu!
Citera
Medlem
Citat:
Okej, mycket bra! Det är inte så lätt att förstå danskarna . Då är det kört för mördaren när han sagt att han "begravde" henne i havet hel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
En avgörande skillnad här är de tids- och rumsmässigs begränsningarna:
det finns inget utrymme för en annan GM än PM och KW dog under ubåtsturen. Dessutom har han styckat och försökt gömma kroppen.

I Linda Chen-fallet gick det veckor mellan försvinnadet och att man hittade kroppen. Det lämnade mer osäkerhet.

Sedan tror jag att chansen är hyfsad att PM erkänner. Han har bevisligen styckat henne; hur mycket värre kan det bli?

OM han har styckat henne levande - då är det snäppet värre..
Citera
2017-08-23, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tippar på detta också.
Han har ju uppenbart haft en fantasi om att arrangera en spektakulär kriminell happening - det framgår i denna intervjun:
https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/

Den fantasin var väl dock inte så spektakulär? Han ville bli jagad av polisen och landa på en kyrka med luftballong. Och ingen annan människa fick komma till skada.
Citera
2017-08-23, 09:51
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Håller med! Jag postade en länk till en samling bilder igår. Där kan man se vad PM o hans kompisar pysslade med. Författaren, som nämnts tidigare i tråden, bekräftar att de var PM's sexkompisar o likasinnade!

Letar ni, kommer ni att finna ubåten samt bilder på PM...

https://www.flickr.com/photos/liveartinstallations/albums

Tack!
På tal om bilder, hade Kim med sig en kamera tro?
Citera
2017-08-23, 09:52
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
PM beskrivs ju som väldigt flörtig av vännerna. Han har säkert försökt göra närmanden mot KW men kunde väl inte ta att han blev avvisad. Och därvidlag så brann säkringen för den store raketforskaren med obefintlig impulskontroll.

Tycker dock inte att det känns troligt att en sänkning av ubåten skulle vara med i planerna. Verkar mer som en desperat handling för att försöka undanröja bevis.
Det kan ha varit så det gått till... men jag reagerar på informationen från pressträffen om att man tidigare funnit en torso från en japansk turist i kögebukten. Om PM gjort detta tidigare så tyder det mindre på ett spontant handlande vid ett känsloutbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in