2017-08-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Kan han inte styckat henne utanför ubåten ?

Nu får du vakna. Dom hittade ju blod i ubåten? Styckningen har såklart skett där.
Citera
2017-08-23, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Eller så googlade han bara hur man skulle göra när det väl skett. Troligtvis inget han kunde så värst bra då det flöt upp igen.

Man har plockat hans datorer och där kommer det visa sig om han planerat detta innan avfärd. Vad gäller hans telefon kan det väl bli lite svårare då han olyckligt tappade den på sjöbotten innan räddning. Hans telefon är intressant.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nu får du vakna. Dom hittade ju blod i ubåten? Styckningen har såklart skett där.

Eller så förvarade han vissa utvalda delar av henne i ubåten och dumpade det han inte ville ha i sjön.

Frågan nu är om Kim Wall levde när han började stycka eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
I Linda Chen-fallet gick det veckor mellan försvinnadet och att man hittade kroppen. Det lämnade mer osäkerhet.
Plus att det i det fallet inte gick att utesluta annan GM. Det blir betydligt lättare för åklagaren i detta fallet om inte PM slänger in någon myster-man i ekvationen som jag skrivit om tidigare.
Citera
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Min teori är att Kim har gått bakåt på u-båtes däck för att få bättre bilder, halkat och fastnat ett antal varv i propellern, där av den stympade kroppen.

Med en 10 hästars aktersnurra?

Du kan väl göra lite tester och återkomma
Citera
2017-08-23, 09:40
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om det var en prostituerad kvinna, kunde vem som helst av hennes kunder ha gjort det. Det hade varit det absolut säkraste, om man nu absolut måste skända och döda kvinnor... Annars den klassiska: stanna bilen på någon skogsväg, låtsas att man behöver hjälp, kloroformera första ensamma kvinna som stannar, och så in med henne i bakluckan. Garanterat ingen som kan följa något spår då.
Det sitter kameror längs vägarna, andra bilister kan lägga märke till honom, få kvinnor färdas ensamma på slogsvägar. Om målet är en prostituerad kvinna måste han ändå på något sätt ta kontakt. Går han fysiskt och plockar upp henne kan han fastna på övervakningskameror eller kännas igen av förbipasserande. Är det en digital kontakt kan man spåra IP-adress etc. Jag tror inte att det är så lätt att finna ett offer om man vill vara säker på att inte åka fast.
Citera
Medlem
Är det ingen annan som känner att det kanske är en seriemördare som har åkt fast? Det är väl ganska många ungdomar som har försvunnit i Öresundsområdet och att locka med den på en häftig ubåtstur och dumpa dem i havet är väl inte helt otänkbart?

Vad är det som säger att det var första gången med tanke på hur utstuderat tillvägagångssättet var?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det räcker med någon ASD störning och omständigheter där GM är satt under stor mental press och nej jag tror inte ens man behöver lida av psykisk ohälsa för att stycka kroppar, det är essentiellt ingen större skillnad på handlingen och att stycka ett djur. Det kan vara omständigheter och nödvändigheter som styr.
Psykopater som mördar (på egen hand) tenderar att ha en historia med problematik och tidigare problem med rättvisan innan de till slut hamnar i en situation som slutar med mord. Det finns inga sådana indikationer kring PM mer än att han lätt blir arg och har kastat verktyg på folk (vilket knappast är psykopatbeteende). Aspergers känns troligare än psykopati men det är en ren gissning och det lär Danska myndigheter sätta vården på att utreda till rättegång.

Han var på 90-talet misstänkt för att ha tillverkat en bomb och en gissning är att den misstanken inte var gripen ur luften, utan att han redan då uppträtt märkligt i olika sammanhang. Man misstänker nog inte vem som helst för sånt.
Citera
2017-08-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Min teori är att han våldtagit henne och sedan dödat styckat och skickat ut i havet.

Väldigt konstigt att polisen inte hittat blod i ubåten eller i alla fall inte kommit ut med aktuella bevis.

Vad jag kunnat läsa har ubåten genomsökts men inget har hittats så jag blir inte riktigt klok på dem senaste nyheterna att hon har styckats.

Hur lyckades han hindra blodet från att rinna runt i ubåten eller hade han kemikalier som förstör bevis?

Vid presskonferensen kl9 sa polisen att de hittat blod i ubåten.
Citera
Medlem
Denne Peter Madsen, tycks inte vara helt fläckfri han tycks ha gjort saker tidigare. Jag skulle inte bli förvånad om det kommer fram mer "kvinnohistorier" från tidigare år. Det står nu utom allt rimligt tvivel att det i detta fall handlar om övergrepp.
Citera
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Aha, jag missade det
Läste nån som skrev nyss i tråden att de inte hittat blod. Skulle hört på nyheterna istället
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Var läste du att han förnekar styckningen?

Lyssnade live på presskonferensen då polisen säger att han/Madsen sagt att han begravt kroppen hel.
Detta tolkar jag som att han förnekar styckning, och har sin olycksversion klar o kommer hålla fast vid den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in