Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Och ändå så finns det en mansperson i utredningen som tidigare jobbade extra på intaget på Långbro och samme mans arbetsplats några år senare var belägen mitt emellan de båda fyndplatserna vid tidpunkten för CdC:s död och styckning, vad drar du själv för slutsats av allt detta måntro? Ett verk av slumpen? Ett ödets nyck? Ett underligt sammanträffande?
Din debatteknik är häpnadsväckande! Med din logik går det ju att hitta sammanträffanden i allt och sedan komma dragande med att det inte kan vara en slump. Min slutsats är naturligtvis att det inte ens kan kallas ett sammanträffande.
Vi kan ta mordet på Annika Nordberg som ett exempel på hur du resonerar. Hon hittades alltså vid Hägerstensbadet (i ett skogsparti ovanför badet). Med största sannolikhet har hon kommit levande till skogsdungen via Inteckningsvägen på Hägerstensåsen. Om du jobbar på Långbro Sjukhus och är bosatt på Södermalm (eller någon annanstans förutom just på Hägerstensåsen) så har du garanterat inte vägarna förbi där. Det finns alltså ingen som helst koppling mellan den plats där Annika Nordberg hittades och förmodligen mördades och Långbro sjukhus. Ändå vill du få det till att det är skumt att någon som du misstänker jobbade i en annan stadsdel på andra sidan motorvägen. Om hon hade hittats i Långbroparken hade jag åtminstone kunnat förstå kopplingen.
När jobbade TH, för jag antar att det är honom du menar, på Långbro förresten? Hur länge?
Citat:
Det finns också ortopedkirurgiska och ryggkirurgiska kliniker på Löwenströmska precis som på Karolinska sjukhuset, din teori tycks halta på flera punkter med tanke på att CdC blev styckad av en person som visste hur en slipsten ska dras? Det är också rätt förvånande att du helt plötsligt verkar tro på seriemordsteorin vad gäller gäller de döda prostituerade kvinnorna, menar du på fullt allvar att det finns en möjlighet att en svensk JTR härjade i Stockholm i början av 80-talet?
Jag glömde att ett ironiskt inlägg inte alltid fungerar...
Citat:
Menar du en fd vårdanställd som var inlagd på rättspsyk på olika avdelningar vid tidpunkten för prostitutionsmorden eller menar du en idag fd vårdanställd som var yrkesverksam på olika sjukhus vid tidpunkten för dödsfallen men som senare fick lämna yrket av okänd anledning och som till slut blev inlagd på rättspsyk?
Ditt inlägg känns lite oklart eller så har jag missuppfattat dig.
Du har missuppfattat, eller kanske snarare missat ironin, i mitt inlägg. Jag tror inte på någon svensk seriemördare.