Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-22, 18:13
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Headjob som headjob.... finns någon bevisning som utesluter Lisbeth Palme? )
Du som verkar väl bevandrad i "träsket", kan väl bekräfta eller dementera om det var missbrukarna på Eugeniavägen som mördade och styckade da Costa?
Citera
2017-08-22, 18:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Den sannolika hä.kedjan sys enkelt ihop med att en viss torsk droppade av Catrine där vid V.parken,runt den 15 juni -84, samt att Catrine nära nog direkt kom i samspråk med ett visst galet fruntimmer, missbrukare med ett väl demonstrerat våldskapital. Varpå resten är historia nu.

Det finns inga vittnesmål eller observationer av da Costa i Vasaparken runt den 15 juni och varför skulle ett galet fruntimmer attackera henne i parken (?) för att sedan låt stycka kroppen? Du vet förstås om att kvinnliga mördare dödar i princip bara folk i familjen som släktingar och manliga partners plus barn? Det är ohyggligt sällsynt att en kvinnlig gärningsman dödar en för henne okänd kvinna.

Och det konstigaste av allt är ju att ingen har sett röken av det där påstådda händelseförloppet i parken? Och varför avlägsnade det galna fruntimret bröst och könsdelar på Catrine? Vart tog alla de saknade kroppsdelarna vägen? Vad var motivet till detta?

Din teori måste vara den mest osannolika heltokiga teorin hittills om vad som hände da Costa.
Citera
2017-08-22, 18:28
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns inga vittnesmål eller observationer av da Costa i Vasaparken runt den 15 juni och varför skulle ett galet fruntimmer attackera henne i parken (?) för att sedan låt stycka kroppen? Du vet förstås om att kvinnliga mördare dödar i princip bara folk i familjen som släktingar och manliga partners plus barn? Det är ohyggligt sällsynt att en kvinnlig gärningsman dödar en för henne okänd kvinna.

Och det konstigaste av allt är ju att ingen har sett röken av det där påstådda händelseförloppet i parken? Och varför avlägsnade det galna fruntimret bröst och könsdelar på Catrine? Vart tog alla de saknade kroppsdelarna vägen? Vad var motivet till detta?

Din teori måste vara den mest osannolika heltokiga teorin hittills om vad som hände da Costa.
Vem menar skribenten Niklas-P skulle tagit da Costa av daga? Den där finska kvinnan som misstänktes för ett mord på en prostituerad i en husvagn på 1970-talet?
Citera
2017-08-22, 18:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Du som verkar väl bevandrad i "träsket", kan väl bekräfta eller dementera om det var missbrukarna på Eugeniavägen som mördade och styckade da Costa?

Jag är inte så bevandrad i det träsket, det där må varit något före min tid, på den tiden var jag sällan ens i näeheten av S-holm och när jag sedermera var det hängde jag inte i city. När jag blev LVUad hade jag jobb och bostad.
Citera
2017-08-22, 18:32
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Jag är inte så bevandrad i det träsket, det där må varit något före min tid, på den tiden var jag sällan ens i näeheten av S-holm och när jag sedermera var det hängde jag inte i city. När jag blev LVUad hade jag jobb och bostad.
Ni kanske hade gemensamma bekanta du kan fråga?
Citera
2017-08-22, 18:36
Medlem
Citat:

Heltokig är den inte, kvinnliga pundare och alkisar kan få snedtändning och då kan det vara andra än mer personliga relationer som är i skottlinjen. Kvinnliga styckare är kanske mer sällsynta, men Maria Kirsch räknas väl som sådan men är mer ordinär i hur hon relaterade till offret. Fast det hindrar inte att CDC tagits av daga av en kvinna och sedan en man hjälpt till att skaffa undan kroppen.

Sedan har vi ju Jonna i Askersund.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-22 kl. 19:21.
Citera
2017-08-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Ni kanske hade gemensamma bekanta du kan fråga?

Mig veterligen hade vi inte det. Jag just inte mycket kontakt med gamla pundarkompisar, bland de som ev.lever. Inte med de som gått bort heller.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-22 kl. 19:22.
Citera
2017-08-22, 18:44
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Det var flera sammanverkande faktorer som gemensamt väckte misstanken om att det fanns en koppling.

1. Alla tre offren arbetade på samma gata, dvs dom kan ha blivit upplockade av en och samma GM och det innebär att det finns en möjlighet som utifrån internationella erfarenheter kan betyda att det handlar om en möjlig seriemördare eftersom det handlar om gatuprostituerade som är extra utsatta för denna typ av GM.

2. Alla tre hittades i närheten av stora trafikleder nära bebyggelse, dvs dom hittades definitivt inte långt ute i skogen, ute på landsbygden nödtorftigt undangömda eller nedsänkta i en sjö/havet. Det i sin tur innebär att GM måste nästan ha varit bilburen och det är där kopplingen till de bilburna sexkunderna på offrens arbetsplats Malmskillnadsgatan kommer in i bilden.

3. Brott av denna kaliber tenderar att bli värre med tiden då GM blir "varm i kläderna" och ett exempel på detta är historiens mest kända seriemördare (lustmördare) Jack the Ripper, hans sista prostituerade offer blev oerhört vanställt i jämförelse med de andra

4. Offren hittades väl inte heller långt ifrån stora sjukhus i Stockholmstrakten och bara det får en att höja på ögonbrynen, kanske hade GM en koppling till sjukhusvärlden? Kanske hade GM någon form av koppling till fyndplatserna och dumpningszonerna?

5. Alla tre offren var vid olika tillfällen eller kan antas ha varit omtöcknade när dom raggade kunder på stritan och dom kan således ha klivit in i fel bil pga bristande omdöme pga droger eller tabletter mm. Dvs, dom var lätta offer för en möjlig seriemördare.

6. Om du efterlyser möjliga samband när det gäller ouppklarade prostitutionsmord så kan nedanstående länkar till viss del reda ut dina bryderier.

https://www.bustle.com/articles/194623-why-do-serial-killers-target-sex-workers-the-killing-season-explores-this-tragic-type-of-crim e
http://www.salon.com/2010/12/17/sex_workers/
http://www.business2community.com/trends-news/why-do-serial-killers-target-prostitutes-023113#WCrlcl9vDjWYrLX5.97
https://www.usatoday.com/story/opinion/2014/10/23/james-alan-fox-indiana-prostitute-killings/17726177/
http://news.northeastern.edu/in-the-media/why-do-serial-killers-target-prostitutes/
Vi har ju diskuterat det här tidigare, men vi kör en runda till...

Annika Nordberg hittades i Hägersten. Det "stora sjukhus" man hänvisar till här är alltså mentalsjukhuset Långbro. Logiken haltar uppenbart här.

Det går kanske att vända på resonemanget och leta efter den svenska JTR bland personer inlagda på mentalsjukhus istället för bland läkare? Nu är jag dålig på de övriga morden i serien, men hittades inte Elisabet i Märsta? Det ligger ju nära Löwenströmska som har några rättspsykiatriska avdelningar. CdC hittades ju nära Kungsholmen som ligger nära S:t Göran med sina (tidigare) rättspsykiatriska avdelningar.

Vi letar kanske efter en f.d. vårdanställd som blivit inlagd på rättpsyk och flyttats runt på de olika avdelningarna i Stockholm?
Citera
2017-08-22, 18:46
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Eftersom ditt inlägg också handlar om mig och mina teorier i debatten så svarar jag på det fetade.

Jag lägger inga ord i Borgnäs mun nu men jag tror inte själv längre att da Costa dog i arkitektens lägenhet utan jag är istället rätt övertygad nu om att hon blev skjutsad någonstans till en person som likt arkitekten brukade köpa tjänster av henne och det är där som hon möter sitt öde, arkitekten visste alltså att berättade han vart han skjutsade henne så skulle polisen kunna ringa in gärningsmannen och just därför drog han till med en nödlögn eftersom han hade någon form av vänskapsband med gärningsmannen.

Det är min huvudsakliga teori om vad som hände i det stora hela men detaljerna kan vi alltid diskutera. Självklart går det inte att utesluta andra händelseförlopp men dom ligger längre ner på listan.
Var tror du då att gärningsmannen bodde? Uppenbart inte i Täby med omnejd eftersom arkitekten ljög för att rädda sin polare.
Citera
2017-08-22, 19:03
Medlem
Riktigt så tokig var väl "Bettan" inte, så att hon gav sig på Catrine med överfallsskärning mitt i Vasaparken. Nej bättre upp nu - de begav sig straxt till en viss Lgh, belägen 2 tr upp, på en liten tvärgata till Odengatan. Där Catrine senare blev nedmonterad. Denna Lgh var rätt välbesökt av polisen - dock inte specifikt av några mordutredare. What a pity!
Citat:
Heltokig är den inte, kvinnliga pundare och alkisar kan få snedtändning och då kan det vara andra än mer personliga relationer som är i skottlinjen. Kvinnliga styckare är kanske mer sällsynta, men Maria Kirsch räknas väl som sådan men är mer ordinär i hur hon relaterade till offret. Fast det hindrar inte att CDC tagits av daga av en kvinna och sedan en man hjälpt till att skaffa undan kroppen.
Citera
2017-08-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Riktigt så tokig var väl "Bettan" inte, så att hon gav sig på Catrine med överfallsskärning mitt i Vasaparken. Nej bättre upp nu - de begav sig straxt till en viss Lgh, belägen 2 tr upp, på en liten tvärgata till Odengatan. Där Catrine senare blev nedmonterad. Denna Lgh var rätt välbesökt av polisen - dock inte specifikt av några mordutredare. What a pity!

"Bettan"? Är det samma som Eremona refererade till som "Monica"? Jag har inte någon specifik uppfattning att det skulle vara just hon men det verkar ju som ett bra exempel på en kvinna som får snedtändning..." kvinnor kan" må man säga även i dessa sammanhang.
Citera
2017-08-22, 19:40
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Stockholm är en liten storstad, det är väl inte svårt att kroppar i någon mening återfinns "nära" sjukhus om de återfinns utomhus.
Samt att vi, till skillnad från det "moderna" Japan, har sjukhus och vårdcentraler överallt. Fritt ur minnet: Södersjukhuset, Karolinska, Huddinge, Sabbatsberg, S:t Göran, S:t Erik, Nacka, Danderyd, Dalens, Sophiahemmet, Norrtulls, Roslagstulls, Sachska, Ersta, Södertälje, Beckomberga, Löwenströmska och Carlslund...
Senast redigerad av Herr Lindholm 2017-08-22 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in