2017-08-22, 23:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Är nog en lika säker källa som ni andra har här, jag litar på den

Men just det där sista "och dom har inte ägt någon bil innan dom hade färdiga körkort" känns väldigt udda att kunna kasta ur sig med två minuters betänketid. Hann du ringa din källa och kolla det? För det kan knappast vara den typen av information som din bekants bekant tänkte på att lämna till dig.
Citera
2017-08-23, 00:03
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men just det där sista "och dom har inte ägt någon bil innan dom hade färdiga körkort" känns väldigt udda att kunna kasta ur sig med två minuters betänketid. Hann du ringa din källa och kolla det? För det kan knappast vara den typen av information som din bekants bekant tänkte på att lämna till dig.

Jag har frågat om dom hade körkort och tillgång till bil, fick då svaret att dom inte tog körkort förrän -93. Och bil skaffades när körkortet var färdigt. Behövdes inte någon återkontakt för att få det bekräftat, jag hade ju redan infon
Citera
2017-08-23, 00:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag har frågat om dom hade körkort och tillgång till bil, fick då svaret att dom inte tog körkort förrän -93. Och bil skaffades när körkortet var färdigt. Behövdes inte någon återkontakt för att få det bekräftat, jag hade ju redan infon

Jag ska kolla detta. Skatteverket först och Transportstyrelsen sedan (fast i mån av tid). Bilinnehavet kan jag inte se, men väl när de fick körkort. Vill du vara vänlig att uppge vilka systrar vi pratar om? Fast jag har för mig att någon annan har nämnt dem. Kan någon annan i så fall rycka in och hjälpa till?
Citera
2017-08-23, 00:10
Medlem
Citat:

Det gäller samtliga systrar som bodde på lockerud alltså? Bra med en bil om man bor där tycker man, särskilt som de nog gärna ville till Hassle en del. Men visst, uppgiften om en vit bil 92 har jag tidigare omnämnt som osäker. Kan du fråga om fam hade någon sommarstuga när du ändå håller på?
Citera
2017-08-23, 00:11
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Jag ska kolla detta. Skatteverket först och Transportstyrelsen sedan (fast i mån av tid). Bilinnehavet kan jag inte se, men väl när de fick körkort. Vill du vara vänlig att uppge vilka systrar vi pratar om? Fast jag har för mig att någon annan har nämnt dem. Kan någon annan i så fall rycka in och hjälpa till?

Det ska vara AKM och ALM
Citera
2017-08-23, 00:15
Medlem
VelePetters avatar
Citat:

Om du kan kolla upp körkort varför har inte detta gjorts tidigare ?
Citera
2017-08-23, 00:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

An*a-Karin M*lmgr*n född 69 och An*a-Lena M*lmgr*n född 70, bägge bodde på Lockerudsvägen 55.
Citera
2017-08-23, 00:16
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det gäller samtliga systrar som bodde på lockerud alltså? Bra med en bil om man bor där tycker man, särskilt som de nog gärna ville till Hassle en del. Men visst, uppgiften om en vit bil 92 har jag tidigare omnämnt som osäker. Kan du fråga om fam hade någon sommarstuga när du ändå håller på?

Ska kolla med min källa. fast det kan dröja en dag eller två
Citera
2017-08-23, 00:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Om du kan kolla upp körkort varför har inte detta gjorts tidigare ?

Har aldrig tänkt på det. Har heller aldrig behövts. Dessutom har jag ett annat liv än att bara häcka här. Men jag har för mig att man kan se när körkort har utfärdats.
Citera
2017-08-23, 00:19
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Typ såhär med uppdateringar. Försökt speca källa. Ospecat=de flesta här kan se eller har sett själva.

*Flera i tråden har fått bekräftat att KM suttit anhållen från nära invigda. Freija (källa B) har det naturligtvis från MYCKET nära håll. Lockerudarn från (annan) källa B (jag intygar trovärdigheten i den källan).
*KM är med i bilen till förfesten i Töreboda. KB kör bilen. Han är med på festen och troligen även i bilen till stadt (prinzessan källa B/C). KM klänger på HA på stadt (dito)
*KM är född 66 vilket stämmer till fullo med ålder på den anhållne, 32 år 1998 (Forumdiskussion 2008).
* KM var inte på den arbetsplats han borde varit 2/6. Jag är B i kedjan.
*KM var tillsammans med KB som red med HA vid hassle-säby, vilket är KMs uppväxtort. Jag är B i kedjan.
* KB och HA är goda vänner.
* INGEN i KMs stora släkt dementerar honom som pilot utan stänger ned Fb-konton. Son, sambo, tre syskon och en systerson hemliggör Fb.
* KM klipps ut på en bild på sonen sida där han poserar med en Brynäs-maskot och sonen. Detta sker innan bilden raderas och profilen mörkas.
* KM har två skumma anonyma profiler på Fb.
*Minst två av KMs systrar bor på lockerud 1992. Två av dessa sätts av två oberoende källor i samband med en mindre vit bil "typ Nissan micra." Jag är B i kedjan.
* KM är kusin med U Ahlin (KMs mor syster med UAs far) vilket kan förklara mörkläggning. Källa: jag m.fl ( UAs föräldrar bor precis bredvid KM.)
* EN äldre webbsida där KMs mejl finns bland kontakter på tidigare arbetsplats Lorentzons styr i Skövde finns i juli. Nu spårlöst försvunnen. Källa:jag

Angående det fetmarkerade.

Jag har inga uppgifter om detta, så till denna info är jag inte källa. (Däremot till de andra två påståendena under samma punkt.)
Citera
2017-08-23, 00:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
An*a-Karin M*lmgr*n född 69 och An*a-Lena M*lmgr*n född 70, bägge bodde på Lockerudsvägen 55.

22 respektive 23 år och ingen av dem skulle ha haft körkort, trots en stark koppling ut till landet? Känns rent spontant som mycket tveksamt, men visst kan det vara möjligt.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-23 kl. 00:23.
Citera
2017-08-23, 00:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
22 respektive 23 år och ingen av dem skulle ha haft körkort, trots en stark koppling ut till landet? Känns rent spontant som mycket tveksamt, men visst kan det vara möjligt.

Ja jag håller med, det här måste givetvis kollas upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in