2017-08-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Båda har suttit i kommunfullmäktige samtidigt.
Låt säja att KM och UA hade en tight relation. Och att KM öppnade sig för UA. Så kanske det inte är så långsökt att UA kontaktade MA och bad om en tjänst.

Jag kan inte riktigt släppa U.A här.
Tidigt i tråden pratades det om att H.A skulle ha haft någon affär med en lärare? Framkom det något mer kring det? U.A var ju lärare under den tiden? Eller?

Var U.A på Statt denna kväll? Har han hjälpt K.M eller tvärtom?
Har man utnyttjat kontakter och positioner inom samhället för att mörka och tysta ner saker i början?( slarva bort vittnesuppgifter, inte driva på hårt vid förhör för att man inte vill ha advokat, slarvar bort bevis(?) örhängen etc
Börjar det hända saker när nya/andra personer/instanser får tillgång till fallet?

Det är det där om att man inte ville ha advokat för att undvika att få sitt namn "blottat" som jag inte riktigt kan släppa. Vem har/hade de kunskaperna i den åldern, och som dessutom hade skäl att bry sig om det?
Citera
2017-08-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purrloin
Tidigt i tråden pratades det om att H.A skulle ha haft någon affär med en lärare? Framkom det något mer kring det? U.A var ju lärare under den tiden? Eller?

Har man utnyttjat kontakter och positioner inom samhället för att mörka och tysta ner saker i början?( slarva bort vittnesuppgifter, inte driva på hårt vid förhör för att man inte vill ha advokat, slarvar bort bevis(?) örhängen etc
Börjar det hända saker när nya/andra personer/instanser får tillgång till fallet?

Det är det där om att man inte ville ha advokat för att undvika att få sitt namn "blottat" som jag inte riktigt kan släppa. Vem har/hade de kunskaperna i den åldern, och som dessutom hade skäl att bry sig om det?

Nåt konstigt är det. Fanns väl knappast internet på den tiden, så informationen har han knappast googlat sig till.
Tycker det osar katt om hela utredningen
Citera
2017-08-22, 21:54
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Såtenäs och Sotenäs är två helt olika platser, bara så du har koll på det? F7 ligger vid Såtenäs inte Sotenäs... Det är 11 mil mellan Sotenäs och Såtenäs.

Jag vet det och det är F7 Såtenäs jag kollar in. Det är ju militärt område och man kommer inte in där hur som helst, det är ett stort område också. Du måste antingen jobba där eller känna någon som bor där. Som tur är har jag kontakter. Det är en plats där som bör undersökas.
Är det nu så att KM är misstänkt GM och jobbade där 92, som elektriker, hade tillgång till hela området och alla byggnader där, så är det ett optimalt ställe att gömma en kropp på, eftersom det inte springer en massa folk inom området, endast begränsat antal som har tillträde. Det ligger även en bit ifrån Mariestad. Som elektriker har du även jour då och då och rycker ut på alla tider och dagar i veckan. Inte konstigt om han var ute och låtsades "jobba" i natten/tidig morgon. Fixa ett el-fel. Han har haft någon som körde. Dom var två pers.
Citera
2017-08-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Nåt konstigt är det. Fanns väl knappast internet på den tiden, så informationen har han knappast googlat sig till.
Tycker det osar katt om hela utredningen
Nä precis, och FB-detektiver fanns inte heller som kunde rota fram och avslöja namn. Så därför finner jag det märkligt att en "vanlig Svensson" skulle oroa sig över det. Har hakat upp mig lite på just det.
Citera
2017-08-22, 22:24
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purrloin

M.R har jag ju sagt ett antal gånger. Där har du svaret.
Citera
2017-08-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Jag vet det och det är F7 Såtenäs jag kollar in. Det är ju militärt område och man kommer inte in där hur som helst, det är ett stort område också. Du måste antingen jobba där eller känna någon som bor där. Som tur är har jag kontakter. Det är en plats där som bör undersökas.
Är det nu så att KM är misstänkt GM och jobbade där 92, som elektriker, hade tillgång till hela området och alla byggnader där, så är det ett optimalt ställe att gömma en kropp på, eftersom det inte springer en massa folk inom området, endast begränsat antal som har tillträde. Det ligger även en bit ifrån Mariestad. Som elektriker har du även jour då och då och rycker ut på alla tider och dagar i veckan. Inte konstigt om han var ute och låtsades "jobba" i natten/tidig morgon. Fixa ett el-fel. Han har haft någon som körde. Dom var två pers.

Fanns det nåt nyasfalterat - 400m - 1992 i Juni??
Citera
2017-08-22, 23:03
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

Hur menar du ang. MR?
Citera
2017-08-22, 23:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Kan du göra som lubbe (eller vem det var) och göra en lista över de punkter som gör MR till "mannen med pilotglasögon"? Ange källor och annat så långt det går. Att bara "säga" att något skulle vara på ett visst sätt fungerar inte, lilla vän. Rada upp nu, får vi se.
Citera
2017-08-22, 23:11
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Kan du göra som lubbe (eller vem det var) och göra en lista över de punkter som gör MR till "mannen med pilotglasögon"? Ange källor och annat så långt det går. Att bara "säga" att något skulle vara på ett visst sätt fungerar inte, lilla vän. Rada upp nu, får vi se.

Jag har gjort det lite bakåt i tråden. Ni Vill ju inte varken se eller höra annat än Klas.
Citera
2017-08-22, 23:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag har gjort det lite bakåt i tråden. Ni Vill ju inte varken se eller höra annat än Klas.

Då gör du det igen med allt samlat på ett ställe denna gången! Det blir svårt att hålla reda på allt när det pytsas ut lite här och lite där. Gör en lista om du är seriös så ska jag titta på detta. Jag har ju faktiskt haft funderingar om MR som du säkert har sett i tråden, till och med ställt några frågor som jag inte har fått svar på (bland annat om vad han gjorde den där kvällen och natten).
Citera
2017-08-22, 23:18
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Fanns det nåt nyasfalterat - 400m - 1992 i Juni??

Värt att rota runt i ALLT som pågick i området, vid den tidpunkten, byggnationer, reparationer, konstruktioner e t c. T e x om det gjordes något större elektriskt arbete, gräva och dra nya kablar till lampor på landningsbanor, ombyggnad/nybyggnation av inrättningar, t e x kök, städ, tvättstugor e t c. Jag kommer att kolla som sagt. Men ju fler som snokar och rotar och hittar information desto bättre. Det kan ju hända att det dyker upp nåt som polisen finner intressant att kolla upp närmare.
Citera
2017-08-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Typ såhär med uppdateringar. Försökt speca källa. Ospecat=de flesta här kan se eller har sett själva.

*Flera i tråden har fått bekräftat att KM suttit anhållen från nära invigda. Freija (källa B) har det naturligtvis från MYCKET nära håll. Lockerudarn från (annan) källa B (jag intygar trovärdigheten i den källan).
*KM är med i bilen till förfesten i Töreboda. KB kör bilen. Han är med på festen och troligen även i bilen till stadt (prinzessan källa B/C). KM klänger på HA på stadt (dito)
*KM är född 66 vilket stämmer till fullo med ålder på den anhållne, 32 år 1998 (Forumdiskussion 2008).
* KM var inte på den arbetsplats han borde varit 2/6. Jag är B i kedjan.
*KM var tillsammans med KB som red med HA vid hassle-säby, vilket är KMs uppväxtort. Jag är B i kedjan.
* KB och HA är goda vänner.
* INGEN i KMs stora släkt dementerar honom som pilot utan stänger ned Fb-konton. Son, sambo, tre syskon och en systerson hemliggör Fb.
* KM klipps ut på en bild på sonen sida där han poserar med en Brynäs-maskot och sonen. Detta sker innan bilden raderas och profilen mörkas.
* KM har två skumma anonyma profiler på Fb.
*Minst två av KMs systrar bor på lockerud 1992. Två av dessa sätts av två oberoende källor i samband med en mindre vit bil "typ Nissan micra." Jag är B i kedjan.
* KM är kusin med U Ahlin (KMs mor syster med UAs far) vilket kan förklara mörkläggning. Källa: jag m.fl ( UAs föräldrar bor precis bredvid KM.)
* EN äldre webbsida där KMs mejl finns bland kontakter på tidigare arbetsplats Lorentzons styr i Skövde finns i juli. Nu spårlöst försvunnen. Källa:jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in