2017-08-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Typ såhär med uppdateringar. Försökt speca källa. Ospecat=de flesta här kan se eller har sett själva.

*Flera i tråden har fått bekräftat att KM suttit anhållen från nära invigda. Freija (källa B) har det naturligtvis från MYCKET nära håll. Lockerudarn från (annan) källa B (jag intygar trovärdigheten i den källan).
*KM är med i bilen till förfesten i Töreboda. KB kör bilen. Han är med på festen och troligen även i bilen till stadt (prinzessan källa B/C). KM klänger på HA på stadt (dito)
*KM är född 66 vilket stämmer till fullo med ålder på den anhållne, 32 år 1998 (Forumdiskussion 2008).
* KM var inte på den arbetsplats han borde varit 2/6. Jag är B i kedjan.
*KM var tillsammans med KB som red med HA vid hassle-säby, vilket är KMs uppväxtort. Jag är B i kedjan.
* KB och HA är goda vänner.
* INGEN i KMs stora släkt dementerar honom som pilot utan stänger ned Fb-konton. Son, sambo, tre syskon och en systerson hemliggör Fb.
* KM klipps ut på en bild på sonen sida där han poserar med en Brynäs-maskot och sonen. Detta sker innan bilden raderas och profilen mörkas.
* KM har två skumma anonyma profiler på Fb.
*Minst två av KMs systrar bor på lockerud 1992. Två av dessa sätts av två oberoende källor i samband med en mindre vit bil "typ Nissan micra." Jag är B i kedjan.
* KM är kusin med U Ahlin (KMs mor syster med UAs far) vilket kan förklara mörkläggning. Källa: jag m.fl ( UAs föräldrar bor precis bredvid KM.)
* EN äldre webbsida där KMs mejl finns bland kontakter på tidigare arbetsplats Lorentzons styr i Skövde finns i juli. Nu spårlöst försvunnen. Källa:jag

Och: PW upphör att dementera namn efter att KM nämns i tråden.
Citera
2017-08-22, 23:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Värt att rota runt i ALLT som pågick i området, vid den tidpunkten, byggnationer, reparationer, konstruktioner e t c. T e x om det gjordes något större elektriskt arbete, gräva och dra nya kablar till lampor på landningsbanor, ombyggnad/nybyggnation av inrättningar, t e x kök, städ, tvättstugor e t c. Jag kommer att kolla som sagt. Men ju fler som snokar och rotar och hittar information desto bättre. Det kan ju hända att det dyker upp nåt som polisen finner intressant att kolla upp närmare.

Ursäkta om jag lägger mig i, men nog känns det väl en aningens väl avancerat att köra igenom en vakt med risk för kontroll och in på militärt område med ett lik i bagaget? Dessutom var ju KM (om det nu är han som är "mannen med pilotglasögon" och kanske också gärningsman) sjukskriven en vecka efter Helenas försvinnande. Inte skulle han väl ha haft kroppen liggande någonstans under hela den tiden? Detta tror jag måttligt på.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-22 kl. 23:30.
Citera
2017-08-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag har gjort det lite bakåt i tråden. Ni Vill ju inte varken se eller höra annat än Klas.

Jag frågade dig en sak som du inte svarat på. Hur förklarar du MRs jobb som vakt. Jag har läst regelverket och aldrig att han fått jobba kvar om han är misstänkt för mord på sannolika skäl.
Citera
2017-08-22, 23:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Typ såhär med uppdateringar. Försökt speca källa. Ospecat=de flesta här kan se eller har sett själva.

*Flera i tråden har fått bekräftat att KM suttit anhållen från nära invigda. Freija (källa B) har det naturligtvis från MYCKET nära håll. Lockerudarn från (annan) källa B (jag intygar trovärdigheten i den källan).
*KM är med i bilen till förfesten i Töreboda. KB kör bilen. Han är med på festen och troligen även i bilen till stadt (prinzessan källa B/C). KM klänger på HA på stadt (dito)
*KM är född 66 vilket stämmer till fullo med ålder på den anhållne, 32 år 1998 (Forumdiskussion 2008).
*KM var tillsammans med KB som red med HA vid hassle-säby, vilket är KMs uppväxtort. Jag är B i kedjan.
* INGEN i KMs stora släkt dementerar honom som pilot utan stänger ned Fb-konton. Son, sambo, tre syskon och en systerson hemliggör Fb.
* KM klipps ut på en bild på sonen sida där han poserar med en Brynäs-maskot och sonen. Detta sker innan bilden raderas och profilen mörkas.
*Minst två av KMs systrar bor på lockerud 1992. Två av dessa sätts av två oberoende källor i samband med en mindre vit bil "typ Nissan micra." Jag är B i kedjan.
* KM är kusin med U Ahlin (KMs mor syster med UAs far) vilket kan förklara mörkläggning. Källa: jag m.fl ( UAs föräldrar bor precis bredvid KM.)
* EN äldre webbsida där KMs mejl finns bland kontakter på tidigare arbetsplats Lorentzons styr i Skövde finns i juli. Nu spårlöst försvunnen. Källa:jag

Citat:
Och: PW upphör att dementera namn efter att KM nämns i tråden.

Så ska det se ut! Seriöst jobbat!
Citera
2017-08-22, 23:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag frågade dig en sak som du inte svarat på. Hur förklarar du MRs jobb som vakt. Jag har läst regelverket och aldrig att han fått jobba kvar om han är misstänkt för mord på sannolika skäl.

Helt riktigt (men jag tar ändå gärna emot Twiggys lista - om han/hon nu kan skrapa ihop till en sådan ...)!
Citera
2017-08-22, 23:33
Medlem
VelePetters avatar
Citat:

Kan dementera en sak, fått reda på genom bekantas bekanta att systrarna hade inte körkort -92
Citera
2017-08-22, 23:48
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Kan dementera en sak, fått reda på genom bekantas bekanta att systrarna hade inte körkort -92

Kan du utveckla varför de inte hade det?
Citera
2017-08-22, 23:49
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Kan du utveckla varför de inte hade det?

Dom tog körkort under -93
Citera
2017-08-22, 23:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Dom tog körkort under -93

Men jag frågade varför. Hade de inte åldern inne 1992 eller berodde det på något annat?

Sedan kan man ändå äga en bil även om man inte har körkort.
Citera
2017-08-22, 23:53
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Men jag frågade varför. Hade de inte åldern inne 1992 eller berodde det på något annat?

Sedan kan man ändå äga en bil även om man inte har körkort.

Som jag har fått sagt till mig hade dom inget behov av körkort tidigare, och dom har inte ägt någon bil innan dom hade färdiga körkort
Citera
2017-08-22, 23:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Som jag har fått sagt till mig hade dom inget behov av körkort tidigare, och dom har inte ägt någon bil innan dom hade färdiga körkort

Det är ett rätt fantastiskt minne din bekants bekant har ... Du är säker på att du inte drar en vals nu? Särskilt det sista "och dom har inte ägt någon bil innan dom hade färdiga körkort" känns väldigt udda att kunna kasta ur sig med två minuters betänketid.
Citera
2017-08-22, 23:56
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Det är ett rätt fantastiskt minne din bekants bekant har ... Du är säker på att du inte drar en vals nu?

Är nog en lika säker källa som ni andra har här, jag litar på den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in