2017-08-22, 21:36
Medlem
Kung-Caligulas avatar
PM är en pateisk clown som inte kan berätta sanningen. Vem fan tror idioten att han lurar? Berätta allt som har hänt och det framförallt för KW anhörigas skull. PM har varigt så här hela sitt liv och han har säkert fler liv på sitt samvete. Vem fan tror han att han är när han gav KW en begravning till sjöss? Trodde han att man skulle tycka att det var nobelt gjort?
Citera
2017-08-22, 21:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
GÅR det att använda helt vanliga mobiltelefoner i en ubåt?

På Finlandsfärjan är det svårt att ringa om man befinner sig under vattenytan så jag undrar bara..

Vågar sätta en femma på att ubåten har antenn/signal-förstärkare.
Citera
2017-08-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Men tack, det var jättebra info att få en bild av hur lång tid det kan ha tagit från uppfiskandet till polisbilen. Toppen. Då har han haft tid att få ombyte på vägen, alt inte eftersom han inte ville det. Dock är det inte en blöt overall han har på de sista bilderna,
Poängen då, som du tycks missa, är att postaren jag diskuterade med anser sig se att han har olika overaller från kvällsbilden i tornet med Kim, jämfört med den som han har på sig på videoklippet. Det är det intressanta som öppnar för vad som skett mellan två overaller sas.
Såklart har det stor betydelse eftersom det handlar om beteende att dölja undanröja osv.
Ombyte lär han har haft i ubåten. Har han styckat en kropp lär den overallen ligga på havets botten.

Det ser dock verkligen ut som att det är samma overall han har på sig när han klättrar upp på räddarnas båt som den han har i första videon iland. Bara lite torrare.
Citera
2017-08-22, 21:41
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Va? Vad har du fått det ifrån? Det framstår tydligt på alla bilder att luckan inte passar för någon som är fetlagd, ingalunda 1,2 meter(!) i diameter. Tvärt om, väldigt trång och smal.

Citat:
Ursprungligen postat av DirkDC
Jag förstår inte varför han ska ha behövt stycka henne i ubåten när tornets lucka är 120ch i diameter och han hade enkelt kunna knyta ihop hennes händer och lagt dom runt halsen och klättrat upp utan att strypa sig själv, det är bara ca 2-3 meter.

1:17 in i videon:
https://www.youtube.com/watch?v=JZX6BHMAf4w
Citera
2017-08-22, 21:43
Medlem
Hans självbild är nog grandios och han trodde att han kunde komma undan med vadsomhelst hursomhelst genom ljuga litegrann och dumpa kroppen från ubåten.
Citera
2017-08-22, 21:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
PM är en pateisk clown som inte kan berätta sanningen. Vem fan tror idioten att han lurar? Berätta allt som har hänt och det framförallt för KW anhörigas skull. PM har varigt så här hela sitt liv och han har säkert fler liv på sitt samvete. Vem fan tror han att han är när han gav KW en begravning till sjöss? Trodde han att man skulle tycka att det var nobelt gjort?

En nära vän till honom var inne på ett sådant resonemang. Att han gillade gamla historier om pirater och krig till sjöss. Där då begravning till sjöss är något man använder sig av. Hänger väl samman med hans intresse för rymden också. Dör man där är det också (enligt sci-fi) alltid begravning i rymden, på samma sätt som då hon trodde han skulle resonera kring om något dött i en olycka på hans ubåt. Men denna vän uttalade sig innan hennes styckade kropp död upp på en strand så hon har möjligen ändrat sig.
Citera
2017-08-22, 21:44
Medlem
Sgt.Blands avatar
Undrar om styckningen kan ha ett annat skäl än de två som har lanserats tidigare, transport och lust-styckning. Kan PM ha styckat kroppen för att den ska bli svårare att hitta? Orkar man med besväret att stycka en nyligen dödad kropp enbart av detta skälet? Till annat bevisas så tror jag helt enkelt att kroppen var för tung att få ut ur ubåten i ett stycke. Och därför blev den klent byggde PM tvungen att stycka den.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-08-22 kl. 21:46.
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det har med att utreda händelseförloppet att göra. Om och hur han betett sig för att dölja bevis t ex. Om det inte är intressant för dig så scrolla bara vidare,tack

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]

Men helt ointressant är det inte! Hur många glider runt med 3 st kamouflagemönstrade overallen i bagaget? På bilderna från torsdagskvällen har han kamouflagemönstrat på sig, bredvid KW. Blöt på räddningsbilden och återigen sedan en torr kamouflagemönstrad överdel på sig på polisbilden. Är det en stor översvallande trend i Danmark just nu, som onepiece eller så, med kamouflageoveraller som var och varannan dansk båtägare har, ja då ger jag mig, annars måste du ändå hålla med om att det är konstigt! Även om det inte kanske har med händelsen i sig att göra..[/quote]
Han har troligen köpt ett stort parti av dem på militärens överskottslager.[/quote]

Känns som standardutrustning med både extra overaller och verktyg i en enkel ubåt. Nautilus är ingen bostad, mer som en verkstad med sovplatser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
GÅR det att använda helt vanliga mobiltelefoner i en ubåt?

På Finlandsfärjan är det svårt att ringa om man befinner sig under vattenytan så jag undrar bara..
Nej, inte utan fönster eller luckor. I ubåtar tror jag inte ens att det går att få fram en kompassriktning med ur magnetfältet. Kompassen måste sitta utanpå ubåten.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tycker inte diskussion är makaber. I alla inte här på FB. Somliga säger att rester av sperma/spermier kan klara sig trots förruttnelse och havsvatten. Andra inte. Istället för att bara acceptera ett svar är det viktigare att resonera kring vad som är tänkbart.

Mina frågor handlar inte om hur länge spermier överlever utan hur långt in i ett lik spermier kan tränga, dvs om de ligger skyddade från havsvatten efter de dött och hur motståndskraftiga sperma är mot förruttnelse i sommarvatten. Viktiga frågor om man funderar över ifall det går att fastslås att hon våldtagits. Alla våldtäkter behöver inte automatiskt ge skador i sludan och förruttnelsen plus vattnet kan ha förstört alla eventuella skador.

Spermierna simmar mycket riktigt upp genom livmoderhals och livmoder till äggledaren efter ett samlag. Även om slidan sköljs ur av ex havsvatten har antagligen flera spermier redan passerat in i livmodern och fortsätter simma - det är flera hundra miljoner spermier som kommer ut vid ett samlag. Detta sker under några timmar - de simmar även om värden dvs kvinnan skulle vara död.
Har torson haft ett samlag före döden - upp till flera dygn före döden - kan spemier återfinnan i livmodersekret. Om man får tag i ett "spermiehuvud" som är intakt kan oftast DNA utvinnas ur detta.
Detta naturligtvis under förutsättning att mannen inte haft skydd under samlaget och inte heller låtit sterilisera sig.

"Vid samlaget slungas omkring 500 miljoner spermier mot livmoderhalsens öppning i slidans övre del. Spermiernas simning upp från slidan till äggledaren, cirka 15-18 centimeter, tar i allmänhet några timmar.
Det finns snabbsimmande spermier som, om villkoren är gynnsamma, kan nå äggledaren på en halvtimme. Andra spermier tar lång tid på sig, deras simning kan ta flera dygn. Kanske finns det ännu inget ägg i äggledaren. Spermierna kan då simma fram och tillbaka i äggledarens vida del och vänta, ibland i flera dygn."
Citera
2017-08-22, 21:46
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirkDC
Jag förstår inte varför han ska ha behövt stycka henne i ubåten när tornets lucka är 120ch i diameter och han hade enkelt kunna knyta ihop hennes händer och lagt dom runt halsen och klättrat upp utan att strypa sig själv, det är bara ca 2-3 meter.
Teorin bygger på att kroppen var för tung för PM att få ut i ett stycke. PM ser ut att vara en klen liten skit på bilder.
Citera
2017-08-22, 21:50
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Ombyte lär han har haft i ubåten. Har han styckat en kropp lär den overallen ligga på havets botten.

Det ser dock verkligen ut som att det är samma overall han har på sig när han klättrar upp på räddarnas båt som den han har i första videon iland. Bara lite torrare.

Tror nog inte han tog på sig en ny overall för att stycka i.

Ja, han hade ombyte på båten ok. Men var kom den tredje kamoflageoverallen ifrån? I fll det nu stämmer som tidigare postare säger att det är en annan! Han kan ju knappast inte ha haft en ny med sig från ubåten? Jag undrar därför att jag är inne på att han simmade med den "gamla" overallen för att undanröja spår, och sedan ville han inte ta den av sig förrän han kom iland och då varit nånstans där han bytt till en ny nästan likadan. Och då undrar jag vart och hur och om den gamla overallen är beslagtagen eller om han lyckades "smita undan och byta till ny? Ja, det kan verkar betydelselöst men jag är övertygad om att detta kommer bli aktuellt nån gång framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in