2017-08-22, 21:15
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Om det är KW:s torso som är funnen kan jag egentligen bara se ett skäl till varför hon är styckad.
Jag betvivlar transportstyckning på grund av likstelhet eller svårighet att få ut kroppen ur ubåten.
Att avlägsna huvud, armar och underben för att försvåra identifiering? Inte sannolikt i dagens läge.
Styckning för att försvåra bedömning av dödsorsak? Nja.

PM har inte agerat adekvat på något sätt i den här historien. Om det är KW:s torso som hittats kan jag inte se en mer rimlig förklaring än att PM ville stycka henne.
Det är också vad jag tror. Remember önskan att genomföra en spektakulär kriminell happening. Det är det vi bevittnar nu.
Ponera att det är planerat - båtens insida har då varit inplastad under styckningen och är därför fri från blod och andra bevis på att något utöver det vanliga ägt rum.
Men hur har han tänkt sig att kunna komma tillbaka till hamnen utan att behöva konfrontera dem som söker efter KW?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Eh, vilken makaber diskussion. Spermierna dör ju efter några dagar, så hur tänker du här egentligen? Jag tror knappast en obducent letar "spermielik" i en död kvinnas slida om hon legat i vatten ett bra tag. Hade kroppen varit torr hade kanske intorkad sperma kunnat ses, men i det här läget så tror jag på sin höjd man kan se skador på slidan. Och nej, en spermie kan inte ta skydd i ett ägg som skulle ligga befruktat och fräscht i ett lik i flera dagar.

Jag tycker inte diskussion är makaber. I alla inte här på FB. Somliga säger att rester av sperma/spermier kan klara sig trots förruttnelse och havsvatten. Andra inte. Istället för att bara acceptera ett svar är det viktigare att resonera kring vad som är tänkbart.

Mina frågor handlar inte om hur länge spermier överlever utan hur långt in i ett lik spermier kan tränga, dvs om de ligger skyddade från havsvatten efter de dött och hur motståndskraftiga sperma är mot förruttnelse i sommarvatten. Viktiga frågor om man funderar över ifall det går att fastslås att hon våldtagits. Alla våldtäkter behöver inte automatiskt ge skador i sludan och förruttnelsen plus vattnet kan ha förstört alla eventuella skador.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det känns inte så stabilt att balansera ute på däck när man håller på med en styckning.

Dessutom är det fritt synfält och månsken (fraktfartyget såg ju den lanternlösa ubåten).
Citera
2017-08-22, 21:16
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Eh? Det tog liksom inte 30s för båten att ta sig från platsen där ubåten sjönk in till hamn där PM filmades. Det är 5-6 distans med en båt som troligen inte gjorde mer än kanske 5-15 knop vid tillfället med tanke på båttyp, sjögång och mängden personer ombord. Dvs ~20-60min (och det innan man fått uppmaning om vart man skall gå vilket kan ha tagit ytterligare tid, lägg dessutom till tid för att lägga till) vilket ger tid för overallen att torka den värsta fukten. Overallen ser inte ut att vara snustorr heller (och den kan vara rejält blöt utan att se ut som en sladdrig säck).

Om du tittar på videon en gång till så ser du dessutom att man givit honom ett folietäcke och det skulle man knappast gjort om man upplevt honom som torrskodd.

Men tack, det var jättebra info att få en bild av hur lång tid det kan ha tagit från uppfiskandet till polisbilen. Toppen. Då har han haft tid att få ombyte på vägen, alt inte eftersom han inte ville det. Dock är det inte en blöt overall han har på de sista bilderna,
Poängen då, som du tycks missa, är att postaren jag diskuterade med anser sig se att han har olika overaller från kvällsbilden i tornet med Kim, jämfört med den som han har på sig på videoklippet. Det är det intressanta som öppnar för vad som skett mellan två overaller sas.
Såklart har det stor betydelse eftersom det handlar om beteende att dölja undanröja osv.
Citera
2017-08-22, 21:16
Medlem
Max3xs avatar
Tidigare starka supportrar till PM, börjar nog känna stanken av ev styckmord, o drar sig undan!

PM's bror ändrar åsikt: "Jag kommer inte att förlåta honom".

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9808052/peter-madsens-bror-jeg-kommer-ikke-til-at-tilgive-ham-saadan-har-jeg-det-lige-nu/

Ordförande bakom stödgruppen för PM slutar: "Drömmen krossades".

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9809130/formand-bag-stoettegruppe-til-peter-madsen-stopper-droemmen-brast/
Citera
2017-08-22, 21:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Läste tidigare i tråden något om sms-trafiken mellan KW och hennes pojkvän gjort att man fattade misstankar tidigt. Vet inte om det är en trådsanning eller något Köpenhamnspolisen faktiskt gått ut med.

Jag startade tråden och då handlade den om att en ubåt med två personer saknades. Orsaken till att polisen visste det var att KW inte kommit hem avtalad tid. Så man befarade ubåtshaveri och letade frenetiskt efter ubåten. Då fanns inte en tanke om att KW blivit dödad av MP. Polisen letade bara efter en försvunnen ubåt och man befarade att båda omkommit.
Citera
2017-08-22, 21:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om det är KW:s torso som är funnen kan jag egentligen bara se ett skäl till varför hon är styckad.
Jag betvivlar transportstyckning på grund av likstelhet eller svårighet att få ut kroppen ur ubåten.
Att avlägsna huvud, armar och underben för att försvåra identifiering? Inte sannolikt i dagens läge.

PM har inte agerat adekvat på något sätt i den här historien. Om det är KW:s torso som hittats kan jag inte se en mer rimlig förklaring än att PM ville stycka henne.

Varför betvivlar du likstelhet?

Tror du att det går att föra ut en person i den här(bildlänk nedan) ställningen genom någon av luckorna, även om vi bortser ifrån att överviktiga danska kriminaltekniker kan ta sig in och ut i ubåten.

Bild på bunden kvinna som stretar:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/35/7e/d7/357ed7b0685b19b57dcfb1987c800053--restraint-fishnet.jpg

Inte alls osannolikt att PM har fixerat KW i en utmanande ställning som attraherar honom för att sedan ägna åtskilliga timmar åt självtillfredsställelse, stryper henne och fortsätter sin onaninatt tills liket är kallt och stel som stål.

Det enda sättet att få ut kroppen ur fartyget är således att stycka kroppen, åtminstone så är det ett rationellt sätt.
Citera
2017-08-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirkDC
Jag förstår inte varför han ska ha behövt stycka henne i ubåten när tornets lucka är 120ch i diameter och han hade enkelt kunna knyta ihop hennes händer och lagt dom runt halsen och klättrat upp utan att strypa sig själv, det är bara ca 2-3 meter.
Va? Vad har du fått det ifrån? Det framstår tydligt på alla bilder att luckan inte passar för någon som är fetlagd, ingalunda 1,2 meter(!) i diameter. Tvärt om, väldigt trång och smal.
Citera
2017-08-22, 21:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Tidigare starka supportrar till PM, börjar nog känna stanken av ev styckmord, o drar sig undan!

PM's bror ändrar åsikt: "Jag kommer inte att förlåta honom".

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9808052/peter-madsens-bror-jeg-kommer-ikke-til-at-tilgive-ham-saadan-har-jeg-det-lige-nu/

Ordförande bakom stödgruppen för PM slutar: "Drömmen krossades".

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9809130/formand-bag-stoettegruppe-til-peter-madsen-stopper-droemmen-brast/

Varit mycket stöd men detta kanske var spiken i kistan då. Att han styckat henne gör det ganska svårt att både då se till att det var någon oskyldig olycka till då att just stycka en människa det kräver en viss typ av sjukligt störd individ. Inte då den sjukligt störda som de som nu kände honom trodde han hade utan en mycket mer allvarlig sådan.

Han kommer kanske där då fortsatt resonera som en vetenskapsman. Att hon dog i en olycka och jag ville ge henne en begravning till sjöss men det var svårt att få upp kroppen. Så jag styckade den så det skulle bli enklare. Förklarar dock inte denna "romantiska" bit som en annan vän var inne på att han gillade historia och att detta med begravning till sjöss var något han trodde på. Inte begraver man nu en kropp så att torson flyter i land någon vecka efter...
Citera
2017-08-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Det stora sökandet efter PM och Ubåten innan det ens kunde misstänkas att PM inte släppt av henne som han sagt.

Skulle i något inlägg i trådens början berott på att KW ringt pojkvännen från ubåten som sedan polisanmälde.
Eller var det mest rena spekulationer och fria fantasier som så frodas i tråden?

Har danska polisen gjort några uttalanden om KW gjort några telefonsamtal från ubåten (hon skulle ju haft med sig en mobil enligt andra inlägg i tråden).

GÅR det att använda helt vanliga mobiltelefoner i en ubåt?

På Finlandsfärjan är det svårt att ringa om man befinner sig under vattenytan så jag undrar bara..
Citera
2017-08-22, 21:35
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Den mest rimliga förklaring jag ser, är att styckningens syfte är att dölja skador på kroppen. Skador han kanske åsamkat? Avvärjningsskador på armar, skador på huvud?
Att separera på skadade delar skulle försvåra polisens arbeta att kunna upptäcka mord. Denna sanning gäller i dags dato, då rubriceringen ser ut som den gör, huvud, armar & ben har ej hittats.

Det syftet är väl det enda jag kan se att en relativt normalt fungerande (men på sitt sett genial) person klipper spärren och lemlästar ett lik.
Senast redigerad av rotesau 2017-08-22 kl. 21:38.
Citera
2017-08-22, 21:36
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför betvivlar du likstelhet?

Tror du att det går att föra ut en person i den här(bildlänk nedan) ställningen genom någon av luckorna, även om vi bortser ifrån att överviktiga danska kriminaltekniker kan ta sig in och ut i ubåten.

Bild på bunden kvinna som stretar:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/35/7e/d7/357ed7b0685b19b57dcfb1987c800053--restraint-fishnet.jpg

Inte alls osannolikt att PM har fixerat KW i en utmanande ställning som attraherar honom för att sedan ägna åtskilliga timmar åt självtillfredsställelse, stryper henne och fortsätter sin onaninatt tills liket är kallt och stel som stål.

Det enda sättet att få ut kroppen ur fartyget är således att stycka kroppen, åtminstone så är det ett rationellt sätt.

Av det skälet att PM känner till och isf har förhållit sig till rigor mortis, samt att det tar många timmar tills den träder in.
Likstelheten hade också kunnat vara en hjälp för att få ut henne ur båten - om hon hade armarna kvar.

(Öppnade inte din länk)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in