2017-08-22, 20:29
Medlem
PhDSalanders avatar
[b][quote=Grumpyoldfart[/B]|61575978]
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag har sett videon när han fiskas upp, det är ett svart plagg i vart fall. Tycker det känns risky att bedöma om det är olika overaller utifrån bilderna som zoomas in[QUOTE/]

Har du aldrig tvättat ett plagg i en tvättmaskin och kunnat konstatera att visa typer av tyger ser mycket mörkare ut när våta? Studera noga mönstret på vänster överarm så kommer du se tydligt att dom två vågräta ränderna inte stämmer överens med varandra, det är hur tydligt som allra helst.

Jo självklart kan det stämma att det är två olika overaller. Särskilt som jag fick tag på ett nytt klipp o blev klar över att han har en overall på sig i vattnet när han "räddas" och inte det som jag trodde var våtdräkt , vilketvisade sig vara en flytväst.
Ska ta mig tid att kolla det du säger dig se.

Frågan är bara hur du förklarar att den overallen som han har i vattnet sedan blir en overall som är torr när han filmas på väg till polisbilen? Var har han bytt sin blöta overall efter han kommit upp på land till en nästan likadan? Det är mysterie för mig! Har någon varit där o mött upp med en ny torr? Vad har polisen gjort med hans blöta overall, tagit i beslag?

Och om du tror att den overall som han har på sig på kvällen är densamma som han simmar med?
Kan det vara medvetet att ha samma på sig som ev kan vara kontaminerad o blöta ner den med saltvatten för att skölja bort spår?

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
Citera
2017-08-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Kan du ge ett exempel på något han uppfunnit?

Med vänliga hälsningar

Z.O.G
Författare som ännu inte gett ut någon bok
Nobelpristagare som ännu inte vunnit något Nobelpris
Filantrop och mecenat som ännu inte skänkt en spänn till välgörenhet
Han framstår som en äkta Ikaros-personlighet.
NU -framstår han som en "fejk". Idag på nyheterna framkommer hans andra sidor,
bla hans kontakter med strippor, så inte bara rymdraketer och ubåtsbyggande finns i hans huvud,
hans vänner börjar nu inse hans dolda sida.
.
Oavsett om dessa kropps-fynd härrör från Kim Vall eller inte, så måste hela denna historia vara fasanfullt att uppleva för hennes anhöriga, och även hans bekanta och hans syskon, det är bara otroligt hemskt.
Citera
2017-08-22, 20:32
Medlem
[quote=PhDSalander|61576909][b][quote=Grumpyoldfart[/B]|61575978]
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag har sett videon när han fiskas upp, det är ett svart plagg i vart fall. Tycker det känns risky att bedöma om det är olika overaller utifrån bilderna som zoomas in
Jo självklart kan det stämma att det är två olika overaller. Särskilt som jag fick tag på ett nytt klipp o blev klar över att han har en overall på sig i vattnet när han "räddas" och inte det som jag trodde var våtdräkt , vilketvisade sig vara en flytväst.
Ska ta mig tid att kolla det du säger dig se.

Frågan är bara hur du förklarar att den overallen som han har i vattnet sedan blir en overall som är torr när han filmas på väg till polisbilen? Var har han bytt sin blöta overall efter han kommit upp på land till en nästan likadan? Det är mysterie för mig! Har någon varit där o mött upp med en ny torr? Vad har polisen gjort med hans blöta overall, tagit i beslag?

Och om du tror att den overall som han har på sig på kvällen är densamma som han simmar med?
Kan det vara medvetet att ha samma på sig som ev kan vara kontaminerad o blöta ner den med saltvatten för att skölja bort spår?

Hur fan orkar ni tjafsa om hans kläder eller om han är blöt eller inte. Klart polisen tagit hans kläder i beslag så fort de anat nåt inte står rätt till.
Citera
2017-08-22, 20:37
Medlem
PhDSalanders avatar
Barbequeken[/quote]Hur fan orkar ni tjafsa om hans kläder eller om han är blöt eller inte. Klart polisen tagit hans kläder i beslag så fort de anat nåt inte står rätt till.[/quote]

Det har med att utreda händelseförloppet att göra. Om och hur han betett sig för att dölja bevis t ex. Om det inte är intressant för dig så scrolla bara vidare,tack

Senast redigerad av PhDSalander 2017-08-22 kl. 20:45.
Citera
2017-08-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tack för ett utförligt svar! Orsaken till att jag frågade var ifall hon dog strax efter en ejulakation, om spermierna rörde på sig trots att hon var död och kunde "gömma sig" i livmodern. Eller om hon levde några timmar efter utlösningen och om spermierna kunde "ta skydd" i en äggledare och rent utav i ett ägg. Så jag ch du var inte totalt OT.

Eh, vilken makaber diskussion. Spermierna dör ju efter några dagar, så hur tänker du här egentligen? Jag tror knappast en obducent letar "spermielik" i en död kvinnas slida om hon legat i vatten ett bra tag. Hade kroppen varit torr hade kanske intorkad sperma kunnat ses, men i det här läget så tror jag på sin höjd man kan se skador på slidan. Och nej, en spermie kan inte ta skydd i ett ägg som skulle ligga befruktat och fräscht i ett lik i flera dagar.
Senast redigerad av Florman 2017-08-22 kl. 20:41.
Citera
2017-08-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Borde inte det stängas ut vatten efter en viss punkt? Eller hur fungerar muskler osv i detta området när man är död?

Vill ha det till att precis efter döden släpper alla muskler, folk som hängt sig läcker både kiss och bajs. Senare borde likstelheten göra att öppningarna blir mindre mjuka, sammandragningar i musklerna helt enkelt. Men så länge som hon legat i vattnet så har ju likstelheten släppt igen.

Har aldrig kört in fingrar i kroppsöppningar på något dött, mer bänt runt på utstickande delar så jag vet inte till hundra. Men det känns som att en mus hålls stängd mer av sig själv än vad arslets ringmuskel gör. Mer slapp vävnad mellan läpparna än i dajmkrysset.

Men iom att PW blev anhållen direkt, borde de inte topsat draggen på honom innan han fick duscha?
Citera
2017-08-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
krimtekniska lär kolla på hur kroppen blivit styckad och få fram en slutsats vad för typ av föremål som använts för avlägsna kroppsdelarna .. Frågan är varför stycka kroppen om de va en olycka .. kan hon varit uppe på ubåten halkat i och träffats av propellern på ubåten men frågan är då splittras kroppen i så många bitar om den träffas av en propeller känns ju tveksamt

Borde det inte vara för hanteringen skull
Böka upp 60 kg dökött i tornet är inte lätt
Citera
2017-08-22, 20:45
Moderator
OYs avatar
Ingenting talar emot att det är KW torso som har hittats enligt den danska polisen.

Bör betyda att PM har erkänt styckning av kroppen.

PM kan till och med ha erkänt att han dödade KW, hur som helst så känns ett sådant erkännande inte långt borta.
Citera
2017-08-22, 20:45
Medlem
Kanske har diskuterats tidigare, men vad jag förstår har PM sagt att KW dog genom olycka ombord och att han "begravde" henne i sjön. Det betyder ju att polisen pumpat honom på detaljer kring både olyckan och "begravningsakten". Inget konstigt så långt. Och om olyckan, enl. PM, resulterade i ett blodflöde, spelar det ingen roll om de hittar hennes blod på honom eller i båten.

Men, har han också sagt att tvingades stycka henne, och sänka delarna men tyngder? Det kan bli viktigt framöver, för han har säkert tvingats att berätta exakt hur han gjorde när liket lämnade båten.

Om den funna bålen är KW, och om han sagt att han styckade, blir det troligtvis svårt att motbevisa hans historia. Jag tycker en del talar för båda, att det är KW och att han sagt att han styckade, eftersom han verkar hjälpa till med att återfinna kroppen/kroppsdelarna.

Men, om det inte är KW, blir det igen mycket oklart, såklart.......
Senast redigerad av Whyback 2017-08-22 kl. 20:57.
Citera
2017-08-22, 20:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Eh, vilken makaber diskussion. Spermierna dör ju efter några dagar, så hur tänker du här egentligen? Jag tror knappast en obducent letar "spermielik" i en död kvinnas slida om hon legat i vatten ett bra tag. Hade kroppen varit torr hade kanske intorkad sperma kunnat ses, men i det här läget så tror jag på sin höjd man kan se skador på slidan. Och nej, en spermie kan inte ta skydd i ett ägg som skulle ligga befruktat och fräscht i ett lik i flera dagar.

Spelar väl ingen roll om spermierna är döda, huvudsaken är väl att man ev kan fastställa vems spermier det är, om det finns. Det kan ju ha betydelse för vilket händelseförlopp som kan vara troligt.
Citera
2017-08-22, 20:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Borde det inte vara för hanteringen skull
Böka upp 60 kg dökött i tornet är inte lätt

Har du fortfarande inte förstått att det finns en manlucka framför tornet?

Oavsett vilket så är den troligaste förklaringen till en styckning att kroppen var likstel och svår att föra genom luckan.
Citera
2017-08-22, 20:49
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Jo, jag håller med givetvis. Möjligt är förstås att PM kände till något lokalt "lagom" djup där han kunde lägga sig på botten. Att driva omkring i vattenhavet med strömmar är givetvis livsfarligt och det tror jag inte han gjort.

Å andra sidan, i ytläge kommer han ju likafullt att driva och han måste rimligtvis haft både uppsyn och stycka samtidigt, inte helt riskfritt. Om jag kände till ett djup på säg 20 meter hade jag nog lagt mig där, om jag kunde navigera dit.

Det ska bli riktigt spännande och se vad och hur han gjort saker och ting. Jag frågar för typ tredje gången rakt ut i tråden nu om det fungerar som i Sverige, dvs att FUP med förhör o.dyl blir offentligt när åtal väcks?

Är det inte mest troligt att han panikat hela natten, styckat, drivit runt, kanske somnat ifrån en stund utav utmattning.
Han driver med ubåten medan han städar. När han inser att han är påkommen av motorbåten, inser han även att man letar efter honom. Han säger ju till vittnet i motorbåten "vänta kvar, det kan vara farligt", och går ner i ubåten. Där nere inser han väl helvetet med att inte kunna slutföra städningen utan att någon ser. Tar sig för pannan, nu är det försent. Inser att sänkningen är det enda som är ett alternativ.

Vad han egentligen har gjort alla timmar under natten och morgonen, det vill jag inte ens veta. Men jag tar tillbaka att han är en intelligent man, han har uppenbarligen bara handlat i panik rakt igenom. Undra vad hans fruga känner just nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in