Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Jag anser att det finns många andra mycket galnare teorier här än just den skribenten. De som hittar på en massa strunt om att Kim ville det och det, de tycker jag är vidriga. Sedan verkar folk i många fall helt sakna slutledningsförmåga.
Ja, och jo. Vissa har ju så galna idéer att de inte är värda att bemötas och de hör hemma i någon annan forumdel, t.ex. knäppsnillenas egna runkbås i form av konspirationsforat.
Men jag tycker nog skribenten i frågas idéer är värda att bemötas, eller rättare sagt, själva framförandet är värt att bemötas. För det är en skenbar nykter fasad med ett helnipprigt innanmäte. T.ex. själva idén att det skulle gå att dölja om Wall inte var efterlyst så tidigt, och detta är ett skäl till ett nöjesmord eller vad man ska kalla ett lustmord utan sexuell lust. Alternativt ett lustmord med sexmotiv, planerat i minsta detalj. Problemet med sådana idéer är just detaljskärpan. Vad är sannolikheten att gissa rätt på en detalj, versus en grov del i förloppet? Varför ta ett missförstånd kring hur polisen fungerar och arbetar som stöd.
(Dvs: att det var ett lust/nöjesmord som PM hade enkelt kunnat dölja om han bara fått lite mer tid på sig är ju en komplett tokig premiss. Pojkvännen visste vad Kim företog sig, han avbokade ett avtalat ubåtsmöte och ubåten själv blev snabbt saknad. Detta stämmer inte med en GM som samtidigt är "intelligent" och har "planerat" under en längre tid, eftersom dylika saker med lätthet förutsägs av någon som inte är stendum. Dessutom, en ubåt är nog en sällsamt dålig plats att stycka någon på, speciellt om man inte kan sänka den på 4 km djup sedan...)