2017-08-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Afghanistankriget pågår fortfarande och riskerar att trappas upp.

Vi ska inte skicka barn till denna region.
Enig, vuxna människor däremot....
Citera
2017-08-22, 17:01
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror att många stannade i stan av rädsla för att bli gripna - de som redan fått tre avslag.

Den rädslan verkar ju vara ogrundad, med tanke på att polisen ju vägrar göra några som helst inre utlänningskontroller. Afghanerna på Medis måste ju ha någon som översätter och förklarar för dem hur läget är och vad folk och politiker (en egen kategori) säger och tycker i frågan. Långt ifrån alla kan ju förväntas kunna vara så pass bra på svenska att de hänger med själva.
Citera
2017-08-22, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Någon som har koll på hur många av hazarerna som åkte med till Märsta idag? Har manfallet märkts något vid Medborgarplatsen? Kanske kunde man nu ta tillfället i akt och mota bort dem som sitter kvar ...

... eller nej, just det, de hade ju fått FÖRLÄNGT jävla tillstånd. Så korkat av mig.

Utifrån Amir Nabizadehs livesändning på facebook, såg det ut som ungefär 50 personer.
Citera
2017-08-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nja farfar, vissa arbetar faktiskt framför datorn också.
Men jag menar allvar. Kan de, så kan väl vi?
Jag kan lyfta på häcken och sittstrejka några veckor, om det finns hopp om att det får verkan.
Tror det blir svårt att rekrytera någon större grupp ståuppförsverige-sympatisörer som kan tänka sig att sitta på Medis en hel månad. Och de som gör det kommer varken få handhjärtan eller mat eller sympatier öht. För övrigt så uppnås inget med det heller. Utvisningarna genomförs nog så småningom, när Svenne tänker på annat.
Citera
2017-08-22, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Realistbloggerskan hade någon demo på gång, 26:e Aug. Hoppas det blir lite vettigare än "ut med packet"-talkör och liknande.

Ung I Sverige-organiserad demonstration i Märsta nu, sändes live för en 40 min sen av Amir Nabizadeh på facebook.

Nä, "ut med packet-retorik", är bara intelligensbefriad.
Är ju politikerna som ska ha skit.
Citera
2017-08-22, 17:13
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Utifrån Amir Nabizadehs livesändning på facebook, såg det ut som ungefär 50 personer.

Alltså minst en tredjedel av de som ockuperat Medborgarplatsen. Kan inte tänka mig att det alltjämt är så många människor där som det var de första dagarna.
Citera
2017-08-22, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Alltså minst en tredjedel av de som ockuperat Medborgarplatsen. Kan inte tänka mig att det alltjämt är så många människor där som det var de första dagarna.

Betydligt fler syntes på Roger Salle Sahlströms sändning för 2 timmar sen. Kanske det dubbla, dvs 100 pers?
Citera
2017-08-22, 17:15
Avslutad
Jaha, det var alltså bara dödsjuke Qasims utvisning som stoppades tillfälligt.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/utvisning-av-qasim-amini-stoppas-tillfalligt/

Trodde att det var ett helt gäng.

Fina bilder på små killar som gör handhjärta i artikeln.
Citera
2017-08-22, 17:17
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Betydligt fler syntes på Roger Salle Sahlströms sändning för 2 timmar sen. Kanske det dubbla, dvs 100 pers?

Ja, 100 pers och så 50 som åkte till Märsta, totalt 150. Alltså en tredjedel. Men ett par hit eller dit är irrelevant.

Är det bara alternativmedia där nu? Jag har inte haft anledning att åka in till stan de senaste dagarna.

Du nämnde någon realistbloggerska tidigare, kan man få en länk?
Citera
2017-08-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Skulle gissa på att någon på MigV eller polisen inte ville ha "kravaller light" i kvällsnyheterna så att säga. Ung.i-Sverige-mobben verkar ju desperata, om än inte särskilt biffiga.

Enl artikel i DN så var det ett beslut från domstol som nu stoppade utvisningen. Quassims biträde uttalade sig att det var precis på håret, att han var på väg att åka då beskedet kom.
Antar att biträdet/Quassim inlämnat 'nya asylskäl' som migverket avslog och det har sedan överklagats och domstolen behöver då tid på sig att titta på det och avbryter resan.
Citera
2017-08-22, 17:20
Bannlyst
Citat:
Barnen vill stanna i Sverige.

Afghanistan är inte säkert.

Tur att det mest är vuxna som ska åka hem då. Fler dör i våld i Brasilien än i krig i Afghanistan.

Citat:
Har du varit på semester i Afghanistan?

Om inte kan du fråga den amerikanska militären hur situationen i landet är.

Den här killen har. Han verkar tycka det är ganska fridfullt. https://www.youtube.com/watch?v=yRc36gzBPy0

Citat:

Vi kan skicka vuxna till Kabul som är en säker stad.
Citera
2017-08-22, 17:23
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:

Det pågår inget krig i Afghanistan det handlar om vissa regioner enligt udi är 32 av 34 regioner säkra Inga barn sänds för övrigt till Afghanistan skäggbarn över 18 däremot. 83% har fått uppehållstillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in