2017-08-22, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Men, VARFÖR har utvisningarna stoppats? Kan ingen svara på det?

För att det kostar över en halv miljon kr att utvisa en person och då har man ändå med hen på hemvägen.
Citera
2017-08-22, 16:28
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Sprid alla bilder på dessa sympatidemonstranter så mycket det bara går. Få arbetsgivare gillar folk som motsätter sig lagen. Dom ska bara få negativa resultat av sitt medverkande. Känner ni igen någon så meddela gärna deras arbetsgivare.

Bra idè men jag tror att den tyvärr blir verkningslös då denna typ av folk inte ens brukar försöka skaffa jobb. Det går så bra med kulturbidrag.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2017-08-22, 16:30
Moderator
Tinuviels avatar
Efter Jan Björklunds agerande i den här frågan avgår nu Magnus Liljegren en av liberalernas nämndemän i Migrationsdomstolen. Han anser att Liberalerna medverkar till att politisera processen:
Citat:
Betänk följande: Om ett parti med rötter i rasism och främlingsfientlighet skulle kritisera Migrationsverket för att överhuvudtaget bevilja asylansökningar för afghaner och kräva att detta upphör. Hade vi tolererat det? Hade det blivit debatt? Hade ett sådant ställningstagande granskats av media? Hade debattörer krävt opolitiskt tillsatta nämndemän? Jag finner troligt att så skulle ske. Med all rätt.
Att Liberalerna på svaga grunder medverkar till att politisera asylprocess och Migrationsdomstol är förfärligt.

Med anledning av detta har jag insett att jag inte längre på ett trovärdigt sätt kan utföra mitt uppdrag och därför har jag bett att få avgå som nämndeman.
http://www.aftonbladet.se/a/02GjB
Citera
2017-08-22, 16:30
Medlem
Citat:
Men, VARFÖR har utvisningarna stoppats? Kan ingen svara på det?

Skulle gissa på att någon på MigV eller polisen inte ville ha "kravaller light" i kvällsnyheterna så att säga. Ung.i-Sverige-mobben verkar ju desperata, om än inte särskilt biffiga.
Citera
2017-08-22, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
För att det kostar över en halv miljon kr att utvisa en person och då har man ändå med hen på hemvägen.
Vad kostar det att hyra ett plan, som man inte använder?
Eller att de får stanna?

Det här handlar om människor, Valpen! Inte om pengar.
Därför bör de åka nu, så att alla kan må bra i slutändan.
Citera
2017-08-22, 16:37
Medlem
Citat:
Vad kostar det att hyra ett plan, som man inte använder?
Eller att de får stanna?

Det här handlar om människor, Valpen! Inte om pengar.
Därför bör de åka nu, så att alla kan må bra i slutändan.

Barnen vill stanna i Sverige.

Afghanistan är inte säkert.
Citera
2017-08-22, 16:40
Medlem
Citat:

Det är dags att resolut köra över Bananistan och behandla de här ärendena som en deportation, punkt slut, Inte som en "frivillig återfärd" eller något sådant.
Citera
2017-08-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Gamle Gustav Vasa sade det bäst: "Alla vill se yxan gå, men ingen vågar hålla i skaftet"

Dvs: alla är byxis inför det politiska och inte minst mediala priset som skulle kunna komma av att kliva fram först och säga: slut med daltandet, från och med nu gäller svenska lagar och Sveriges intressen som nation.

Och samtidigt tar man in flyktingbåten Ocean Gala och använder den som förvar och börja fylla på typ 5-000 pers per gång - på 5 eller 6 resor är landet fri från denna afghan pesten som har drabbat landet. Mammorna och andra som inte gillar det kan ta plats på båten också för en lycklig resa mot Afghanistan.

Utvisning av EN åt gången som dessutom inte verkställs är slöseri med resurser.
Citera
2017-08-22, 16:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Skulle gissa på att någon på MigV eller polisen inte ville ha "kravaller light" i kvällsnyheterna så att säga. Ung.i-Sverige-mobben verkar ju desperata, om än inte särskilt biffiga.
Om det är så jäkla enkelt att få till stånd förändringar, så varför sittstrejkar inte vi?
Citera
2017-08-22, 16:43
Avslutad
Citat:
Om det är så jäkla enkelt att få till stånd förändringar, så varför sittstrejkar inte vi?

Ni gör ju det, fast framför datorn. ;D
Citera
2017-08-22, 16:44
Avslutad
Citat:

Fick du alltid som du ville, när du var liten?
Afghanistan är tillräckligt säkert för att åka på semester till. Så nog borde det gå bra att bo där då också.

Jag vet att du är tjurskallig (eller bara tycker att du är rolig), så jag ska inte försöka påverka dig mer.
Citera
2017-08-22, 16:46
Medlem
Citat:

Skäggisarna har i praktiken medborgarlön med extra allt i påslag utan krav på någon motprestation, det har inga svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in