2017-08-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Fick du alltid som du ville, när du var liten?
Afghanistan är tillräckligt säkert för att åka på semester till. Så nog borde det gå bra att bo där då också.

Jag vet att du är tjurskallig (eller bara tycker att du är rolig), så jag ska inte försöka påverka dig mer.

Har du varit på semester i Afghanistan?

Om inte kan du fråga den amerikanska militären hur situationen i landet är.
Senast redigerad av Valpen_ 2017-08-22 kl. 16:51.
Citera
2017-08-22, 16:48
Medlem
NoTruces avatar
Det här måste tamejdjävulen vara regisserat. Först får man ockupera Medborgarplatsen och körs inte ens bort när man överträder bestämmelserna för tillståndet man fått, sedan får man halva jävla kändis- och politikereliten att komma förbi och smeka kind och bedyra sitt medlidande, man får köpa och sälja droger utan att polisen ingriper, och nu blir alltså en planerad deportation inställd/uppskjuten för att man tagit sig ut till Märsta och protesterat.

Hyr in BOPE, för fan. I Brasilien vet de i alla fall hur man gör.
Citera
2017-08-22, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ni gör ju det, fast framför datorn. ;D
Nja farfar, vissa arbetar faktiskt framför datorn också.
Men jag menar allvar. Kan de, så kan väl vi?
Jag kan lyfta på häcken och sittstrejka några veckor, om det finns hopp om att det får verkan.
Citera
2017-08-22, 16:53
Medlem
Jag som hade sett fram emot polishundar sätta tänderna i beniga Hazararshlen.
Citera
2017-08-22, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_

Känner en som varit där på semester, ja. Och en annan som är militär och var där på ett fredsbevarande uppdrag. Båda två, lever ännu.

Amerikanarna vill alltid kriga. Finns mycket pengar i krig, vet du väl.
Citera
2017-08-22, 16:55
Avslutad
Citat:
Nja farfar, vissa arbetar faktiskt framför datorn också.
Men jag menar allvar. Kan de, så kan väl vi?
Jag kan lyfta på häcken och sittstrejka några veckor, om det finns hopp om att det får verkan.

Realistbloggerskan hade någon demo på gång, 26:e Aug. Hoppas det blir lite vettigare än "ut med packet"-talkör och liknande.

Ung I Sverige-organiserad demonstration i Märsta nu, sändes live för en 40 min sen av Amir Nabizadeh på facebook.
Citera
2017-08-22, 16:56
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:

"There are places in Afghanistan that are totally safe for tourists. If you fly into Kabul, then fly to Bamiyan or Herat, that's the safe way.

"What attracts people to Afghanistan is its diverse landscape - from mountains to deserts to lakes."

Det går att resa till landet..likväl som att det går att resa till Irak eller Södra Filippinerna.
Man får hålla sig till de säkra regionerna och inte ge sig ut till talibanockuperade områden.

Hade inte SVT något reportage nyligen om badsemester i Syrien ?

Det är inte krigs situationer i ett helt land på samma gång och de stridande trupperna befinner sig oftast på samma ställen hela tiden såvida det inte sker en snabb truppförflyttning.

OCH det är betydligt säkrare för någon som ser Afghansk ut än för en västerlänning..

Edit:

Var det inte ganska nyligen någon batikhäxa som reste dit och kollade hur hennes gullegosse hade det ?
Citera
2017-08-22, 16:56
Medlem
NoTruces avatar
Någon som har koll på hur många av hazarerna som åkte med till Märsta idag? Har manfallet märkts något vid Medborgarplatsen? Kanske kunde man nu ta tillfället i akt och mota bort dem som sitter kvar ...

... eller nej, just det, de hade ju fått FÖRLÄNGT jävla tillstånd. Så korkat av mig.
Citera
2017-08-22, 16:57
Medlem
Citat:
Känner en som varit där på semester, ja. Och en annan som är militär och var där på ett fredsbevarande uppdrag. Båda två, lever ännu.

Amerikanarna vill alltid kriga. Finns mycket pengar i krig, vet du väl.

Afghanistankriget pågår fortfarande och riskerar att trappas upp.

Vi ska inte skicka barn till denna region.
Citera
2017-08-22, 16:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Någon som har koll på hur många av hazarerna som åkte med till Märsta idag? Har manfallet märkts något vid Medborgarplatsen? Kanske kunde man nu ta tillfället i akt och mota bort dem som sitter kvar ...

... eller nej, just det, de hade ju fått FÖRLÄNGT jävla tillstånd. Så korkat av mig.
Jag tror att många stannade i stan av rädsla för att bli gripna - de som redan fått tre avslag.
Citera
2017-08-22, 16:59
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Afghanistankriget pågår fortfarande och riskerar att trappas upp.

Vi ska inte skicka barn till detta område.

Vilken tur då att rättsmedicinal verket konstaterat att de flesta inte är barn..
Citera
2017-08-22, 17:01
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

Vi ska inte skicka barn till denna region.

De flesta som kom 2014 och 2015 är vuxna idag.
Därför har din och min försörjningsplikt för dessa män upphört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in