Citat:
Tror jag inte.
I så fall måste hon ha yppat vad hennes intervju gått ut på. För jag tror allt handlar om den nämligen.
Nå, vi får se.
Men jag tror att för varje dag som går, för varje fynd som redovisas för Madsen, så kommer han försöka förklara mer och mer. Och man måste ha ett mycket bra minne när man ljuger. Sånt bra minne har ingen. Man kan sällan komma ihåg detaljer i lögner. Han kommer trassla in sig. Ordentligt. Erkännande kommer. Snart.
I så fall måste hon ha yppat vad hennes intervju gått ut på. För jag tror allt handlar om den nämligen.
Nå, vi får se.
Men jag tror att för varje dag som går, för varje fynd som redovisas för Madsen, så kommer han försöka förklara mer och mer. Och man måste ha ett mycket bra minne när man ljuger. Sånt bra minne har ingen. Man kan sällan komma ihåg detaljer i lögner. Han kommer trassla in sig. Ordentligt. Erkännande kommer. Snart.
Det som många inte verkar plocka upp är PM´s narcissistiska/psykopatiska drag (ex. hans agerande när han kommer iland, när han gör tecknet för ett hjärta olämpligt under förhöret, hans bror som berättar om PM´s lugna agerande i pressade situationer m.m...).
Psykopater är oförmögna att känna ånger (fatta vad skönt att inte kunna bli deprimerad), och fullkomligt älskar att göra sådana här dåd framför näsan på folk. Är han en psykopat kommer han inte att erkänna något som har med dråp eller våldtäkt att göra då han vet att detta inte socialt accepterat. Flertalet psykopater avsäger sig juridisk hjälp (Ted Bundy, Doctor Petiot) och försvarar
sig själva då den grandiosa självbilden säger att du själv är smartast på jorden. Så varför blanda in någon klåpare till advokat som bara kommer ställa till det?
Även om alla bevis skulle peka på mord och eller våldtäkt skulle han inte erkänna.
Däremot kanske han skulle skryta om det till en medfånge vid senare tillfälle när han
tror att det inte spelar någon roll. Troligtvis kommer han köra stenhårt på olyckshändelse
(precis som i dokumentären The Jinx om Robert Durst, där han blev friad för styckmord
med förklaringen att det var självförsvar och att han sen fick panik).
Följer detta med spänning, och hittills finns inget som pekar på att han handlat i panik
eller lätt hamnar i panik, snarare tvärtom, tycker jag.
Saruman är närmast sanningen troligtvis.