2017-08-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror jag inte.
I så fall måste hon ha yppat vad hennes intervju gått ut på. För jag tror allt handlar om den nämligen.
Nå, vi får se.
Men jag tror att för varje dag som går, för varje fynd som redovisas för Madsen, så kommer han försöka förklara mer och mer. Och man måste ha ett mycket bra minne när man ljuger. Sånt bra minne har ingen. Man kan sällan komma ihåg detaljer i lögner. Han kommer trassla in sig. Ordentligt. Erkännande kommer. Snart.

Det som många inte verkar plocka upp är PM´s narcissistiska/psykopatiska drag (ex. hans agerande när han kommer iland, när han gör tecknet för ett hjärta olämpligt under förhöret, hans bror som berättar om PM´s lugna agerande i pressade situationer m.m...).

Psykopater är oförmögna att känna ånger (fatta vad skönt att inte kunna bli deprimerad), och fullkomligt älskar att göra sådana här dåd framför näsan på folk. Är han en psykopat kommer han inte att erkänna något som har med dråp eller våldtäkt att göra då han vet att detta inte socialt accepterat. Flertalet psykopater avsäger sig juridisk hjälp (Ted Bundy, Doctor Petiot) och försvarar
sig själva då den grandiosa självbilden säger att du själv är smartast på jorden. Så varför blanda in någon klåpare till advokat som bara kommer ställa till det?

Även om alla bevis skulle peka på mord och eller våldtäkt skulle han inte erkänna.
Däremot kanske han skulle skryta om det till en medfånge vid senare tillfälle när han
tror att det inte spelar någon roll. Troligtvis kommer han köra stenhårt på olyckshändelse
(precis som i dokumentären The Jinx om Robert Durst, där han blev friad för styckmord
med förklaringen att det var självförsvar och att han sen fick panik).

Följer detta med spänning, och hittills finns inget som pekar på att han handlat i panik
eller lätt hamnar i panik, snarare tvärtom, tycker jag.

Saruman är närmast sanningen troligtvis.
Citera
2017-08-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Knappast, hon var inte där för att avslöja något utan att skriva ett skönt ubåtsreportage för en amerikansk tidning.

Många bisarra teorier om mordet i den här tråden, trots det uppenbara att han styckat kroppen för att dölja ett brott.
Ja du. JAG har ingen aning. Spekulerar mest. Men tänker varken blanda in koreaner, ryssar eller människosmugglande haitier. Detta handlar om två personer i en sluten konservburk utan insyn. Jäkligt läskigt.
Citera
2017-08-22, 14:13
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag tycker inte det ser ut som en våtdräkt! Har du nån annan bild än den här ?

http://www.expressen.se/kvallsposten/dramatiska-bilderna-har-raddas-madsen-fran-ubaten/

Jag har sett videon när han fiskas upp, det är ett svart plagg i vart fall. Tycker det känns risky att bedöma om det är olika overaller utifrån bilderna som zoomas in. Lätt att missta sig med så bluddrigt mönster. Även om jag gärna vill tro det som jag skrev i inlägget är jag såklart öppen för andra förslag. Men att han bytt kläder efter han blev uppfiskad är ju klart eftersom den overallen han bär i videon med ljud är helt torr! Vad tycker du det ser ut som då att han har på sig i vattnet vid uppfiskandet?
Citera
2017-08-22, 14:15
Medlem
Hur fungerar en död kropp i saltvatten? Är det uteslutet att kroppen luckrats upp under dessa två veckor och så att säga, naturligt delats upp i bitar? Fiskar som ätit av henne?
Citera
Medlem
Nu börjar hans vänner svika honom. Då kommer vi att få höra hur den riktige PM beter sig och är

http://www.expressen.se/kvallsposten/vannen-att-dumpa-kim-i-havet-gor-mig-besviken/
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja det är lite märkliga namn som nämns, Kim Wall är ett könsneutralt namn och Deidre King låter som en porrskådis. Kim Wall låter också väldigt lämpligt för någon som gillar Kina/Nordkorea då det är lite asiatisk touch över det, är det hennes födelsenamn ?

Det har redan fastslagits att KW är antecknad som flicka i svenska register när hon var några år gammal, så transa var hon inte. Utseendemässigt syns inget asiatiskt i hennes utseende. Kim heter även etniska svenskar. Jag känner minst en.
Citera
Medlem
Tror absolut inte KW "snokat reda på något prekärt" om PM. Det konstigaste han gjort i sitt liv är förmodligen det här, allt annat lär blekna i jämförelse. Dessutom är man galen om man konfronterar någon med känsliga uppgifter på en ubåt. Nä, det här är mycket enkelt tror jag. Fram till dess att hon dog, då började kaoset.
Citera
2017-08-22, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Vilken gasblandning? Du menar luft? Vanlig luft? Det är inte övertryck i ubåten och man tillför inte tryckluft eller syrgas.

Övningsscenario från marinen.... Du menar att det här inte kan hända - varför övar de då?
Citat:
Övningen byggde på ett scenario där den havererade ubåten legat på botten ett antal timmar med ett förhöjt lufttryck och med en vatteninträngning och brand i en del av skeppet. I och med det förhöjda lufttrycket har ubåtspersonalen, likt en dykare som har varit nere under vattnet, en förhöjd halt av kvävgas löst i blodet och gasen måste vädras ut under mycket ordnade former för att undvika dykarsjuka (kvävgasbubblor som frigörs och sätter igen blodbanorna). Flera i ubåtspersonalen var också påverkade av de gaser som bildats vid branden ombord.
Citera
2017-08-22, 14:16
Medlem
Det jag tycker är lite märkligt är att när han kommer upp i räddningsbåten vill han inte ha torra kläder, han vill slippa prata och han "vill gå in i sig själv för en stund". Själv hade jag tackat översvallande och varit hur pratsam som helst. Framför allt när ens egen ubåt sjunkit.
Citera
2017-08-22, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
(Min fetning.)

Jag vet inte hur det fetade ska tolkas annat än som just en kommentar från polisen.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/svart-sargad-kvinnokropp-funnen/

Det kan inte tolkas på annat sätt än det som står och har stått sen i går kväll. Jag däremot tror att rimligheten, som du efterfrågade är att det är KW. Anledningerna till rimligheten har jag gett dig i tidigare inlägg från mig. När du liksom jag inte kollade länken som levererades i tråden tidigare som bekräftade dödsfallet var din kommentar:

(FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Så vad är det du vill resonera? Vad som står i klartext i media eller rimlighet?
Citera
2017-08-22, 14:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja det är lite märkliga namn som nämns, Kim Wall är ett könsneutralt namn och Deidre King låter som en porrskådis. Kim Wall låter också väldigt lämpligt för någon som gillar Kina/Nordkorea då det är lite asiatisk touch över det, är det hennes födelsenamn ?

Enligt en artikel från 2002 hette hon då Kim Wall, och omnämns som en flicka.
Citera
2017-08-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag har sett videon när han fiskas upp, det är ett svart plagg i vart fall. Tycker det känns risky att bedöma om det är olika overaller utifrån bilderna som zoomas in. Lätt att missta sig med så bluddrigt mönster. Även om jag gärna vill tro det som jag skrev i inlägget är jag såklart öppen för andra förslag. Men att han bytt kläder efter han blev uppfiskad är ju klart eftersom den overallen han bär i videon med ljud är helt torr! Vad tycker du det ser ut som då att han har på sig i vattnet vid uppfiskandet?

Det ser ut som den gröna overallen, MEN det är ju väldigt konstigt att den ser torr ut när han kommer i land!?! Samtidigt ville han ju inte ha andra andra kläder som han blev erbjuden och att de i båten skulle haft en likadan grön overall verkar ju inte så troligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in