2017-08-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingston.heter.jag
Han har inte vid något tillfälle hittills, visat på att vara skärrad eller chockad.
Så här skrev du Kingston. Se ovan citerade. Du KAN inte veta hur hans känslor visas utanför kameror efter han åkt in i cellen och suttit i otaliga förhör.
Citera
2017-08-22, 15:29
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Såååå...förklara gärna skillnaden mellan "överlagt mord" och "dråp"?
Den är, som jag förstått det, ganska flytande och hänger mest på uppsåt och hur grovt våld som brukats. Om uppståtet varit att döda klassas det som mord men om uppsåtet inte varit att döda utan att skada, men offret avlider i alla fall tittar man på likgiltighetsuppsåt (alltså, om gärningsmannen struntade i att offret kunde dö) och hur grovt våld som brukats.

Men som sagt, jag har fått uppfattningen att det främst är en bedömningsfråga.

Angående överlagt eller ej, ponera att det är PM som styckat kroppen, och mycket tyder på det, det känns som han nästan måste ha planerat det i så fall, man behöver ju vissa verktyg för att avskilja armar, huvud och ben även om man gör det vid lederna. Eller kan han ha använt verktyg som fanns ombord "naturligt"?
Citera
2017-08-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men vad du tjatar. Madsen var inte så himla dum att han skulle ha gjort det under dessa omständigheter, när alla visste att Kim sist blivit sedd levande när hon gick ombord på hans båt. TÄNK lite! Han hade ju alla möjligheter att gå på krogen och ragga en tjej, och släpa med henne till ubåten utan att en människa hade vetat vart hon blev av. Eller göra upp om en träff med någon från nätet.
Peter ville bli ihågkommen för något spektakulärt inom det kriminella. Detta gick att läsa om i en dansk artikel. Han ville bli jagad av poliser i en luftballong (om jag nu förstått danskan rätt).

Detta innebär att han inte vill begå ett mord och inte bli upptäck, då vet ju ingen om det. Meningen var just att åka runt med ubåten synligt, att folk tog bilder på dem osv. Han planerade på inget sätt ett mord för att inte bli påkommen, tvärtom.
Senast redigerad av Singoallaa 2017-08-22 kl. 15:44.
Citera
2017-08-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då kan du inte säga att han aldrig visat det eller det. Tidningarna har inte varit med vid förhör. Därmed kan du inte säga att han aldrig reagerat med vissa känsloyttringar. Han kanske ligger och vrider sig i ångest i sin cell. Han ser nyhetsinslagen, han har TV att titta på. Du kan tro att han inte mår speciellt väl. Att han till synes är lugn på de inslag vi sett beror på att han tror sig ha kommit undan.
Inte sjutton får han se på TV och nyhetsinslagen om sig själv, det tror jag inte på!
Citera
2017-08-22, 15:36
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Vid defensiva styckningar är det vanligt att kapa i så små delar som möjligt för att paketera och transportera bort liket. Även kläderna brukar lämnas kvar, det är brottom. I detta fall om det är KW som hittats var hon naken enligt vittnet. Naken fastän hon bar plagget kjol och kapningen satt vi knäleden hävdar också vittnet till media. Så teorin tråddeltagarna kommer med att man för enkelhetens skull klär av sitt offer/lik naket vid styckning är inte alls applicerbart i det här fallet inte eller generellt men speciellt inte här då KW bar kjol och säkert trosor och bh också skulle jag tro.

Att hitta henne naken talar för offensiv styckning.
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Offensiv styckning behöver inte vara planerad och behöver heller inte innefatta sex eller sadistiska lekar utan en rad andra möjligheter finns givetvis. Kjol är inget hinder för en styckning vi knälederna.
Vad jag menade var att anledningen till att hon var naken kunde ju vara att de hade sex och att hon då klädde av sig naken. Kan ju tom vara frivilligt sex från hennes sida, men en sexakt med strypinslag där han plötsligt gick över styr. Eller att han blandat nåt i hennes dryck och sövt henne och sen klätt av henne och haft sex. Och sen kom på att han behövde döda henne för att undvika att bli åtalad för våldtäkt. Och att han sedan styckade henne för att kunna flytta/göra sig av med henne. Menat att det absolut inte BEHÖVER vara offensiv styckning bara för att hon var naken.

Men så klart KAN det vara det också.
Citera
2017-08-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Inte sjutton får han se på TV och nyhetsinslagen om sig själv, det tror jag inte på!
Han har inte några restriktioner vad gäller TV.
Citera
2017-08-22, 15:37
Medlem
Styckningen förklarar ju varför han sänkte ubåten, lär ha varit en hel del att städa upp. Enklast var nog bara att sänka skiten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då kan du inte säga att han aldrig visat det eller det. Tidningarna har inte varit med vid förhör. Därmed kan du inte säga att han aldrig reagerat med vissa känsloyttringar. Han kanske ligger och vrider sig i ångest i sin cell. Han ser nyhetsinslagen, han har TV att titta på. Du kan tro att han inte mår speciellt väl. Att han till synes är lugn på de inslag vi sett beror på att han tror sig ha kommit undan.
"Vrider sig i ångest" ?? Ja, är han en psykopat, vrider han sig säkert i ångest över att bli avslöjad och straffad. Inte i ångest över att en annan människa är död. Om det är Kim Wall.
Citera
Medlem
Citat:
Mittåt: Åtminstone inte de första dagarna. Jag kan inte svara på hur det är i skrivande stund.
Citera
2017-08-22, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Nä. Kunskapsnivån här är ungefär lika hög som på hästmarknaden i Mogadishu.
Blev själv snopen. Ska se om jag hittar artikeln ikväll.
Citera
2017-08-22, 15:44
Medlem
Dessutom måsta han ha förberett och planerat mordet.

Vad använde han för att stycka kvinnan, vilka var verktygen?

Det är otroligt svårt och ansträngt samt tidskrävande att stycka en kropp. Att bara ta isär en LAGAD/STEKT kyckling tar tid att dela. Tänk då en rå/färsk kropp. Vad använde han?

Har man stora grova köksknivar, yxor, sågar vanligtvis på ubåtar? Känns inte så. På sin höjd ev en mindre kniv om han äter mat på ubåten?
Citera
2017-08-22, 15:45
Medlem
Citat:

Om danska kriminalvården har samma restriktioner för häktade som den svenska kriminalvården får han inte tillgång till nyheter om sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in