2017-08-22, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nog borde väl en rättsläkare oftast kunna se skillnad mellan en styckning och en propellerskada, även om det gått en tid.
Borde inte DNA vara klart snart?
Känns som det borde vara bra koll av rättsläkare - misslyckas de se skillnaden så borde de nog få sin legitimation indragen. Propellern är inte kniv-vass och "skären" är snedvinklade. Ser du t ex valar med propellerskador så brukar det inte vara raka, vassa, rena snitt.
Citera
2017-08-22, 15:07
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vi kommer inte att få någon bekännelse som alla litar på. Bara det allra värsta skulle lämna tvivlarna utan invändningar.
Han har ju redan ljugit en gång, så nu är hans trovärdighet mycket låg. Självklart ljuger han ihop en historia som är så gynnsam som möjligt för honom vid en rättegång. Och det måste också vara självklart för alla att det inte har skett en olycka där han sedan styckat offret.
Det står mellan överlagt mord eller dråp. Jag känner mig säker på att det handlar om ett i förväg planerat mord. Tror också att han mördat tidigare.
Citera
2017-08-22, 15:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tror med det här. Madsen kan blivit förlöjligad. Vet vi något om BO:s psykologiska karraktär? Ifrågasättande, kritisk, naiv, vänlig eller bra/dålig på att hantera konflikter?

Enligt Thomas Djursing som känt honom länge och som skrivit en bok om honom tål inte PM kritik, är aggressiv men inte våldsam, är i konflikt med alla journalister som intervjuat honom och blir arg om man skriver något som inte är fördelaktigt om honom eller hans projekt.
Citera
2017-08-22, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
T
Om honom tror jag iaf i princip vad som helst, för hans logik är en helt annan än vår normala. Kanske han drömt om att stycka en kvinna sen barnsben. Hela historien fortsätter vara bisarr, och han kommer aldrig att avslöja sina egentliga motiv utan komma med halvsanningar och bort-förklaringar. I fängelse kommer han att vara en mönsterfånge och förmodligen tycka det är ganska skönt med rutin och mat på bordet medan han intervjuas och skriver memoarer eller så.

Jag får också lite dåliga vibbar och känslan av att PM saknar impulskontroll, lite som dr Jekyl och mr Hyde. Och då blir det givetvis svårt för den "ena personligheten" att erkänna vad den andra har gjort. Men det är förstås en vild spekulation.
Citera
2017-08-22, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tycker var och varanna människa i dag har tattueringar och piercingar så det går att fastställa snabbt vem det är.
Träffar inte folk så ofta nuförtiden som inte har tattueringar.

Typ rättsläkaren ser en svala på skuldran och frågar anhöriga om tattueringar.

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nej, och det lär väl heller inte behövas. DNA-prov kommer ju bekräfta om det är KW idag eller i morgon.

Nej, det behövs inte. Som jag tidigare sagt. Kan finnas tatuering och finns rättsläkare och DNA test. Det sistnämda tar endast någon dag. Polis kommer hålla presskonferens idag.
Citera
2017-08-22, 15:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte jag heller. Inte heller mina vuxna barn.

Inte vi heller. Vidare är det många som aldrig visar sina tatueringar för sina föräldrar. Föräldrarna får inte veta att de gjort dem.
Citera
2017-08-22, 15:12
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han har ju redan ljugit en gång, så nu är hans trovärdighet mycket låg. Självklart ljuger han ihop en historia som är så gynnsam som möjligt för honom vid en rättegång. Och det måste också vara självklart för alla att det inte har skett en olycka där han sedan styckat offret.
Det står mellan överlagt mord eller dråp. Jag känner mig säker på att det handlar om ett i förväg planerat mord. Tror också att han mördat tidigare.
Såååå...förklara gärna skillnaden mellan "överlagt mord" och "dråp"?
Citera
2017-08-22, 15:14
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du var ironisk där väl? Eller är du verkligen så arrogant?

Vi är flera tusen kriminal utbildade skribenter. Alla kan inte vara på plats. In situ hade vi förmodligen löst fallet väldigt snabbt.
Citera
2017-08-22, 15:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman

Men vad du tjatar. Madsen var inte så himla dum att han skulle ha gjort det under dessa omständigheter, när alla visste att Kim sist blivit sedd levande när hon gick ombord på hans båt. TÄNK lite! Han hade ju alla möjligheter att gå på krogen och ragga en tjej, och släpa med henne till ubåten utan att en människa hade vetat vart hon blev av. Eller göra upp om en träff med någon från nätet.
Citera
2017-08-22, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men vad du tjatar. Madsen var inte så himla dum att han skulle ha gjort det under dessa omständigheter, när alla visste att Kim sist blivit sedd levande när hon gick ombord på hans båt. TÄNK lite! Han hade ju alla möjligheter att gå på krogen och ragga en tjej, och släpa med henne till ubåten utan att en människa hade vetat vart hon blev av. Eller göra upp om en träff med någon från nätet.

Det är svårt att förbli osedd med sitt offer om det inte är rent överfall. Träffar man offret hemma eller på krogen, så blir man också där observerad av vittnen. Men att detta var en impuls tyder mycket på, framför allt att han sänkte ubåten som han älskade, vilket bör ha varit hans sista önskan. Tyder på att han insåg att polisen rakt av inte skulle köpa hans förklaring att KW gått iland, utan att de skulle börja undersöka ubåten. Han ville gardera sig mot den risken.
Citera
2017-08-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Aha. Du har suttit med vid förhören och deltagit i utredningen? Något mer som du kan berätta för oss?

Nej, jag har läst hela tråden och materialet som länkats.
Jag har inget att berätta som det inte redan länkats till.
Varför tror du det?
Citera
2017-08-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingston.heter.jag
Nej, jag har läst hela tråden och materialet som länkats.
Jag har inget att berätta som det inte redan länkats till.
Varför tror du det?
Då kan du inte säga att han aldrig visat det eller det. Tidningarna har inte varit med vid förhör. Därmed kan du inte säga att han aldrig reagerat med vissa känsloyttringar. Han kanske ligger och vrider sig i ångest i sin cell. Han ser nyhetsinslagen, han har TV att titta på. Du kan tro att han inte mår speciellt väl. Att han till synes är lugn på de inslag vi sett beror på att han tror sig ha kommit undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in