2017-08-22, 12:31
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
2:an kommer från säker uppdaterad källa.
Nu ja, det kan ju vara ändrat men det får vi väl inte reda på. Jag får i alla fall manswibbar.

11 757 män och 4 357 kvinnor heter Kim f.ö. så statistiken ger inget.
Citera
2017-08-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja, torsons innandöme avger gaser på ett helt annat sätt än lemmar och huvud. Möjligen flyter de in på land med strömmarna, men de är tyngre och kanske hamnar lättare på botten och stannar där. Fan vet.

På botten mellan torson och den sjunkna ubåten isåfall.
Citera
2017-08-22, 12:37
Medlem
santos_devilles avatar
Kan han ha mördat henne och kört henne via propellern på båten?
Citera
2017-08-22, 12:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Det skulle bli så trasigt då att det syns direkt om det var så.

Ja, precis. Har han sågat, skurit, huggigt är snitten rakare och finare. Är hon kapad av en propeller så är hon sönderriven. Söger obduktionen att hon delats av en såg/kniv/yxa är det ännu ett tecken på att hon blivit mördad. Om han av någon outgrundlig anledning ville begrava henne till havs pga en olycka så behövde han ju inte stycka henne.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-08-22 kl. 12:41.
Citera
2017-08-22, 12:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Jag har också funderat över samma sak. Kanske går det att se via obduktion och undersökningar av propellern ifall det framkommer att hon inte styckats. Tänker mig att olika propellrar ger olika skador.
Citera
2017-08-22, 12:41
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Jonna (som jag inte minns efternamnet på) styckade sin rival. Första gången. Hon har aldrig gjort något liknande innan.
Jonna Henningsson
Och även Maria Kisch som dödade och styckade sin betydligt äldre make.

Vill man bli av med en kropp kan det ibland vara enda/bästa alternativet att stycka kroppen. (sen finns det de som styckar helt eller delvis, för sin egen lusts skull också)
Citera
2017-08-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vändradien är väldigt stor, och att avsiktligt skada någon med propeller på en så pass stor och relativt svårmanövrerad båt är svårt. Han var ju ensam och ska då dra upp henne ur tornet, sen ner i båten och försöka ramma henne.... nix. Tror jag inte ett dugg på.
Citera
2017-08-22, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har också funderat över samma sak. Kanske går det att se via obduktion och undersökningar av propellern ifall det framkommer att hon inte styckats. Tänker mig att olika propellrar ger olika skador.

Antagligen inte eftersom det skulle förstöra propellern och han skulle förlora förmåga att köra båten.
Citera
2017-08-22, 12:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Vändradien är väldigt stor, och att avsiktligt skada någon med propeller på en så pass stor och relativt svårmanövrerad båt är svårt. Han var ju ensam och ska då dra upp henne ur tornet, sen ner i båten och försöka ramma henne.... nix. Tror jag inte ett dugg på.

Tack för att du berättade det! Svårt som amatör att veta ifall det är möjligt eller ej.
Citera
2017-08-22, 12:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Antagligen inte eftersom det skulle förstöra propellern och han skulle förlora förmåga att köra båten.

Tack för infon! Är ingen sjöman (sjökvinna), så jag vet så lite om båtar.
Citera
2017-08-22, 12:44
Medlem
wwrs avatar
Nog borde väl en rättsläkare oftast kunna se skillnad mellan en styckning och en propellerskada, även om det gått en tid.
Borde inte DNA vara klart snart?
Citera
2017-08-22, 12:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
/.../
Nej hörrni, styckningen var del av Madsens plan från början - det är ingenting han gjorde i stundens hetta av praktiska orsaker.

Det här dråpet är inte planerat.. Om så vore så hade PM gjort det enklare för sig. PM är inte förståndshandikappad.
Senast redigerad av LeeVan 2017-08-22 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in