Citat:
Ursprungligen postat av
Grumpyoldfart
Vi provar en gång till, går inte att länka bilden från AB.
Det är definitivt inte samma overall han hade på kvällen som han hade på morgonen, zooma in och jämför mönstret på vänster överarm och det blir helt uppenbart. Att han bytt overall under natten kan alltså ses som fakta. Den andra är sannolikt genomblodig och dumpad i sjön!
http://imgur.com/a/RyxVj
https://bdk.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1500x/image/86/863100/18215527-den-drabssigtede-ubdsejer-og-opfinder-peter-madsen-har-beslutt.jpg
Har också funderat över detta med klädbyten sen tidigt. Kan dock inte se någon skillnad på overallen från kvällsbilden till den han har på sig vid "räddningen" på videon. Den senare ser man även en svart t-shirt under.
Däremot om ni uppmärksammar så har han en typ våtdräkt när han fiskas upp ur havet . Det är i vart fall ett svart klädesplagg med beslag och band, tolkar det som våtdräkt. Sen därefter har han kamoflageoverallen. Den är också torr som ni ser. Så han har bytt kläder minsann.
Han kan först ha haft samma overall på kvällen, tagit av sig den inne i ubåten till "ledigare", vad han sen hade på sig under det förmodade brottet vet vi inte, han kan också ha varit naken om ngt sexuellt hänt.
Han kan ha klätt av sig själv naken el nästan naken under den förmodade styckningen. Dessa plagg kan han sen ha kastat i havet. Han kan sen ha sköljt av sig blod mm, tagit på sig den svarta t shirten o ev kalsonger, och sen på med våtdräkten efter han gjort sig av med kroppen. Våtdräkten när han simmar över till båten som "räddar" honom. Sen byte igen från våtdräkt till overall? Här haltar det i logiken eftersom overallen då var kvar på ubåten. Han bör i så fall ha klätt på sig overallen under våtdräkten? Såklart kan han ha hunnit byta igen från att han gick av räddningsbåten till en annan overall, men var fanns den då i så fall? Jag tror definitivt att han har samma overall på sig och om den inte är kontaminerad med KWs blod så är det ju en pusselbit till att han haft andra plagg på sig ner i ubåten under kvällen och under styckningen då det skulle vara omöjligt att han haft samma plagg utan att det kommit blodstänk.
Så min teori stärks med denna tankegång till att han gjort sexuella närmanden som Kim har gjort motstånd mot. Han ville inte ha något att dricka eller någon filt när han kom upp på räddningsbåten minns jag det stod, inte ringa någon heller.
Det är något med Madsens kroppsspråk som går att utläsa av bilden där han håller sin arm och hand bakom hennes rygg. Indikerar för mitt öga ett närmande, ett slags begär efter att vara nära henne.