2017-08-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Eller så kanske hon dansa erotiskt och ramla och slog i huvudet i toadörren av stål, som sagt vi vet inte vad som hänt. Men hon var ju där för att skriva om hans liv, något som var till hans fördel så varför skulle han vilja göra sig av med en som kunde hjälpa han att få bättre image?
Hon var journalist. Hon snokade. Och hade massor av källor man kan använda sig av. Kanske hon ställde honom mot väggen med nån uppgift som fick honom att se rött?
Citera
2017-08-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forelasate
Det kan ju vara så att kroppen kommit i kontakt med en propeller och att den slitit den i stycken.
Och då skulle den slitit av alla lemmar och huvud samt lämnat hela torson hel?
Icke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sjukt och sjukt. Svårt att få upp kroppen genom hela långa tornet på en stege annars.

Slå ett rep kring hennes hals och klättra före och dra upp henne.
Problem det blir märken runt halsen.
Slå ett rep kring anklarna, problem armarna stör uppdragningen.
Bind ihop armarna längs kroppen och dra sen upp via rep runt anklarna.
Repmärken kan sen misstolkas som gjorda innan döden. (om han nu inte bragt henne om livet)
Senast redigerad av ba'loba 2017-08-22 kl. 13:57.
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Vi provar en gång till, går inte att länka bilden från AB.

Det är definitivt inte samma overall han hade på kvällen som han hade på morgonen, zooma in och jämför mönstret på vänster överarm och det blir helt uppenbart. Att han bytt overall under natten kan alltså ses som fakta. Den andra är sannolikt genomblodig och dumpad i sjön!

http://imgur.com/a/RyxVj

https://bdk.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1500x/image/86/863100/18215527-den-drabssigtede-ubdsejer-og-opfinder-peter-madsen-har-beslutt.jpg

Har också funderat över detta med klädbyten sen tidigt. Kan dock inte se någon skillnad på overallen från kvällsbilden till den han har på sig vid "räddningen" på videon. Den senare ser man även en svart t-shirt under.

Däremot om ni uppmärksammar så har han en typ våtdräkt när han fiskas upp ur havet . Det är i vart fall ett svart klädesplagg med beslag och band, tolkar det som våtdräkt. Sen därefter har han kamoflageoverallen. Den är också torr som ni ser. Så han har bytt kläder minsann.
Han kan först ha haft samma overall på kvällen, tagit av sig den inne i ubåten till "ledigare", vad han sen hade på sig under det förmodade brottet vet vi inte, han kan också ha varit naken om ngt sexuellt hänt.

Han kan ha klätt av sig själv naken el nästan naken under den förmodade styckningen. Dessa plagg kan han sen ha kastat i havet. Han kan sen ha sköljt av sig blod mm, tagit på sig den svarta t shirten o ev kalsonger, och sen på med våtdräkten efter han gjort sig av med kroppen. Våtdräkten när han simmar över till båten som "räddar" honom. Sen byte igen från våtdräkt till overall? Här haltar det i logiken eftersom overallen då var kvar på ubåten. Han bör i så fall ha klätt på sig overallen under våtdräkten? Såklart kan han ha hunnit byta igen från att han gick av räddningsbåten till en annan overall, men var fanns den då i så fall? Jag tror definitivt att han har samma overall på sig och om den inte är kontaminerad med KWs blod så är det ju en pusselbit till att han haft andra plagg på sig ner i ubåten under kvällen och under styckningen då det skulle vara omöjligt att han haft samma plagg utan att det kommit blodstänk.
Så min teori stärks med denna tankegång till att han gjort sexuella närmanden som Kim har gjort motstånd mot. Han ville inte ha något att dricka eller någon filt när han kom upp på räddningsbåten minns jag det stod, inte ringa någon heller.
Det är något med Madsens kroppsspråk som går att utläsa av bilden där han håller sin arm och hand bakom hennes rygg. Indikerar för mitt öga ett närmande, ett slags begär efter att vara nära henne.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-08-22 kl. 14:00.
Citera
2017-08-22, 13:55
Medlem
Enydrions avatar
Några skrev ju i början att det typ fattades batterier( var typ en massa seriekopplade batterier, och att serien inte var komplett)? Om det var så, kan dessa har använts för att sänka kroppen?
Citera
2017-08-22, 13:56
Medlem
Citat:
Och då skulle den slitit av alla lemmar och huvud samt lämnat hela torson hel?
Icke.

Vi vet inte hur pass skadad torson är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Läste precis i Expressen att en rättsläkare hade uttalat sig om att man alltid kollar tänderna när man identifierar någon men i just detta fall kanske man använder sig av DNA. Vad fan menar hon, att huvudet saknas så att man inte kan göra en tand-identifiering?
Som redan nämnt i tråden är det torson som hittats. Om vi antar att PM styckade henne på standard-sättet (sannolikt) så är torson alltså det som är kvar när man kapar huvud, armar, och ben från en kropp.

Eller i bildformat: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2b/Torso_Apollo_Glyptothek_Munich_265.jpg/1200px-Torso_Apollo_Glyptothek_Munich_265.jpg
(grekisk torso-staty, safe länk)

Citat:
Ursprungligen postat av Forelasate
Det kan ju vara så att kroppen kommit i kontakt med en propeller och att den slitit den i stycken.
Osannolikt. Det här har ju avhandlats en jävla massa i tråden redan (propeller-grejen), men att en propeller skulle ta tag i en hel kropp och lyckas avlägsna armar, ben, och huvud.... Snacka om propeller med specifik talang. Hade propellern tagit tag i ett lik hade den ju antingen kapats i mitten eller en arm, eller båda benen eller något. Inte huvud+höger arm+vänster arm+vänster ben+höger ben

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Så PM har alltså styckat hennes kropp? Fyfan vad sjukt!
Förmodligen.
Senast redigerad av DrL0c 2017-08-22 kl. 13:59.
Citera
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag föreställer mig att journalister är slipade personer som lätt kan skifta fokus och förhållningssätt i samtal med andra. Tillskriver henne kanske därför egenskaper som hon kanske inte alls besatt men tror inte att hon i en situation där hennes frågor besvärade PM skulle ha fortsatt som en iller. Och föreställer mig därför inte att någon impulshandling orsakat KM:s död.

Tänker mig snarare att hon skulle ha skiftat i approach och bemött honom som den han vill bli bemött och ses som, om hon är sensitiv för sina intervjuobjekt. Men det är väl inte en given talang för en journalist i sig.

Och ad mortem beskrivs väl de flesta duktiga på sitt yrke, iaf om det är i yrket man gått hädan.

Hittar inte någonstans, när är presskonferensen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Slå ett rep kring hennes hals och klättra före och dra upp henne.
Problem det blir märken runt halsen.
Slå ett rep kring anklarna, problem armarna stör uppdragningen.
Bind ihop armarna längs kroppen och dra sen upp via rep runt anklarna.
Repmärken kan sen misstolkas som gjorda inna döden. (om han du inte bragt henne om livet)
Japp, och därför styckar man henne. Logiskt.
Citera
2017-08-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Efter att läst detta står det för mig utom all tvivel att PM är en psykopatisk mördare som fullfört sin våta dröm att mörda en oskyldig människa.

»Jeg håber, at jeg på sigt får en kriminel løbebane. Ikke at jeg vil røve en bank. Nej, for satan, det må ikke gå ud over nogen,« siger han og forklarer, hvad han så vil gøre. »Jeg vil gerne i al hemmelighed bygge en kæmpestor brintballon og flyve ind over København i den, mens et hav af politibiler jagter mig nede på jorden. Ballonen vil jeg lande mellem de to spir på Roskilde Domkirke, mens politiet står klar til at fange mig. Jeg ved ikke, om det bliver lige præcis det, jeg kommer til at gøre, men jeg vil gerne lave en happening af gigantiske dimensioner,« siger han og smiler."

Han vill ju INTE att brottet ska gå ut över någon.
Som alternativ konspirationsteori börjar det ju ryktas om att Kim Wall såg saker på Haiti som inte fick läcka ut. (Människosmuggling.)
Citera
2017-08-22, 13:58
Bannlyst
Citat:
Hon var journalist. Hon snokade. Och hade massor av källor man kan använda sig av. Kanske hon ställde honom mot väggen med nån uppgift som fick honom att se rött?
Ställde han mot ett skott, för så kallas väl väggar på båtar. Tror inte hon strular till det på en båttur som hon inledningsvis log så glatt inför, en olyckshändelse inget konstigt med det.
Citera
2017-08-22, 13:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Hur vanligt är det att stycka någon vid förstagångsmord? Det låter som att man har hanterat döda sedan innan?
Jonna (som jag inte minns efternamnet på)
Henningss*n.
Citat:
styckade sin rival. Första gången. Hon har aldrig gjort något liknande innan.
St*fan Börjess*n, den s k "universitetschefen" i Örebro, tog visserligen livet av sig innan åtal hann väckas, men han skulle med all sannolikhet ha blivit fälld för styckmordet på Ev* M*gnusson, och han hade veterligen inte sysslat med något sådant tidigare heller. Jag tror inte att att överrepresentationen för återfallsbrott bland s k defensiva styckmord är så stor att man kan bygga några hypoteser om vem som är skyldig till vad på den.
Senast redigerad av Hamilkar 2017-08-22 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in