2017-08-22, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Jonna Henningsson
Och även Maria Kisch som dödade och styckade sin betydligt äldre make.

Vill man bli av med en kropp kan det ibland vara enda/bästa alternativet att stycka kroppen. (sen finns det de som styckar helt eller delvis, för sin egen lusts skull också)

Vid defensiva styckningar är det vanligt att kapa i så små delar som möjligt för att paketera och transportera bort liket. Även kläderna brukar lämnas kvar, det är brottom. I detta fall om det är KW som hittats var hon naken enligt vittnet. Naken fastän hon bar plagget kjol och kapningen satt vi knäleden hävdar också vittnet till media. Så teorin tråddeltagarna kommer med att man för enkelhetens skull klär av sitt offer/lik naket vid styckning är inte alls applicerbart i det här fallet inte eller generellt men speciellt inte här då KW bar kjol och säkert trosor och bh också skulle jag tro.

Att hitta henne naken talar för offensiv styckning.
Senast redigerad av proximac 2017-08-22 kl. 14:04.
Citera
2017-08-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Att han har urusel impulskontroll har jag inte hört tidigare - det får du gärna belägga med källor. Att det har varit bråk och problem i de grupper han varit med är helt synonymt med psykopati.
När man börjar kasta verktyg på folk anser jag att man har urusel impulskontroll. Och kanske taskigt verbalt munläder. Jag misstänker nämligen att Kim, som varit både kunnig och väl påläst i Madsens bakgrund, ställt väldigt jobbiga frågor till honom. Vissa människor klarar inte det. Vissa makar blir kvinnomisshandlare i såna situationer. Den här snubben kanske klappade till henne och hon föll riktigt jävla olyckligt med döden som följd.
Citera
2017-08-22, 13:19
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Hans farfar eller?
Börjar så smått undra om familjen Madsen är Danmarks motsvarighet till familjen Vanger...
Citera
2017-08-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Jonna Henningsson
Och även Maria Kisch som dödade och styckade sin betydligt äldre make.

Vill man bli av med en kropp kan det ibland vara enda/bästa alternativet att stycka kroppen. (sen finns det de som styckar helt eller delvis, för sin egen lusts skull också)

Framförallt blir den lättare att lyfta och hantera vilket är primära anledningen
Citera
2017-08-22, 13:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Va var hon naken på båten alltså

Det verkar inte bättre! Om det nu är henne de har hittat.
Citera
2017-08-22, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Framförallt blir den lättare att lyfta och hantera vilket är primära anledningen
När Jonna Henningson dödat sin rival insåg hon att hon aldrig i livet skulle klara dra ner kroppen till bilen själv. Hon tog in tjejen in i lägenheten, styckade henne i badrummet och förflyttade kroppsdelarna till skogen där hon gömde dem mer eller mindre bristfälligt. Så visst handlar det nog oftast om att flytta på enklare sätt.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Hade inte sett detta innan. Jag kan, trots att jag tycker att det är jävligt klandervärt och vilseledande att du modifierar citatet och adderar "kriminell", fårstå din tankegång.
Spara lite på adjektiven - jag tog formuleringen från den danska tidning som hade intervjuat Madsen:

Citat:
Ursprungligen postat av Søndagsavisen
Og så drømmer han om at lave en spektakulær kriminel happening.

Madsens egna ord:
Citat:
Ursprungligen postat av Madsen
Jeg håber, at jeg på sigt får en kriminel løbebane.

https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Nej så funkar det inte, hade polis varit osäkra hade inte en presskonferans givits och hade media ändå ställt frågor gällande fyndet som inte går att hemlighållas hade polis svarat som dom brukar. "Inga kommenterer".
Citat:
Polisen bekräftade på måndagen att man hittat en kvinnokropp i vattnet utanför Köpenhamn. Polisen säger att det ännu är omöjligt att säga om det är kroppen efter den saknade svenska journalisten Kim Wall.
(Min fetning.)

Jag vet inte hur det fetade ska tolkas annat än som just en kommentar från polisen.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/svart-sargad-kvinnokropp-funnen/
Citera
2017-08-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Vi provar en gång till, går inte att länka bilden från AB.

Det är definitivt inte samma overall han hade på kvällen som han hade på morgonen, zooma in och jämför mönstret på vänster överarm och det blir helt uppenbart. Att han bytt overall under natten kan alltså ses som fakta. Den andra är sannolikt genomblodig och dumpad i sjön!

http://imgur.com/a/RyxVj

https://bdk.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1500x/image/86/863100/18215527-den-drabssigtede-ubdsejer-og-opfinder-peter-madsen-har-beslutt.jpg
Tycker det ser ut som samma!
Citera
Medlem
Detta fall har uppmärksammats i hela världen.
http://ekstrabladet.dk/112/hvad-skete-der-med-kim-wall-dansk-ubaadssag-gaar-verden-rundt/6787696

Man kan ju säga att PM har lyckats uppfylla sin dröm om att skapa ett enormt kriminaldrama. Kanske blir ett av världens mest kända mord någonsin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det verkar inte bättre! Om det nu är henne de har hittat.
Ingen vet om hon var "naken" på båten. Men garanterat naken och avklädd vid styckningen. Var kläderna är kan man bara sia om. Antingen stuvade han undan dom i ubåten i något litet utrymme i hopp om att polisen inte skulle hitta, eller så brände han upp dom uppe på skrovet på ubåten (osannolikt), kanske sänkte han ner dom i en påse med tyngder. Vi lär få veta så småningom.
Citera
2017-08-22, 13:25
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När man börjar kasta verktyg på folk anser jag att man har urusel impulskontroll. Och kanske taskigt verbalt munläder. Jag misstänker nämligen att Kim, som varit både kunnig och väl påläst i Madsens bakgrund, ställt väldigt jobbiga frågor till honom. Vissa människor klarar inte det. Vissa makar blir kvinnomisshandlare i såna situationer. Den här snubben kanske klappade till henne och hon föll riktigt jävla olyckligt med döden som följd.
Okej, ja vi har helt enkelt olika teorier. Du trodde ju tidigare att hon snubblat över bord och dött av sig själv. Gissar att du inte tror på den teorin längre?

Att kasta saker i ilska behöver inte vara relaterat till dålig impulskontroll när vi talar om en psykopat. För en normalempatisk person kan jag hålla med dig, men psykopaten använder ofta makt och våld för att kontrollera sitt offer - det har då inget med impulsivitet att göra utan är ett sätt att ta och behålla makt och kontroll.
Senast redigerad av Saruman 2017-08-22 kl. 13:29. Anledning: Svarade på texten jag citerat (glömde det av bara farten)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in