Citat:
Styckningar kan nog göras av en mängd olika skäl. I det här fallet hade Madsen uttryckt att han vill vara hjärnan bakom en "kriminell happening av gigantiska dimensioner", och styckningen skulle såklart öka uppmärksamheten runt brottet.
Madsen har nog vetat ganska exakt vad han har gjort. Han hade, enligt uppgift, fäst en kätting runt midjan på KW:s styckade kropp. Kättingen hade nog tillräcklig tyngd för att hålla kroppen nere en period under vattnet, men inte tillräcklig tyngd för att stå emot gasbildningen när kroppen började förmultna. KW höll på att räkna på lyftkraft för att bära en raket ut i rymden - han har nog räknat på vilken lyftkraft den förmultnande torson skulle ha och sett till att säkerställa att den skulle flyta upp och bli hittad. Hade han velat sänka den för gott så hade han behövt ha mer vikter och vira in den i något.
Madsen har nog vetat ganska exakt vad han har gjort. Han hade, enligt uppgift, fäst en kätting runt midjan på KW:s styckade kropp. Kättingen hade nog tillräcklig tyngd för att hålla kroppen nere en period under vattnet, men inte tillräcklig tyngd för att stå emot gasbildningen när kroppen började förmultna. KW höll på att räkna på lyftkraft för att bära en raket ut i rymden - han har nog räknat på vilken lyftkraft den förmultnande torson skulle ha och sett till att säkerställa att den skulle flyta upp och bli hittad. Hade han velat sänka den för gott så hade han behövt ha mer vikter och vira in den i något.
"»Jeg vil gerne i al hemmelighed bygge en kæmpestor brintballon og flyve ind over København i den, mens et hav af politibiler jagter mig nede på jorden. Ballonen vil jeg lande mellem de to spir på Roskilde Domkirke, mens politiet står klar til at fange mig. Jeg ved ikke, om det bliver lige præcis det, jeg kommer til at gøre, men jeg vil gerne lave en happening af gigantiske dimensioner,«
Hade inte sett detta innan. Jag kan, trots att jag tycker att det är jävligt klandervärt och vilseledande att du modifierar citatet och adderar "kriminell", fårstå din tankegång. Om PM trodde han lätt kunde komma undan hade ett försvinnande varit ett sätt för uppmärksamhet, men spelet är fortfarande högt. En ballongfärd genom köpenhamn känns betydligt trevligare att ha på cv´t än en försvunnen tjej där misstankarna pekar mot en själv. Visst "gigantiske dimensioner" är ju inte ord som folk gement slänger sig med, och man får lite gryningspyromanvibbar, men jag tror mer det är symptomatiskt för hans person snarare än ett utkast från en plan.