2017-08-22, 12:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Det skulle bli så trasigt då att det syns direkt om det var så.

Ja, det har jag ju också skrivit tidigare. Dvs att om obduktionen fastslår att hon inte blivit styckad
pga att hon är för söndertrasad (en kniv/såg/yxa ger ju raka linjer), så kan en propeller på ett stort fartyg ha slaktat henne.
Citera
2017-08-22, 12:47
Medlem
Jag har en känsla av att torson inte tillhör Kim Wall.. Vore uppseendeväckande om det inte var så men bara en känsla jag har.

Att stycka en kropp är väl inte det lättaste och han lär väl gjort det i ubåten, alltså hade han saker i ubåten för att göra det = planerat. Gjorde han det i ubåten måste det finnas spår även fast han sänkt den, inte direkt lite blod efter en styckning. Sen kanske polisen lägger locket på om det fanns spår i ubåten såklart.

Det märks ju om jag har fel.

Men jag tror knappast att det var en olycka från Madsens sida.
Citera
2017-08-22, 12:48
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Han har bytt overall, mönstret överenstämmer inte med den overall han hade kvällen innan.

Inget konstigt med det. Helt naturligt att man har ombyte med sig till sjös. Helt naturligt att man byter overall, om man är helt nerblodad. Hur som, ett bra fynd! Jag har inte orkat kolla bilderna ännu.
Citera
2017-08-22, 12:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogersson
Jag har en känsla av att torson inte tillhör Kim Wall.. Vore uppseendeväckande om det inte var så men bara en känsla jag har.

Att stycka en kropp är väl inte det lättaste och han lär väl gjort det i ubåten, alltså hade han saker i ubåten för att göra det = planerat. Gjorde han det i ubåten måste det finnas spår även fast han sänkt den, inte direkt lite blod efter en styckning. Sen kanske polisen lägger locket på om det fanns spår i ubåten såklart.

Vi för hoppas att det är KW. Ett till mord i samma trakter där en kropp dumpats i havet innebär att en mördare är lös.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-08-22 kl. 12:51.
Citera
2017-08-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nog borde väl en rättsläkare oftast kunna se skillnad mellan en styckning och en propellerskada, även om det gått en tid.
Borde inte DNA vara klart snart?

De ser garanterat skillnaden. Och jo, DNA är nog snart klart.
Jag är övertygad om att detta är Kim de hittat. Jag misstänker att polisen har det mesta de behöver för att åklagaren skall välja att åtala honom. Men tror det kommer vara väldigt mycket hysch-hysch till åtalet är ihopsytt.
Citera
2017-08-22, 12:50
Medlem
Hobbybondes avatar
Ska man se till det sannolika så är han ju en mördare. Inte omöjligt att det var en olyckshändelse som han påstår men högst osannolikt. Osannolikt att man dumpar en kropp av en person som råkat ut för en olycka, osannolikt att man heller inte minns vart det skedde, osannolikt att man håller sig undan i ett halvt dygn, osannolikt att man ljuger polisen rakt upp i ansiktet. Osannolikt att man sänker sitt livs projekt. Och är det Kim som hittats nu så är det även extremt osannolikt att han styckade henne om det nu var en olycka.
Givetvis är inget av detta omöjligt, men att en sådan rad med osannolikheter skulle förvåna mig å det grövsta.

Men å andra sidan är näst intill allt ganska sannolikt om man mördat någon, förvisso oplanerat, men ändå mord. Så, är hon styckad så vet iaf jag att det inte var någon jäkla olycka oavsett vad en domstol kommer fram till.
Citera
2017-08-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vi för hoppas att det är KW. Ett till mord i samma trakter där en kropp dumpats i havet innebär att en mördare är lös.

Eller så är Madsen skyldig till det också. Hans nya hobby....
Citera
2017-08-22, 12:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ska man se till det sannolika så är han ju en mördare. Inte omöjligt att det var en olyckshändelse som han påstår men högst osannolikt. Osannolikt att man dumpar en kropp av en person som råkat ut för en olycka, osannolikt att man heller inte minns vart det skedde, osannolikt att man håller sig undan i ett halvt dygn, osannolikt att man ljuger polisen rakt upp i ansiktet. Osannolikt att man sänker sitt livs projekt. Och är det Kim som hittats nu så är det även extremt osannolikt att han styckade henne om det nu var en olycka.
Givetvis är inget av detta omöjligt, men att en sådan rad med osannolikheter skulle förvåna mig å det grövsta.

Men å andra sidan är näst intill allt ganska sannolikt om man mördat någon, förvisso oplanerat, men ändå mord. Så, är hon styckad så vet iaf jag att det inte var någon jäkla olycka oavsett vad en domstol kommer fram till.

Exakt. Skulle det vara så att KW i dödens stund uttalar orden "begrav mig till havs", så inkluderar det ju inte att han ska stycka henne. Så är hon styckad är det absolut mord.
Citera
2017-08-22, 12:54
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogersson

Men jag tror knappast att det var en olycka från Madsens sida.
Jag tror tvärtom att det ÄR KW som hittats.
Och att det fanns spår i U-båten och att polisen lägger locket på än så länge.

Planerat eller inte velar jag om dock.
Citera
2017-08-22, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Lite hårt att stycka hårda ben

Alla jägare vet att man klarar sig rätt bra med en kniv, behövs ingen såg eller andra större verktyg för att stycka en kropp
Citera
2017-08-22, 12:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eller så är Madsen skyldig till det också. Hans nya hobby....

Ubåten hade väl inte använts på länge? Det här var väl premiärturen sen en lång tid tillbaka? Så har han mördat nån mer innan KW har han inte använt ubåten. Därför tror jag inte att torson kommer från en annan kvinna han mördat.
Citera
2017-08-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Jag tror tvärtom att det ÄR KW som hittats.
Och att det fanns spår i U-båten och att polisen lägger locket på än så länge.

Planerat eller inte velar jag om dock.

Instämmer. Just att polisen hela tiden varit tydliga med att han är misstänkt för dråp/mord samt att de gjort fynd på ubåten (som de inte närmare specificerat) talar för att de har hittills opublicerade bevis/tecken på dråp/mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in