2017-08-22, 11:55
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
I början av händelseförloppet har jag pushat för möjligheten att PM är gay/bi och KW är transperson (född kille). Men det är bara på indicier, som jag skrev då.
Och nu kommer det till en person (DK) som skulle kunna se ut som transperson och visar sig vara PMs ex.
Jag tycker inte att man kan ge upp gay/transspåret helt, även om det du skriver så klart talar mot.
Tack för att du kunde kolla.

Bättre bild i AB, på den där King. Någon som känner igen platsen, är det i Köpenhamn? Enligt AB skulle hon åkt med på ubåten på fredagen, ant den där Bornholmsresan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KwzMy/peter-madsens-vaninna-deirdre-39-han-ar-absolut-ingen-mordare
Senast redigerad av Max3x 2017-08-22 kl. 12:05.
Citera
2017-08-22, 11:58
Medlem
PappaPundares avatar
Tror ni på Madsens egna förklaring?
Låter konstigt att han skulle begrava henne om hon dog av misstag? Jag tycker det låter skumt men någonting säger mig att det kanske inte var mord ändå utan dråp eller nått i så fall? Nån olycka kanske har skett och han ville inte bli dömd för något men då borde han iofs inse att gömma kroppen också kommer att få konsekvenser i och med att det var väl känt att hon var tillsammans med honom på ubåten när detta skedde.
Citera
2017-08-22, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
En kuriosadetalj - om än långsökt - är att det även existerar en amatörteori om att han också ligger bakom mordet på Emilie Meng i danska Korsör förra sommaren, eftersom Madsens ubåt flera gånger ska ha legat i Korsör.

Jo jag har sett det förut. Hon skall ha hittats i en sjö i Köge kommun, alltså på väg mellan Korsör och Köpenhamn. Han lär vara från Korsörtraken. Jag skulle definitivt kolla upp det noga om jag var danska polisen.
Citera
2017-08-22, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Första informationen som gick ut var att han fick nya kläder efter att han hade räddats. Sedan började folk ignorera det eftersom antagandet var att det var samma overall han hade på sig.

Har sett precis motsatta uppgifter.
http://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-mystiska-svar-sekunder-fore-ubatshaveriet/
"Ville inte ha nya kläder eller ringa
Madsen förklarade för hobbyfiskarna att han hade försökt reparera en ventil till ballasttanken men att ett handtag hade gått itu och att ubåten därför förlist.
Uppfinnaren fick prata med polisen över telefon som frågade om det funnits andra ombord på båten. Madsen ska ha sagt att han var ensam och att han satte i land Kim Wall på Refshaleøen vid 22.30 kvällen innan. Hans räddare på båten erbjöd honom torra kläder, filtar eller att få ringa telefonsamtal. Men han ska ha avvisat alla erbjudanden.
– Om det är okej med er, vill jag bara få gå in i mig själv för ett ögonblick, sa Peter Madsen enligt vännerna, skriver Helsingør Dagblad."

Han ville ha dom kläderna på sig, trots att dom var genomblöta, även det intressant i sig...
Citera
2017-08-22, 12:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
I början av händelseförloppet har jag pushat för möjligheten att PM är gay/bi och KW är transperson (född kille). Men det är bara på indicier, som jag skrev då.
Och nu kommer det till en person (DK) som skulle kunna se ut som transperson och visar sig vara PMs ex.
Jag tycker inte att man kan ge upp gay/transspåret helt, även om det du skriver så klart talar mot.
Tack för att du kunde kolla.
Vilka idiotiska antaganden. Har du bildgooglat Kim? En helt vanlig söt tjej!
Citera
2017-08-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jo jag har sett det förut. Hon skall ha hittats i en sjö i Köge kommun, alltså på väg mellan Korsör och Köpenhamn. Han lär vara från Korsörtraken. Jag skulle definitivt kolla upp det noga om jag var danska polisen.

Problemet är ju bara ... läste jag inte att ubåten skulle ha legat uppe på land för reparationer vid den här tiden? Det inträffade väl en batteriexplosion 2010 och sedan dess har den väl legat uppe på land fram till den senaste renoveringen?
Citera
2017-08-22, 12:06
Bannlyst
Citat:
Hans Christian Madsen, som opererade mellan åren 1902 och 1908 och slutligen internerades i Horsens 1910, är sannolikt den första kände danska serievåldtäktsman- och mördaren även om hans mord och våldtäkter mest skedde i Sverige.

Hans farfar eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vilka idiotiska antaganden. Har du bildgooglat Kim? En helt vanlig söt tjej!

Håller med. Det här teoretiska fantasiältandet om att KW skulle vara transa är så löjligt att man tar sig för pannan.
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/

Efter att läst detta står det för mig utom all tvivel att PM är en psykopatisk mördare som fullfört sin våta dröm att mörda en oskyldig människa.
Citera
2017-08-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Men kul va advokat åt en psykopat?
Varför inte... Det gäller att vara professionell. Inte ens psykopater behöver vara rakt igenom avskyvärda. Om PM är psykopat låter jag dock vara osagt, för det har jag ingen aning om.
Citera
Medlem
Citat:
Problemet är ju bara ... läste jag inte att ubåten skulle ha legat uppe på land för reparationer vid den här tiden? Det inträffade väl en batteriexplosion 2010 och sedan dess har den väl legat på fram till den senaste renoveringen?

Ja visst, det är troligtvis inte han, men att ubåten låg på land behöver ju inte ha med saken att göra.
Han kunde ju ha mördat henne i alla fall om han var i Korsör med bil. Jag menar att PM verkar vara kapabel att göra något sådant och man har ju inte hittat någon annan misstänkt. Då skall man kolla upp om det finns något som kan koppla honom till det mordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
En person som han med hans temprament och så - mycket tyder på att han ballat ur fullständigt.
Inget planerat utan det har nog skett spontant , det märks på hans agerande angående allt.

Personer med hans personlighetsprofil klarar inte av att möta en snygg person som är smartare än han själv och vet mera

Jag menade att KW kanske hade snokat upp uppgifter om PM (och hans privata liv) som PM inte ville komma ut i media.

Kan handla om hans sexliv, relationer, något klandervärt han har gjort tidigare och som ingen kände till, typ att han kanske hade köpt sex av småflickor/pojkar, utövat tidelag, tvingat någon till sex, stulit av någon, gjort något kriminellt - men skyllt på någon annan, you name it.

KW kanske hade ett scoop, men inte angående hans karriär utan angående något PM ville behålla som en hemlis för att inte förlora ansiktet.

Tänk om KW hade fått nys om att PM redan tidigare hade slagit ihjäl någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in