2017-08-22, 11:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vad jag vet har han aldrig varit gift. Sånt har fått stå tillbaks till förmån för hans huvudintresse:
raketforskning. Jag kan naturligtvis ha fel, men belägg då gärna det.

Hur kan Peter Madsen ha en fru om han aldrig varit gift?

Citat:
"Christoffer Meyer säger att Peter Madsens fru också är chockad "som alla andra"."

http://www.expressen.se/kvallsposten/ubatskaptenens-van-jag-ar-skakad/
Citera
2017-08-22, 11:46
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riomio
Det finns inga personnummer i SB 1990, men där står flicka under 18år.
I början av händelseförloppet har jag pushat för möjligheten att PM är gay/bi och KW är transperson (född kille). Men det är bara på indicier, som jag skrev då.
Och nu kommer det till en person (DK) som skulle kunna se ut som transperson och visar sig vara PMs ex.
Jag tycker inte att man kan ge upp gay/transspåret helt, även om det du skriver så klart talar mot.
Tack för att du kunde kolla.
Senast redigerad av wwr 2017-08-22 kl. 11:48.
Citera
2017-08-22, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej, eftersom debattören som svarade mig var ironisk.

Ok, var du också ironisk då eller, var har du fått dessa uppgifter ifrån?
(FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
(FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-08-22 kl. 11:51.
Citera
2017-08-22, 11:49
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Kan det vara så att PM flippade ur när KW började ställa frågor angående hans "privata liv" och kanske antydde/avslöjade att hon visste något som allmänheten inte visste än?

Hon kanske ville göra en intervju som enbart inte handlade om hans yrkeskarriär utan snarare en artikel som skulle "komma PM närmare inpå livet" och visa helt nya sidor av honom?

Hur ser PM:s fru ut?

Eftersom PM tillbringa mycket tid i ubåten och även övernattade där så hade frun naturligtvis ingen aning om vad han egentligen sysslade med, med vem och var. Kanske något där som han ville dölja?

En person som han med hans temprament och så - mycket tyder på att han ballat ur fullständigt.
Inget planerat utan det har nog skett spontant , det märks på hans agerande angående allt.

Personer med hans personlighetsprofil klarar inte av att möta en snygg person som är smartare än han själv och vet mera
Citera
2017-08-22, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ok, var du också ironisk då eller, var har du fått dessa uppgifter ifrån?
Danska radions webbsändning.
Citera
2017-08-22, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Polisen har inte bekräftat att det är KW:s torso som hittats. Kims väninna i New York har bekräftat att hon är död, men det skrevs igår kväll (måndag) lokal tid. Väninnan skriver att dödsfallet bekräftats "idag på morgonen", dvs. måndag morgon New York-tid. Således har väninnans inlägg inte med torson att göra.

Vem höll i presskonferensen igår kväll gällande kroppsfyndet? Samma styrka som har hand om fallet PM och KW?
Citera
2017-08-22, 11:52
Medlem
Riomios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
I början av händelseförloppet har jag pushat för möjligheten att PM är gay/bi och KW är transperson (född kille). Men det är bara på indicier, som jag skrev då.
Och nu kommer det till en person (DK) som skulle kunna se ut som transperson och visar sig vara PMs ex.
Jag tycker inte att man kan ge upp gay/transspåret helt, även om det du skriver så klart talar mot.

Du får ha vilka tankar och teorier du vill, jag bara svara på din begäran om uppgifterna från SB 1990. Där står att hon är född i Gislöv 1987 och att hon 1990 står som flicka under 18 år, och där finns inget personnummer.
Citera
2017-08-22, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hur kan Peter Madsen ha en fru om han aldrig varit gift?

Man kanske skriver slarvigt - precis som man gör många gånger här i Sverige - och kallar personen för hans fru, fast man egentligen menar sambo?

I detta fall vore det väl än mer sant att kalla henne för särbo, med tanke på att PM säkert tillbringade fler nätter ombord på ubåten än hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det där "spåret" (vart fan skulle det kunna leda?) är för läge sen kört i botten. KW är född flicka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta är ju lite intressant. Med tanke på att KW var svenska och han bodde i närheten av Öresundsbron så tycker jag att det finns all anledning att kolla upp om han kan vara skyldig till mord på den svenska sidan. Det finns väl en del ouppklarade försvinnanden och mord i Skåne.

En kuriosadetalj - om än långsökt - är att det även existerar en amatörteori om att han också ligger bakom mordet på Emilie Meng i danska Korsör förra sommaren, eftersom Madsens ubåt flera gånger ska ha legat i Korsör. Med tanke på att ubåten ska ha legat uppe på land för reparationer fram till för några veckor sedan känns det inte helt relevant
Senast redigerad av Glenn Lauritz A 2017-08-22 kl. 11:59.
Citera
2017-08-22, 11:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Man om den hade kläder på sig och man visste vad hon hade på sig då vet man det är hon är lär vara hon? vem annars

Det hade hon ju inte. Är det inte bättre att du läser de fakta som finns i tidningarna, innan du kommer hit?
Citera
2017-08-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Sen kan en och annan propeller från stora fartyg ha skurit henne i bitar.

Det skulle bli så trasigt då att det syns direkt om det var så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in