2017-08-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
De bryr sig inte. De är själva psykopater. Hur kan de annars leva med att försvara allehanda svin som de antagligen i många fall VET är skyldiga enbart för författningens och de etiska reglernas skull?
Men - hon försvarar inte honom! Hon skall se till att han har rätt till ev förmildrande omständigheter om han är skyldig. Eller få honom fri om han är oskyldig. Vore hemskt om bara åklagaren fick göra sin stämma hörd. Åklagaren vill ju sätta dig honom med alla medel som finns. Finns det luckor i åklagarens berättelse, måste ju nån se till att dessa luckor förklaras och kanske t o m friar honom om åklagaren är fel ute.
Citera
2017-08-22, 11:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Hehe, jag föreställer mig hur det skulle vara om faktiska poliser diskuterade fall så som det görs här i tråden. Utredare som kastar fram den en teorin bisarrare än den andra. Tvärsäkra påståenden baserade på hur det är i filmer och teveserier. Vandringsmyter, fördomar.

Alla har sina motiv till att tvärsäkert påstå saker.

Brottsuppklarningen skulle bli ännu sämre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kan KW vara en transa och han flippade ut då han fick reda på det ?
De sa ju iof att flickvännen sökt henne och sen pojkvännen så den hon var ihop med killen kanske var en tjej som opererat sig
Citera
Medlem
Riomios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tack för svaret. Får jag bara fråga, har du köpt CDn och data kommer därifrån?

Edit: OK jag ser av ditt senaste inlägg att dina uppgifter också gäller hennes nuvarande personnummer, men för att vara mer säkra måste vi ha CDn.

Det finns inga personnummer i SB 1990, men där står flicka under 18år.
Citera
2017-08-22, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
PM spelar ut det första kortet, KW gick i land, och om hon hittas död i vattnet så kan vem som helst ha dödat henne.

När PM förstår att ubåten kommer att bärgas per omgående måste han berätta att det har hänt något ombord på fartyget, då spelar han ut olyckskortet.

Det skulle förvåna mig mycket om det inte finns övertydliga bevis på Nautilus som talar för att PM utsattes för ett blodigt och dödligt våld. Likaledes bör kroppen vara belamrad med bevis på blodigt och dödligt våld.

Också min uppfattning. Det måste ha funnits en anledning till att han självmant sänkte ubåten.
Om det sedan är Kim Walls kropp återstår att se, men man undrar ju hur många andra döda kvinnor som flyter omkring i just det området där han nästan sänkte ubåten.
Citera
2017-08-22, 11:38
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Psykopater saknar fullständigt empati och kan definitivt njuta av att mörda och stycka en människa. Jag vet att jag har tjatat om detta förut, men mellan 1 och 3 personer av 100 är fullfjädrade psykopater. Obehagligt vanligt och vansinnigt underskattat i samhället.

Det är faktiskt helt sant och korrekt; det finns uppskattningar som tyder på att andelen är ännu större, även om det finns grader även bland psykopater. Det finns alltså alla möjligheter att PM är delvis eller helt psykopat; och mycket som sagt som tyder på det.

Det finns lite olika tester (som egentligen skall utföras av proffs) men som ändå kan ge en indikation. O inte annat kan man se lite vilka saker som ses som riskfaktorer. Här är ett exempel.

Precis som du säger så skulle inte en psykopat uppleva styckningen som obehaglig då han helt saknar förmågan att applicera några känslor på kroppen. Det är ingen egentlig skillnad för en psykopat att tillreda en slaktad kyckling, eller skiva en limpa bröd och att stycka en människa. Naturligtvis obegripligt för alla oss som inte är psykopater. Kanske någon av psykopaterna i denna tråd kan upplysa oss om hur de upplever verkligheten?

OM han är psykopat och har mördat kvinnan finns det alla möjligheter att han gjort det tidigare. Det kan då vara så att han tidigare dykt upp i polisutredningar i fall där ingen kunnat fällas och skulle kunna förklara den otroligt hårda och snabba responsen från polisen.

Men som sagt, det är ju endast spekulationer...
Citera
2017-08-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Hon blev slängd i havet, finns nog en del djur som gör skada, att hon blev styckad i en ubåt ser jag som långsökt.
Vad för djur vi har inga hajar här?
Citera
2017-08-22, 11:39
Medlem
Citat:

Edit: OK jag ser av ditt senaste inlägg att dina uppgifter också gäller hennes nuvarande personnummer, men för att vara mer säkra måste vi ha CDn.

Ja precis. Jag läste slarvigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Hans Christian Madsen, som opererade mellan åren 1902 och 1908 och slutligen internerades i Horsens 1910, är sannolikt den första kände danska serievåldtäktsman- och mördaren även om hans mord och våldtäkter mest skedde i Sverige.

Detta är ju lite intressant. Med tanke på att KW var svenska och han bodde i närheten av Öresundsbron så tycker jag att det finns all anledning att kolla upp om han kan vara skyldig till mord på den svenska sidan. Det finns väl en del ouppklarade försvinnanden och mord i Skåne.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Men om den hade kläder på sig och man visste vad hon hade på sig då vet man det är hon är lär vara hon? vem annars

Torson som hittades var helt naken förutom en kätting runt midjan. Såg enligt vittnen ut som en docka.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Fan tycker synd om advokaten alltså om han nu har styckat henne. Borde ej ha rätt till en sån!

Självklart ska även uppenbart skyldiga ha ett försvar. Det är en detalj som utmärker en civiliserad rättsstat.
Citera
2017-08-22, 11:41
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:

2:an kommer från säker uppdaterad källa.
Citera
2017-08-22, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Torson som hittades var helt naken förutom en kätting runt midjan. Såg enligt vittnen ut som en docka.

En kätting runt midjan låter sannerligen besvärande, eftersom ju Madsen erkänt att han begravt henne på botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in