2017-08-21, 19:15
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pissoar
Hur är det här med regler för fifa-tillhörighet?
Buya Turay satt på bänken för Sierra Leone i en kvalmatch till Afrikanska - blir han låst först när han spelar eller räcker det att han varit på bänken? Försöker tolka artikel 18 här men är inte helt säker: http://websites.sportstg.com/get_file.cgi?id=1127049. Jag tror visserligen inte han är intresserad av att byta till Sverige och han skulle ju inte vara aktuell för landslaget just nu på sportsliga grunder heller - men är ändock intressant att få veta hur det fungerar.

Han är tillgänglig för Sverige. Så länge han inte faktiskt spelar för Sierra Leone har vare sig uttagningar eller bänkvärmning någon betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Vad gäller Ghoddos så har han redan spelat för A landslaget iår under Januari turnén men kanske är andra regler som gäller där, OM det är låsning så som du säger.

Ghoddos är inte låst. Det är enbart tävlingsmatcher som låser spelare och inte träningsmatcher. David Mitov Nilsson spelade exempelvis två träningslandskamper för Sverige innan han debuterade i EM-kvalet för Makedonien, vilket innebär att han är låst till det makedonska landslaget.
Citera
2017-08-21, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Han är tillgänglig för Sverige. Så länge han inte faktiskt spelar för Sierra Leone har vare sig uttagningar eller bänkvärmning någon betydelse.

Ghoddos är inte låst. Det är enbart tävlingsmatcher som låser spelare och inte träningsmatcher. David Mitov Nilsson spelade exempelvis två träningslandskamper för Sverige innan han debuterade i EM-kvalet för Makedonien, vilket innebär att han är låst till det makedonska landslaget.

Gott att veta! Stort tack för infon!

Tycker det vore rätt löjligt om Ghoddos INTE får/fått ett samtal av Janne inför kommande samling med tanke på hur isäsong och form han är och John är skadad och Bergs säsong intes startat. Visst lär Berg starta endå men Guidettis plats är fortfarande ledig. Ghoddos borde vara #1 på listan.

EDIT: Go timing på denna artikeln som kom nu: https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ghoddos-kan-valja-iran-fore-sverige-lockar-mycket-med-vm/

Ghoddos verkar väldigt genuin. Kan förstå att han brinner för båda och speciellt om Sverige inte riktigt visar starkt intresse trotts stora framsteg. Verkar givet att han går till Iran om han inte får chansen denna samling då.

Iran är dessutom redan kvalat till VM.
Senast redigerad av znorlax 2017-08-21 kl. 19:23.
Citera
2017-08-21, 19:26
Medlem
Korders avatar
Citat:
Gott att veta! Stort tack för infon!

Tycker det vore rätt löjligt om Ghoddos INTE får/fått ett samtal av Janne inför kommande samling med tanke på hur isäsong och form han är och John är skadad och Bergs säsong intes startat. Visst lär Berg starta endå men Guidettis plats är fortfarande ledig. Ghoddos borde vara #1 på listan.

Menar du att Ghoddos skulle gå före Nyman och Toivonen? Den håller inte Janne med om i alla fall. Armenteros ligger säkerligen också före i rangordningen (men han kanske är skadad? har för mig att jag läst något om det), och det finns nog ett par-tre andra namn i diskussionen.
Senast redigerad av Korder 2017-08-21 kl. 19:29.
Citera
2017-08-21, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Menar du att Ghoddos skulle gå före Nyman? Den håller inte Janne med om i alla fall. Armenteros ligger säkerligen också före i rangordningen, och det finns nog ett par-tre andra namn i diskussionen.

I dagsläget tycker jag det. Speciellt när Nyman sett kall ut när han väl spelat. ARmenteros har väl precis startat sin säsong medans Ghoddos spelar både allsvenskan och europa league kval (och gör det bra). Så där tycker jag Ghoddos går före med.

Timingen är lite annorlunda denna omgången med former osv med. Men ja, visst finns det fler alternativ. Generellt hoppas jag mest på att någon får chansen och verkligen tar den. Vi behöver ljus i anfallet.
Citera
2017-08-22, 11:32
Medlem
Otroligs avatar
Är Ghoddos verkligen så bra som det vill göras gällande? Jag har inte sett tillräckligt mycket Östersund för att utvärdera honom men kikar man på statistiken är han knappast någon utpräglad målskytt. Gör dessutom väldigt snygga mål då och då, men något för landslaget i nuläget? Har svårt att se det.
Citera
2017-08-22, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Är Ghoddos verkligen så bra som det vill göras gällande? Jag har inte sett tillräckligt mycket Östersund för att utvärdera honom men kikar man på statistiken är han knappast någon utpräglad målskytt. Gör dessutom väldigt snygga mål då och då, men något för landslaget i nuläget? Har svårt att se det.

Han är ingen super måltjuv eller så men han är i en väldigt fin form och är väldigt "consistent". Dessutom är han väldigt smart. Rör sig bra och orkar mycket. Fin avslutningsfot med.

Av alternativen att steppa in för John så är nog han högt på listan då han är mitt i en formtopp medans andra precis börjar sina säsonger.
Citera
2017-08-22, 15:00
Medlem
Delokrats avatar
Citat:
Han är ingen super måltjuv eller så men han är i en väldigt fin form och är väldigt "consistent". Dessutom är han väldigt smart. Rör sig bra och orkar mycket. Fin avslutningsfot med.

Av alternativen att steppa in för John så är nog han högt på listan då han är mitt i en formtopp medans andra precis börjar sina säsonger.
Tror du att han blir uttagen då?
Citera
2017-08-22, 18:16
Medlem
Readyfreddies avatar
Äntligen kommer truppen, matcherna är ju bara en dryg vecka bort.

Onsdag 23/8 svtplay.se 13.55-14.55
FOTBOLL: Herrarnas förbundskapten Janne Andersson presenterar VM-kvaltruppen.
Citera
2017-08-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delokrat
Tror du att han blir uttagen då?
Jag tror faktiskt han har en god chans. Janne brukar ha bra koll på allsvenskan och det är omöjligt att missa ÖFKs EL kval äventyr just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Äntligen kommer truppen, matcherna är ju bara en dryg vecka bort.

Onsdag 23/8 svtplay.se 13.55-14.55
FOTBOLL: Herrarnas förbundskapten Janne Andersson presenterar VM-kvaltruppen.

Holland tog ut sin för 2 veckor sen om jag kommer ihåg rätt. Typiskt Sverige att ta ut så sent haha.
Citera
2017-08-22, 18:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Trots att det bara är 9 dagar bort känns Bulgarienmatchen väldigt avlägsen. Karamellen från senaste VM-kvalmatchen har man kunnat suga på länge och det är härligt men ponera att det blir förlust nu i Sofia samtidigt som Holland vinner mot Frankrike, då jävlar kan vi snacka getingbo i Grupp A där Sverige,Frankrike & Holland ligger på 13 poäng med tre matcher kvar.

Vad är egentligen drömresultatet för vår del mellan Frankrike-Holland? Vinner vi mot Bulgarien å Holland vinner har vi världens drömläge att knipa direktplatsen, å andra sidan bjuds Holland in rejält om vi inte gör vårt jobb. Vinner både Frankrike och Sverige så är i alla fall play-off platsen mer eller mindre säkrad.

Svårt detta..
Citera
2017-08-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Trots att det bara är 9 dagar bort känns Bulgarienmatchen väldigt avlägsen. Karamellen från senaste VM-kvalmatchen har man kunnat suga på länge och det är härligt men ponera att det blir förlust nu i Sofia samtidigt som Holland vinner mot Frankrike, då jävlar kan vi snacka getingbo i Grupp A där Sverige,Frankrike & Holland ligger på 13 poäng med tre matcher kvar.

Vad är egentligen drömresultatet för vår del mellan Frankrike-Holland? Vinner vi mot Bulgarien å Holland vinner har vi världens drömläge att knipa direktplatsen, å andra sidan bjuds Holland in rejält om vi inte gör vårt jobb. Vinner både Frankrike och Sverige så är i alla fall play-off platsen mer eller mindre säkrad.

Svårt detta..

Drömläget måste ju vara lika mellan dem. Minst a möjliga poängutdelning och målskillnad
Citera
2017-08-22, 19:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Drömläget måste ju vara lika mellan dem. Minst a möjliga poängutdelning och målskillnad
Fast då räcker det med en förlust för oss mot Bulgarien/Vitryssland så har Holland möjligheten att knipa play-off platsen i sista omgången. Holland borta är inte vad det en gång var men likväl en förjävla utmaning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in