2017-08-22, 11:17
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har du möjlighet att ge en hint om var den dokumentären finns? Vill gärna se den.

Vet inte var du kan hitta den. men den heter Amateurs in Space och såg den på svt.
Citera
2017-08-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Fan tyckersynd om advokaten alltså om han nu har styckat henne. Borde ej ha rätt till en sån!
Hon kommer aldrig försvara brottet. Hennes uppgift är nu att hitta förmildrande omständigheter. Finns oklarheter så kommer hon trycka på dom. Alla har rätt till ett försvar i våra rättsstater. Men hon kommer aldrig någonsin försvara gärningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Han har mördat henne. Om en medmänniska råkar ut för en olycka så gör man väl allt för att visa att det var just en olycka. Larmar sjöräddningen, vinkar in båtar, ringer etc. man placerar kroppen fint om personen avlider, lägger en filt över och väntar in sjöräddningen.Man försöker visa att allt har gjorts för att rädda liv. Man styckar inte kroppen naken, sänker den till havs med en kätting och sänker sin egen ubåt när man vet att man har medias ögon på sig från hela världen. Speciellt inte när man är nära fastlandet. Är Madsen smart? Vet inte riktigt om det verkar så. Detta är det sjukaste fallet jag någonsin hört talas om!

Exakt. Det faller på sin egen orimlighet, och det är säkerligen också därför polisen nog inte köper snacket om en olycka, även om de tror han talar sanning vad gäller att han dumpat och "begravt" henne på botten.
Det sistnämnda är ju inte att direkt sticka ut hakan - frågan är snarare varför han gjorde. Som sagt, har det skett en olycka så är det ju ett synnerligen märkligt beteende, för att inte tala om misstänkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja, men det kan ju vara ett indicium om PMs intressen.
DK var ju till och med PMs ex, läser jag nu.

Kan någon bekräfta KWs näst sista siffra i personnumret i "Sveriges Befolkning 1990"?
(Kostar 500 kronor att köpa databasen, 2 v. leveranstid.)

Nästsista numret i hennes personnummer är en 2:a. Via konto på Ratsit kan man se allas hela personnummer..
Citera
2017-08-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad jag vet sjunker kroppar när de är nydöda. Det är därför det är svårt att hitta någon som nyss drunknat. Däremot när föruttningsprocesserna är igång så flyter kroppen upp till ytan pga gaser. Så ville han få henne att försvinna fort var det väl bara att dumpa henne i vattnet så skulle hon sjunka. Men visst han kan ha styckat henne av någon anledning. Fast då måste han ha haft tillgång till såg eller yxan i ubåten. Vet inte om det ingår i standardutrustningen.

Dessutom borde det ha varit märkbart med blodspår både på honom själv och inne i utbåten. Men OK, det kan ju vara en anledning till att han sänkte den.
Citera
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilisti
Nästsista numret i hennes personnummer är en 2:a. Via konto på Ratsit kan man se allas hela personnummer..
Tack. Men det är idag. Personnummer kan ändras vid könsbyte.
Vad jag förstår ändrar man dock inte vid nya utgåvor av CDn "Sveriges befolkning 1990". Då var KW 3 år gammal.
Jag tror det vore bra att ha absolut säkra uppgifter om hennes näst sista siffra i pnr i den databasen.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, men det kan ju vara ett indicium om PMs intressen.
DK var ju till och med PMs ex, läser jag nu.

Kan någon bekräfta KWs näst sista siffra i personnumret i "Sveriges Befolkning 1990"?
(Kostar 500 kronor att köpa databasen, 2 v. leveranstid.)

Det är en tvåa (2)
Citera
2017-08-22, 11:26
Medlem
Citat:
Tack. Men det är idag. Personnummer kan ändras vid könsbyte.
Vad jag förstår ändrar man dock inte vid nya utgåvor av CDn "Sveriges befolkning 1990". Då var KW 3 år gammal.
Jag tror det vore bra att ha absolut säkra uppgifter om hennes näst sista siffra i pnr i den databasen.

Ah, ok. Nu hänger jag med på tanken bakom. Ja det var ju lite knepigare att få fram.

Lite intressant ändå med tanke på att, vad jag förstått, hon skrivit om queers och dylikt.
Citera
2017-08-22, 11:26
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är en tvåa (2)
Tack för svaret. Får jag bara fråga, har du köpt CDn och data kommer därifrån?

Edit: OK jag ser av ditt senaste inlägg att dina uppgifter också gäller hennes nuvarande personnummer, men för att vara mer säkra måste vi ha CDn.
Senast redigerad av wwr 2017-08-22 kl. 11:32.
Citera
2017-08-22, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priv-Investigator
Så du insinuerar att Danmark nu har fått sin andra kända seriemördare?

Den första kända var, såvitt jag känner till, änglamakerskan Dagmar Overbye som åtminstone hade ihjäl nio barn under åren 1916-1920.

Hans Christian Madsen, som opererade mellan åren 1902 och 1908 och slutligen internerades i Horsens 1910, är sannolikt den första kände danska serievåldtäktsman- och mördaren även om hans mord och våldtäkter mest skedde i Sverige.
Citera
2017-08-22, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Vet inte var du kan hitta den. men den heter Amateurs in Space och såg den på svt.
Tack. Har hittat den tack vare dig
Citera
2017-08-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det krävs mer än det för att fastställa en identitet. Det gör man inte lättvindigt.
Man om den hade kläder på sig och man visste vad hon hade på sig då vet man det är hon är lär vara hon? vem annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in