2017-08-22, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Rättsmedicin.
Så var det. Tack!
Citera
2017-08-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det är väl ändå ganska välkänt, alla har väl fått sitt eget blod på sin egen tröja någon gång.

Att han sänkte ubåten var dock mer att han ville göra sig av med bevisen.
PM har ljugit ända från första början, så gör inte en oskyldig man.
Även om han är oskyldig till KWs död i sig har han begått så grova brott på vägen att han inte lär komma ut i första taget och han lär psykutredas härnäst. Han är en typisk mördare som kommer neka in i döden, polisen borde väl ha kollat om han var drogpåverkad också.
Dock har detta fall tagit flera vändningar och vi har nog inte hört det värsta ännu.

Det verkar som att han på något sätt har vacklat mellan att visa upp vad han har åstadkommit och att dölja det.

Jag tror till exempel som någon skrev att det var meningen att torson skulle hittas, men inte direkt. Han har satt en kätting runt midjan som precis räckte att hålla kroppen nere några dagar, men när det har bildats tillräckligt mycket gaser så har flytkraften varit större.
Glöm inte bort att han har sagt att han har varit besatt av att behärska bärigheten ända sedan han som barn såg filmen Das Boot. Så det var säkert ingen felräkning. Genom att "begrava" kroppen just där var han antagligen ganska säker på att den skulle flyta iland.

Armar, ben och huvud har inte hittats och det är möjligt att de stannar på botten. Frågan är om det är meningsfullt att leta efter de andra kroppsdelarna när det redan är bekräftat att det var hon.
Citera
2017-08-22, 10:25
Medlem
AdFontess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Frågan är varför han styckat henne OM han styckat henne. Transportstyckning låter ju galet då man tycker kroppen lämpligen slängts i havet hel, men om det stämmer att det är krångligt att få upp en död kropp i tornet, så är det kanske möjligt. Styckad och så lagd i en bag som han burit upp och så slängt i henne i delar. Blodigt som fan har det blivit och därför tvingades han sänka ubåten.'

Sjukast är det ju om han styckat ´henne av vällust.

Hon blev slängd i havet, finns nog en del djur som gör skada, att hon blev styckad i en ubåt ser jag som långsökt.
Citera
2017-08-22, 10:25
Medlem
"Enligt Peter Madsen dog den svenska journalisten Kim Wall efter en olycka ombord på hans ubåt. Sedan kastade han kroppen i havet". Detta säger tidningarna (Expressen i detta fall). Då undrar jag några saker:
Om det var en olycka, varför slängde han kroppen i havet?
Om det var en olycka, varför kände han sig tvungen att sänka sin ubåt?
Om det var en olycka, varför försöka radera bort bevis?
Om det var en olycka, varför inte svara på räddningstjänstens (eller var det kustbevaktningen) anrop på natten och morgonen?*
Om det var en olycka, varför ljög han om att han landsatte Kim?

Många frågor. Men svaren kommer snart när bevisen hopas. För varje bevis som läggs fram kommer han tillrättalägga sin historia.

Polisen vet hur han hanterat kroppen, det har tydligen Madsen berättat. Men Möller säger att "jag kan inte säga något om det. Jag vet vad han gjort med kroppen, men jag kan inte berätta något". Läste det nånstans i förmiddags (också Expressen om jag minns rätt).
Senast redigerad av Picasso2 2017-08-22 kl. 10:35.
Citera
2017-08-22, 10:26
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Igår ja, amerikansk tid
Hon menar naturligtvis nyheten om att hon kastats överbord.
Håller med, det kan inte ha med torso-fyndet att göra.
Citera
2017-08-22, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det verkar som att han på något sätt har vacklat mellan att visa upp vad han har åstadkommit och att dölja det.

Jag tror till exempel som någon skrev att det var meningen att torson skulle hittas, men inte direkt. Han har satt en kätting runt midjan som precis räckte att hålla kroppen nere några dagar, men när det har bildats tillräckligt mycket gaser så har flytkraften varit större.
Glöm inte bort att han har sagt att han har varit besatt av att behärska bärigheten ända sedan han som barn såg filmen Das Boot. Så det var säkert ingen felräkning. Genom att "begrava" kroppen just där var han antagligen ganska säker på att den skulle flyta iland.

Armar, ben och huvud har inte hittats och det är möjligt att de stannar på botten. Frågan är om det är meningsfullt att leta efter de andra kroppsdelarna när det redan är bekräftat att det var hon.

Är kättingen bekräftad?
Nog för att styckningen är barbariskt nog..
Citera
2017-08-22, 10:29
Medlem
Priv-Investigators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu när det är praktiskt taget säkert att PM verkligen har mördat och styckat KW på detta bestialiska sätt så måste man dra slutsatsen att han har en sådan typ av personlighet som kan bli en seriemördare. Det är ju väldigt ovanligt, men det finns uppenbarligen ett litet fåtal personer som har en drift att döda och som njuter av att plåga och tortera människor. Ofta har dessa personer visat tidiga tecken på detta till exempel genom djurplågeri. Det skulle vara intressant att veta om han har gjort något sådant som barn.

Han är idag 46 år och han kan mycket väl ha fler liv på sitt samvete. Hoppas danska polisen kollar upp det noga. Dessutom får man komma ihåg att Sverige inte ligger långt borta. Även svenska fall med mördade och försvunna kvinnor bör matchas mot Madsen.

Man kan undra om han hade något speciellt emot svenska kvinnor.

Så du insinuerar att Danmark nu har fått sin andra kända seriemördare?

Den första kända var, såvitt jag känner till, änglamakerskan Dagmar Overbye som åtminstone hade ihjäl nio barn under åren 1916-1920.
Citera
2017-08-22, 10:29
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Håller med, det kan inte ha med torso-fyndet att göra.
Nej, det hade ju inte tagits upp ur vattnet förrän framåt middagen.
Citera
2017-08-22, 10:30
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Din idé är att PM har fru men har troligtvis aldrig varit med en kvinna sexuellt, tidigare? Om han har dragningar åt det kvinnliga könet så skulle jag då tycka att han varit alldeles väldigt oföretagsam gentemot sin hustru.

Vad jag vet har han aldrig varit gift. Sånt har fått stå tillbaks till förmån för hans huvudintresse:
raketforskning. Jag kan naturligtvis ha fel, men belägg då gärna det.
Citera
2017-08-22, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ska en erfaren journalist ha ställt kritiska frågor till honom i en plåtburk på havets botten? Känns som årtusendets sämsta plats att konfrontera någon på.

Hon skulle göra ett reportage om Madsen som hon skulle sälja till tekniktidskriften Wired. Inget tyder på att hon var ute efter något scoop, utan det var nog mer ett generellt feelgood-reportage.
Med tanke på vad man har läst och sett rörande PM så tror jag inte att man behöver vara speciellt kritisk för att det ska bli fel beroende på vilket humör han är på, och har han väl spårat ur så rullar det nog på ett tag. Så jag tror absolut att hon har kunna ställa frågor som dom flesta skulle tycka vara harmlösa som han ändå kunnat gå igång på.
Citera
2017-08-22, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Hon blev slängd i havet, finns nog en del djur som gör skada, att hon blev styckad i en ubåt ser jag som långsökt.

Du kan glömma dessa teorier nu. Det är fullkomligt osannolikt att djur skulle exakt kapa av armarna vid axlarna, underbenen under knäna och huvudet, men att torson för övrigt skulle vara intakt. Dessutom var torson naken och hade en kätting runt midjan. Inga djur gör så. Detta är fråga om en medveten handling av en sjuk människa.
Citera
2017-08-22, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det finns en källa här bakåt i tråden där ett vittne rapporterade att kroppen som polisen fann var styckad. Danska polisen bekräftade för 8 timmar sedan till KW:s familj att hon är funnen död.

Du får själv läsa i tråden. Om du hade uttryckt dig lite vänligare så kanske jag kunde letat upp det åt dig.

Prioriterat DNA test på nukleärt DNA kan vara klart inom ca 8 timmar. Att det tar längre tid beror på hantering och väntetider. Skall vi gissa att detta hade prioritet och lagts samman med övriga kännetecken till en identifikation men att man ger dels familjen tid att meddela dem de vill uppgifterna och utredarna tid att konfrontera Madsen och kanske ändra rubliceringen.

Bry dig inte om de gogglande trollen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in