2017-08-14, 07:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av S-D
Hade det varit en manlig reporter, skulle ingen dött. Syre till försel är inte mer komplicerat än för dykare med slutet system.

Luften i ubåten räcker ett bra tag utan att till sätta syre. Man andas in 21% och ut 16%. Kan någon smart räkna ut hur länge man kan leva i u-läge, ett andetag är 3-4 liter. Nästa reporter lär intervua snubben med ett galler emellan.

Det kan mycket väl varit något fel på ubåten, men inte orsakat någons död, så många fantastiska teorier på FB.

Nej ett normalt andetag är snarare en halvliter. Kallas för tidalvolym.
Citera
2017-08-14, 07:07
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Det har ju framkommit att man tidigare har kunnat hyra ubåten genom AirBnb för att sova ombord.

Högst sannolikt har det gällt när ubåten har varit uppställd på land.
Citera
2017-08-14, 07:09
Medlem
Overminds avatar
Man säger att galenskap och kunskap är två sidor av samma mynt. Undrar om han hållit på såhär ett bra tag? Tagit sina ovetandes offer på en jungfrufärd nere i havet och där våldtagit och dräpt dem? Kanske har hållit på såhär i 5-10 årstid? Ubåtsmördaren.

Einstein som var det största geniet av alla. Undrar om han hade en hel del sjuka saker i sin garderob, så att säga? Det tror jag inte. Han verkade vara en genuin god människa. Men så säger alla bekanta om mördare "det trodde jag aldrig om honom. Han matade hemlösa katter & hundar och hjälpte gamlingar över gatan".
Citera
2017-08-14, 07:20
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Högst sannolikt har det gällt när ubåten har varit uppställd på land.

Jag har antagit att det handlat om då den legat vid kajen, men du kan ha rätt.

Angående (det eventuella) händelseförloppet: teorierna om att det skulle handla om att PM misskött sig som kapten - stött i nåt eller liknande, med tragiska följder - tycker jag inte är galna. Man kan väl tänka sig att en person som den misstänkte i den situationen, och i positionen som nationens smarte uppfinnare, panikerar och gör allt för att dölja denna fatala klumpighet.
Senast redigerad av Guz 2017-08-14 kl. 07:28. Anledning: Avsaknat ord
Citera
2017-08-14, 07:23
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-D
Hade det varit en manlig reporter, skulle ingen dött. Syre till försel är inte mer komplicerat än för dykare med slutet system.

Luften i ubåten räcker ett bra tag utan att till sätta syre. Man andas in 21% och ut 16%. Kan någon smart räkna ut hur länge man kan leva i u-läge, ett andetag är 3-4 liter. Nästa reporter lär intervua snubben med ett galler emellan.

Det kan mycket väl varit något fel på ubåten, men inte orsakat någons död, så många fantastiska teorier på FB.

Vuxen person förbrukar ca 500 liter syre per dygn.
Men kom ihåg att luften i slutet system måste renas, annars blir du medvetslös av förgiftning.
Senast redigerad av Jan66 2017-08-14 kl. 07:31.
Citera
2017-08-14, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Absolut inte schizofren men en skev avundsjuka/svartsjuka på folk som har ett liv utanför det professionella. Det var därför hans rymdprojekt sket sig eftersom han inte kunde tolerera att hans kollega (fd NASA-ingenjören Kristian Von Bengtson) hade familjeliv utöver 14h arbete per dag. Madsen är således jävligt manisk och tycks sakna all form av empati. Detta kan bli sociopatiskt och ge irrationella beteenden. Empatilöshet plus abnormt högt IQ gör honom potentiellt även till en extraordinär lögnare och skådespelare. I detta fall har han onekligen sänkt sin ögonsten Nautilus, tiotusenkronorsfrågan är varför

Vad baserar du på att han skulle ha abnormt hög IQ, gissningar? Han är dedikerad mekaniker som jobbar väldigt mycket på sina ovanliga projekt, men det sätter inte IQ så mycket högre än över normala 90-100.

Han sänkte ubåten för att brottet har begåtts i eller på båten.
Citera
2017-08-14, 07:52
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Jo denna ubåt kan/kunde gå i u-läge med dieselmotorerna, antingen med snorkel på någon meters djup men även djupare med hjälp av syret som finns inne i ubåten, hur lång tid den klarade gå utan att döda besättningen och strypa sig själv på den "egna" luften vet jag inte men någon/några timmar var det åtm..

Som jag skrev redan i början när ubåten fortfarande var försvunnen; detta är helt klart sommarens kriminalfall!

8 minuter kan dieseln gå utan att luft tillförs utifrån.

Problemet är att det blir ett stort undertryck i båten, flera ATM om jag inte missminner mig.

Det är sjukt obekvämt att snorkla. Trumhinnorna sliter.
Citera
2017-08-14, 07:54
Medlem
Kim är ännu inte hittad. Hur vågar de anklaga för dråp utan att hon ens påträffats ?
Citera
2017-08-14, 07:57
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argsvennne
Känns smula olustigt att dom drog till med dråp. Ta den danska dåren för mord.

Ja, varför får jag känslan av att danskarna skyddar PM och tar hans parti? Han är ju trots allt lite av en national-hjälte over there och vi vet ju alla vad danskarna tycker om oss svenskar och vår politik.
Citera
2017-08-14, 07:58
Medlem
för den som vill ha första parket när nyheten om vart Kim är släpps så håll koll på https://www.facebook.com/niels.c.nielsen.18

Om det konfirmeras att Kim är död eller på annat sätt drastiskt ändras i utredningen angående vart Kim befinner sig borde det märkas där.

Folket som hjälpt PM med renovering av ubåten diskuterar nu igen här efter en viss tids tystnad
https://www.facebook.com/groups/26947331877/

Händer det något i utredningen lär det även märkas i informationen där
Citera
2017-08-14, 07:59
Medlem
Eftersom Madsen företer en hel rad psykopatdrag (se till exempel raketdokumentären för prov på detta) är det goda chanser att vi aldrig kommer att få veta exakt vad som hänt. Det ingår i hans personlighetstyp att konsekvent förneka och ljuga om egna misstag och endast om han är överbevisad kommer han att ändra sig.

Och så jävla intelligent som vissa fanboys här vill tro är han absolut inte, snarare ganska vanlig IQ omkring 120. Ni låter er bara luras av psykopatcharmen.
Citera
2017-08-14, 08:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Kim är ännu inte hittad. Hur vågar de anklaga för dråp utan att hon ens påträffats ?

Varken polis eller åklagare har anklagat eller åtalat PM för dråp, man misstänker, det är en stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in