2017-08-22, 10:25
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Javisst. Jag betvivlar att Fatemeh Khavari och hennes släkt ens vet vad reguljärt lönearbete för pengar, utanför hemmet, innebär. I deras hemland (och i MENA-regionen generellt) lever många inte av förvärvsarbete eller jordbruk utan som "hangers-on" (klienter) till olika klanledare, "schejker" och lokala stormän, som man får varor, pengar och beskydd av. Börjar jobba och konkurrera om jobb, det gör man först när den sortens pengaflöden sinar och det inte finns andra möjligheter.

De svenska politikernas naivitet inför detta är obegriplig.

Jag tror inte, att ledande politiker är "naiva" i betydelsen ovetande. De är bekväma och moraliskt kollapsade.

Det får minst negativ medial uppmärksamhet, om de sju riksdagspartiernas politiker i samförstånd tillskyndar och gemensamt orkestrerar, att lycksökare från hela jordklotet suger ut "svennejävlarna". Så länge som det inte drabbar dem själva... så är svenska politiker likgiltiga.
Citera
2017-08-22, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Nån fler än jag som avskyr det här landet?

Avsky är ett starkt ord, men jag känner att jag tillhör en generation som har svikits av skojande politiker och en skitpratande, pladdrig offentlighet. Och det är likadant för generationen efter mig(dvs "millennials") även om många av dem inte inser det ännu.
Citera
2017-08-22, 10:30
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Heh... ja, Sverigebilden blir nog än mer solkad, om andra andra länder får klart för sig att svensk polis bistår (!) personer, som uppehåller sig illegalt i landet, när dessa ockuperar (!) ett torg i centrala Stockholm - i stället för att avvisa dem.
I praktiken är polisen tvingade till detta av Stockholms cuckmässiga, feminiserade lokalregim. Politikerna i stadshuset och deras handgångne män och kvinnor (byråkrater) är tydliga med att de vill ha en permissiv politik gentemot afghankids, tiggare m fl och inga ruffiga polisinsatser, och polisen är rätt så bakbundna av detta.

Nja... det är väl den "cuckmässiga, feminiserade" och/eller undfallande polisledningen, som fattar de operativa besluten.
Citera
2017-08-22, 10:44
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Burger King har ju tom. hängt upp ett toahjärta i fönstret och öppnat upp sina toaletter, så de är välkomna att göra sina behov där och kanske få en hamburgare i utbyte.
Det där med toa-hjärta fick mig att inse hur symptomatiskt det är att de valt justcden symbolen. Från början, hävdar tillförlitlig källa i min närhet, är det en,starkt stiliserad bild av ett arsel kombinerat ned ett kvinnligt könsorgan (vard. Kallat fitta). Det säger en del, både vad det handlar om för kärringarna (sex, knulla, nuppa, brna etc.) och vad de är för typer (arslen och fittor i pejorativ betydelse). Tar man sedan in Freud som menade att avföring är en symbol för pengar ( rätta mig om jag har fel) så har vi den andra starka drivkraften genom den indirekta kopplingen till dass (det ställe där hjärtat torde vara mest vanligt förekommande).
Citera
2017-08-22, 10:45
Medlem
Citat:
Nja... det är väl den "cuckmässiga, feminiserade" och/eller undfallande polisledningen, som fattar de operativa besluten.

Ja, men de vet vad politikerna väntar sig (antingen genom direkta överläggningar med dessa eller genom att se på den förda politiken, uttalanden osv). Det ska nog jävligt mycket till innan poliskåren i en stad öppet trotsar vad politikerna önskar sig och slår politikerna i huvudet med lagboken samtidigt som de griper deras gullegrisar.
Citera
2017-08-22, 10:57
Medlem
Och fler är på väg. Nu irakier från Finland där de skickas hem till Irak. Hoppas nu bättre chanser i Sverige.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6760735
Citera
2017-08-22, 10:59
Medlem
Citat:
Burger King har ju tom. hängt upp ett toahjärta i fönstret och öppnat upp sina toaletter, så de är välkomna att göra sina behov där och kanske få en hamburgare i utbyte.

Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Fyfan, hoppas dom förlorar många kunder för det här.

Tror inte BK hade något egentligt val. Betänk vad som skulle hända om de hade försökt behandla afghanbarnen som övriga betalande kunder, dvs påtala att toaletterna är för de som är där för att köpa deras produkter?
Självklart hade rasisttrumfesset direkt spelats ut i kubik; fejsboksuppror med nationell fattvha mot BK hade per omgående kablats ut och de hade inte bara skanderat att Ribbenvik personligen skall infinna sig på plats utan även krävt att BK:s VD skulle krypa till korset/trappan och be om förlåtelse och erbjuda de alla en frodig kompensation.
Sedan måste även BK tänka på personalens säkerhet/arbetsmiljö. Polisen på plats har ju i uppdrag att säkra barnen, tillse så att rasisterna inte attackerar. Vem skulle engagera sig i om en sketen liten hamburgervändare på BK blev 'märkt' som statuerande exempel av våldsvänstern när det finns ädla strejkarmotiv att upprätthålla?😐
Citera
2017-08-22, 11:02
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:
Ja, men de vet vad politikerna väntar sig (antingen genom direkta överläggningar med dessa eller genom att se på den förda politiken, uttalanden osv). Det ska nog jävligt mycket till innan poliskåren i en stad öppet trotsar vad politikerna önskar sig och slår politikerna i huvudet med lagboken samtidigt som de griper deras gullegrisar.

Ja, det är inte svensk lag som gäller för polisen - utan vad svenska politiker (mellan skål och vägg) låter polisledningen förstå att önskar sig.
Citera
2017-08-22, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror inte BK hade något egentligt val. Betänk vad som skulle hända om de hade försökt behandla afghanbarnen som övriga betalande kunder, dvs påtala att toaletterna är för de som är där för att köpa deras produkter?
Självklart hade rasisttrumfesset direkt spelats ut i kubik; fejsboksuppror med nationell fattvha mot BK hade per omgående kablats ut och de hade inte bara skanderat att Ribbenvik personligen skall infinna sig på plats utan även krävt att BK:s VD skulle krypa till korset/trappan och be om förlåtelse och erbjuda de alla en frodig kompensation.
Sedan måste även BK tänka på personalens säkerhet/arbetsmiljö. Polisen på plats har ju i uppdrag att säkra barnen, tillse så att rasisterna inte attackerar. Vem skulle engagera sig i om en sketen liten hamburgervändare på BK blev 'märkt' som statuerande exempel av våldsvänstern när det finns ädla strejkarmotiv att upprätthålla?😐

Så alla restauranger och butiker runt Medis har öppet för "barnen"?
Citera
2017-08-22, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Ni är ju så jävla förvirrade i tråden, å ena sidan hävdar ni att det inte finns något folkligt stöd för de strejkande barnen, å andra sidan säger ni att "om inte BK hade satt upp hjärtat hade det blivit nationella protester mot BK"

Herrejisses
Citera
2017-08-22, 11:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Tydligen sitter dom på tåget mot Märsta och förvaret i detta nu:

Citat:
Tåg mot Märsta! Vi måste stoppar utvisningen till helvete, kl 16:00 de ska åker till Arlanda och 18:00 flyger..
https://twitter.com/nabizadehse/status/899916880965771264
Citera
2017-08-22, 11:17
Medlem
Citat:
Så alla restauranger och butiker runt Medis har öppet för "barnen"?

Påminner mig en scen i en deckare jag läste: två män på flykt kommer in på en liten grillbar ute på landet och beställer burgare och öl (det här är i England). Plötsligt och utåt helt oförklarligt hoppar den ene av männen över disken, vrider om armen på tjejen, griper hennes hår med andra handen, trycker brutalt ner hennes ansikte mot den rykande heta grillplattan och ryter i örat på henne "Where are the Vikings??"

Vikingarna kom ju på sin tid nästan ända till Afghanistan, dags för litet hämnd...

Allvarligt talat: håller med Rubar om att BK nog inte hade råd att insistera på att deras toaletter bara fick brukas av gästerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in