Citat:
Ursprungligen postat av
gonesexuallywrong
Nu när Bouvins ryggdunkare bedömer vad som annars klassas som världens säkraste land i världens säkraste plats Medborgarplatsen som en krigszon kan inte ens pk-eliten motsätta sig utvisningar till Afghanistan Medborgarplatsen eller Medis som valfri hipster kallar det är en krigszon.
Nu har en journalist intervjuat en annan journalist, som det brukar vara med andra ord. Vi ska nu låta oss imponeras av
Emma Bouvin's otroligt modiga knäck där hon både twittrade och livesände från Medborgarplatsen. Det var mitt på ljusan dan, fullt med poliser och småtjejer från Hammarby handboll som stod ännu närmare högerextremisterna. Högerextremisterna var en i ett klart numerärt underläge och bestod till största delen av vanligt folk som tröttnat och en och annan pensionär med rullator.
Linnéa Kihlström journo på Medievärlden har gjort detta hyllningsporträtt av den twittrande
Emma Bouvin.
"
DN:s reporter Emma Bouvin twittrade, livesände på Facebook och rapporterade till tidningen från lördagens demonstrationer på Medborgarplatsen i Stockholm. I dag berättar hon om det intensiva nyhetsarbetet som pågick mitt bland högerextremister.
– När jag stod där var jag så fokuserad på mitt jobb. Där och då tog jag inte in så mycket annat utan skrev mest det jag såg och hörde. Det var egentligen först i efterhand som jag funderade över vad som faktiskt hände.
Vid ett tillfälle var det en person från Stå upp för Sverige som riktade megafonen mot Emma Bouvins ansikte och skanderade.
– Jag tycker inte det finns några svårigheter så länge man håller sig till det man ser och hör. Det är ju det som är mitt uppdrag – att skildra vad som sker. Inte att komma med en massa egna inspel och tankar.
– Min känsla är att det varit ovanligt positiva reaktioner. Kanske för att de på torget skrek ovanligt otrevliga saker. Och till skillnad från i vanliga fall när man skriver om sådant här så har ”Bengt”, ”Gunnar” och ”Rolf” – som tycker att man är en del av PK-eliten – inte hört av sig i någon större utsträckning.
"
Vilket knäck, TV-sofforna nästa.
https://www.medievarlden.se/2017/08/dn-reportern-om-bevakningen-av-hogerextremisterna/
/Rolf Bengt Gunnar Provokatör