2017-08-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Börjar det bli dags för handgripligheter tro? Aktivister planerar att "blockera" avvisningar från förvaret i Märsta i morgon. Från #ungisveriges Facebooksida:

ja, bra. Dags att låta batongerna smaka på lite afghanrygg !!!! Och de som ändå tar sig till Märsta får stanna kvar tills nästa plan går.

Kabul nästa !
Citera
2017-08-21, 15:57
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Har de bytt ut texten? Det uppviglande "Nu är vi så många att vi kan stoppa utvisningen, vi kommer vara flera hundra" är inget jag kan hitta.

Screenshot: https://ibb.co/eXRe6k

En svensk partiledare tycker för övrigt det är ett "himla bra initiativ" och undrar när "vi ska vara där"

https://ibb.co/dPhVCQ
Senast redigerad av TransitGloria 2017-08-21 kl. 16:08. Anledning: Tillägg
Citera
2017-08-21, 16:06
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
All denna energi på meningslöst skådespeleri och marknadsföring och bedrägeri. Varför lägger de inte sin energi på att skapa ett bra samhälle i Afghanistan i istället?

Eller åtminstone försöka vara produktiva i landet som betalar allt för dom. Det enda dom gör är att spela tv-spel, käka chips, kolla porr, antasta svenska tjejer. 1-2% av dom försöker göra något av sina liv, resten bara driver runt och glassar som ett gäng jävla kungar. Fina kläder och senaste iphonen har dom också, klart dom ljuger för att stanna kvar, dom får ju allt utan motprestation.

Ut med packet.
Senast redigerad av highstakes 2017-08-21 kl. 16:08.
Citera
2017-08-21, 16:08
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Artikeln var en tunn sammanställning av hennes twittermeddelanden. Att man inte kan förmedla en fördjupad bild på twitter är det väl ingen som begär - men en artikel ska ge mer.

Riktigt mod hade Emma Bouvin visat om hon lät någon av de personer som befann sig där komma till tals i text - alla kom inte dit för att skandera otidigheter utan en del drevs av en oro över utveckling och sin egen situation. De hade kanske sökt sig till något som utlovades vara en tyst manifestation, men fann sig stå bland människor som skrek saker de inte höll med om (vilket säkert bidrog till att skaran tunnades ut rätt fort).

I stället såg vi Emma Bouvin konfrontera en av de som skrek (i DN:s direktsändning). I och med att Bouvin tydligt signalerade var hon stod med ett aggressiv tonläge och konfrontativa frågor fick hon svar därefter och samtalet blev rätt ointressant. Det kom heller inte med i tryck.

Att spegla motståndet genom de mest extrema är för övrigt missvisande - beslutet att dessa personer utan asylskäl ska lämna landet har tagits på en helt annan nivå. Den nivån och den utveckling som ledde fram till beslutet har DN dåligt skildrat.
SVT visar sig som vanligt neutrala i ärendet.
SVT Sport gillade en tweet idag som Emma lagt ut där hon fått beröm för sin fantastiska rapportering om händelserna i lördags.
http://imgur.com/a/fCLPG
Citera
2017-08-21, 16:10
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Börjar det bli dags för handgripligheter tro? Aktivister planerar att "blockera" avvisningar från förvaret i Märsta i morgon. Från #ungisveriges Facebooksida:

Länk till eventet:

https://www.facebook.com/events/816309071878046/?acontext=%7B%22ref%22%3A%2222%22%2C%22feed_story_ type%22%3A%2222%22%2C%22action_history%22%3A%22nul l%22%7D&pnref=story

Det är väl för fan bara att invandrarverket beslutar om en flytt redan i dag till vilket annat jävla ställe som helst, så han baaaarnen stå där och gapa och skrika i morgon
Citera
2017-08-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
1) afghanerna och deras svenska vänner har Stadshusets politiker på sin sida. Vänsterkoalitionen som styr Stockholm har redan tidigare ställt sig in för papperslösa och ägnat sig åt borderline aktivism: t ex papperslösas rätt at låna böcker och spel på bibliotek, rätt till ekonomiskt stöd/socialbidrag till folk utan fast adress eller som lever underjordiskt, osv.

Just det, jag bor inte i Stockholm själv så jag glömmer ibland att den rödgrönrosa koalitionen bara driver den politik som de har gått till val på. Grattis Stockholmare, det är ni själva som har valt att ha sysslolösa afghanska män på era gator. Om ett år har ni chansen att göra ett annat val.
Citera
2017-08-21, 16:12
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Nu när Bouvins ryggdunkare bedömer vad som annars klassas som världens säkraste land i världens säkraste plats Medborgarplatsen som en krigszon kan inte ens pk-eliten motsätta sig utvisningar till Afghanistan Medborgarplatsen eller Medis som valfri hipster kallar det är en krigszon.

Nu har en journalist intervjuat en annan journalist, som det brukar vara med andra ord. Vi ska nu låta oss imponeras av Emma Bouvin's otroligt modiga knäck där hon både twittrade och livesände från Medborgarplatsen. Det var mitt på ljusan dan, fullt med poliser och småtjejer från Hammarby handboll som stod ännu närmare högerextremisterna. Högerextremisterna var en i ett klart numerärt underläge och bestod till största delen av vanligt folk som tröttnat och en och annan pensionär med rullator.

Linnéa Kihlström journo på Medievärlden har gjort detta hyllningsporträtt av den twittrande Emma Bouvin.

"DN:s reporter Emma Bouvin twittrade, livesände på Facebook och rapporterade till tidningen från lördagens demonstrationer på Medborgarplatsen i Stockholm. I dag berättar hon om det intensiva nyhetsarbetet som pågick mitt bland högerextremister.

– När jag stod där var jag så fokuserad på mitt jobb. Där och då tog jag inte in så mycket annat utan skrev mest det jag såg och hörde. Det var egentligen först i efterhand som jag funderade över vad som faktiskt hände.

Vid ett tillfälle var det en person från Stå upp för Sverige som riktade megafonen mot Emma Bouvins ansikte och skanderade.

– Jag tycker inte det finns några svårigheter så länge man håller sig till det man ser och hör. Det är ju det som är mitt uppdrag – att skildra vad som sker. Inte att komma med en massa egna inspel och tankar.

– Min känsla är att det varit ovanligt positiva reaktioner. Kanske för att de på torget skrek ovanligt otrevliga saker. Och till skillnad från i vanliga fall när man skriver om sådant här så har ”Bengt”, ”Gunnar” och ”Rolf” – som tycker att man är en del av PK-eliten – inte hört av sig i någon större utsträckning.
"
Vilket knäck, TV-sofforna nästa.

https://www.medievarlden.se/2017/08/dn-reportern-om-bevakningen-av-hogerextremisterna/

/Rolf Bengt Gunnar Provokatör
Citera
2017-08-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Ja, alltså nu får någon myndighet se till att sätta ner foten! Har man fått tillstånd att vara på Medborgarplatsen kan man väl inte åka omkring i Stockholm och demonstrera var och hur som helst? Varför är polisen så släpphänt i det här fallet när man annars är jättenoga med att tillstånd följs?

Jaja, vi får väl se i morgon, om polisen sätter stopp för demonstranternas planer eller inte.
Varför skulle poliserna börja agera då dom kan spatsera runt och äta varmkorv om dagarna. Tror att Kling och Klang är mer än nöjda och därför fattades beslut om att förlänga sittstrejken.
Citera
2017-08-21, 16:31
Medlem
xmzs avatar
Jag hoppas inte att allas vår Pålska har gått och blivit bortglömd. Skulle så vara fallet, så finns klippet om hennes skönsång här:
https://youtu.be/J2YPE0pVYag
Citera
2017-08-21, 16:32
Medlem
Citat:
Screenshot: https://ibb.co/eXRe6k

En svensk partiledare tycker för övrigt det är ett "himla bra initiativ" och undrar när "vi ska vara där"

https://ibb.co/dPhVCQ
Det är skrämmande hur en s.k politiker eller snarare sektledare kan uppmana till bråk och lagbrott. Stockholmare måste vara landets mest korkade befolkning som röstat fram det rödgrönrosa styret. Tyvärr är det lika illa där jag bor och det gör att man känner frustration och numera räknas som en fullbordad rasist. Ville bara ha lite fint i landet och trygghet. Då blir man en djävul när vänstern ställt sin diagnos på mig.
Citera
2017-08-21, 16:38
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Jag hoppas inte att allas vår Pålska har gått och blivit bortglömd. Skulle så vara fallet, så finns klippet om hennes skönsång här:
https://youtu.be/J2YPE0pVYag
Tack!!!
Det var det djävligaste jag hört sen jag slutade skolan. Klarade inte att se hela på en gång. får ta det i etapper.
Citera
2017-08-21, 16:42
Medlem
[quote=TransitGloria|61564388]Börjar det bli dags för handgripligheter tro? Aktivister planerar att "blockera" avvisningar från förvaret i Märsta i morgon. Från #ungisveriges Facebooksida:

De får gärna ringa dit sina vänner från G20 Berlin också. Kan bli en intressant happening!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in