2017-08-22, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Styckningar kan nog göras av en mängd olika skäl. I det här fallet hade Madsen uttryckt att han vill vara hjärnan bakom en "kriminell happening av gigantiska dimensioner", och styckningen skulle såklart öka uppmärksamheten runt brottet.
Madsen har nog vetat ganska exakt vad han har gjort. Han hade, enligt uppgift, fäst en kätting runt midjan på KW:s styckade kropp. Kättingen hade nog tillräcklig tyngd för att hålla kroppen nere en period under vattnet, men inte tillräcklig tyngd för att stå emot gasbildningen när kroppen började förmultna. KW höll på att räkna på lyftkraft för att bära en raket ut i rymden - han har nog räknat på vilken lyftkraft den förmultnande torson skulle ha och sett till att säkerställa att den skulle flyta upp och bli hittad. Hade han velat sänka den för gott så hade han behövt ha mer vikter och vira in den i något.

"»Jeg vil gerne i al hemmelighed bygge en kæmpestor brintballon og flyve ind over København i den, mens et hav af politibiler jagter mig nede på jorden. Ballonen vil jeg lande mellem de to spir på Roskilde Domkirke, mens politiet står klar til at fange mig. Jeg ved ikke, om det bliver lige præcis det, jeg kommer til at gøre, men jeg vil gerne lave en happening af gigantiske dimensioner,«

Hade inte sett detta innan. Jag kan, trots att jag tycker att det är jävligt klandervärt och vilseledande att du modifierar citatet och adderar "kriminell", fårstå din tankegång. Om PM trodde han lätt kunde komma undan hade ett försvinnande varit ett sätt för uppmärksamhet, men spelet är fortfarande högt. En ballongfärd genom köpenhamn känns betydligt trevligare att ha på cv´t än en försvunnen tjej där misstankarna pekar mot en själv. Visst "gigantiske dimensioner" är ju inte ord som folk gement slänger sig med, och man får lite gryningspyromanvibbar, men jag tror mer det är symptomatiskt för hans person snarare än ett utkast från en plan.
Citera
2017-08-22, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Eller en mer tillförlitlig källa

Vidare kan det utvecklas till PTSD och varvid det kan bli livslångt.

http://www.socialstyrelsen.se/riktlinjer/forsakringsmedicinsktbeslutsstod/akutstressreaktion-h430

Stackars googlare. Googla utan grundläggande psykologisk kunskap och förståelse leder bara till ordbajseri.

Hans omfattande planering och systematiska agerande med stor tilltro till sin egen "förmåga" och glada sociala uppträdande vid räddningen visar att det är något annat. Utan minsta tvivel. Det du hänvisar till präglas det av irrationellt beteende och osystematiskt agerande under en begränsad tid. TYp galningar som går bärsärk med järnrör och yxor.

Madsen har dessutom en historik där han både hotat, publicerat fantasier om och genomfört hämndaktioner som passar väl in med hans agerande nu rent psykologiskt.
Senast redigerad av boboslacke 2017-08-22 kl. 09:48.
Citera
2017-08-22, 09:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Inte en chans att det är den försvunna KW. Hur skulle PM ha haft tid att stycka(?) kroppen och göra ren U-båten? Det låter mer som ett avsnitt ur "Bron" än ett mord av PM. Inte blir en kropp så komposterad i saltvatten så fort.

Det var därför han sänkte ubåten, det enda som löser upp blod är kallt vatten.
Citera
2017-08-22, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Inte en chans att det är den försvunna KW. Hur skulle PM ha haft tid att stycka(?) kroppen och göra ren U-båten? Det låter mer som ett avsnitt ur "Bron" än ett mord av PM. Inte blir en kropp så komposterad i saltvatten så fort.
Han hade ett halvt dygn på sig. Och döda kroppar blöder inte lika mkt som levande. Nej, han klarade inte att ta bort alla spår. Därför beslutade han sig för att sänka ubåten.
Citera
2017-08-22, 09:48
Medlem
Beatriceaurores avatar
Intressant om det stämmer som någon här tycker sig ha sett; att han hade bytt overall.
Citera
2017-08-22, 09:49
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns antagligen även gränser för vad danska domstolar väljer att tro på. Det där med utom allt rimligt tvivel passerades sannolikt när han sänkte ubåten och sa att KW hade gått i land.

Det är inte rimligt att tro att PM begravde KW i havet.

Han har inte kallat på sjöräddning, inte larmat polis, inte tagit liket med sig i land, han sänker fartyget efter att ha varit ute på en provtur på egen hand mitt i natten utan tända lanternor.

Det finns inga planer på att en domstol tror på att PM inte har dödat KW.

Lägg därtill att KW kan ha styckats.

Jag hoppas du har rätt angående danska domstolar och att de gör en sådan bedömning.
Det som är oroande är dock likheterna med Linda Chen fallet som ju till stor del hade problemet med utebliven dödsorsak vilket gjorde att MGM där slapp väldigt lindrigt undan.
Galen och helt osannolik berättelse i sig själv räckte inte tyvärr. Jag anser svensk domstol gjorde fel då sannolikheten för en annan gärningsman eller självförvållat olycka var bortom rimligt tvivel i Linda Chen fallet.
I detta fall finns en liten fördel i det starkt begränsande i just ubåten. Det är bevisat att de åkte iväg i samma begränsade utrymme. Det behövs en historia där en olycka skedde och där dödsorsaken inte går att fastställa.
Men jag hoppas att dansk domstol inte accepterar sådant som inom rimligt tvivel.

Det är ju lite slående att huvudet saknas, hals och ögon bär spår på strypning. Det är inte vem som helst som klarar en styckning och huvudet sägs vara den svåraste delen mentalt. Det borde därför ha varit viktigt för MGM att just avlägsna huvudet.
Citera
2017-08-22, 09:51
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolandee
Är det någon som vet om det här stoppar det fortsatta arbetet med U-båten och Raketforskningen? Finns det koleger som fortsätter?
Well, det stoppar nog PM:s eget raketbygge. Han var tidigare med i hobbygruppen Copenhagen Suborbitals (http://copenhagensuborbitals.com), men hans psykopatiska drag var inte populära där och det blev en uppslitande fight. Då startade PM sin egen lilla hobbyraketbyggargrupp, Raket-Madsens Laboratorium (http://rml.space). Räkna med att det bolaget inte får upp en raket i omloppsbana den närmaste tiden.
Citera
2017-08-22, 09:52
Medlem
Såg att någon nämnt att torson varit sänkt med kätting - hur vet man det? Är det PM själv som berättat?

Ytterligare såg jag att hans privata mail ska ha läckt - vet någon var man kan läsa mer om detta?

Jag var en av dem som inte trodde att PM hade med hennes försvinnande att göra....och nu ska han eventuellt styckat kroppen också...!? Vilken besvikelse.
Citera
2017-08-22, 09:53
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Intressant om det stämmer som någon här tycker sig ha sett; att han hade bytt overall.

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/73c73137-a1be-4652-9f85-85d8161c6b11?fit=crop&h=619&w=1100&5fb56a57 - Han har uppenbarligen fler overaller. Här i ett annat utförende med dragkedja ovanför vänster ficka.

https://x.cdn-expressen.se/images/af/d0/afd05470635049b08dfed7134242a0ec/annan/600.jpg - Overall när han blir räddad.

Dock svårt att se på bilderna i media.
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Bekräftad död..

Citat:
Our friend Kim has been confirmed dead this morning.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154571475026148&set=a.10150889633 536148.399085.626036147&type=3&theater
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det var därför han sänkte ubåten, det enda som löser upp blod är kallt vatten.
Just DET har han nog ingen kunskap om. Fast vem vet?
Citera
2017-08-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag har en känsla av att denna döda person inte är KW. I vart fall är detta en fruktansvärd historia, en kvinna, någon kvinna, har mördats, styckat och dumpats i havet.
Angående att det finns en viss risk för att folk tar på sig mordet på den styckade kvinnan: Jag läste nyss att 100 personer hittills har "erkänt" att de dödat Olof Palme.
Det som talar för att det är KW är naturligtvis närhet i tid och rum.

Närhet i tid är ändå en av de faktorer som talar mot att det skulle vara hon: Kroppen borde inte redan ha flytkraft, misstänker jag. De hittade kroppen flöt ju, av vad som framkommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in