Citat:
Ursprungligen postat av
brutenbrygga
Nog lutar det mest åt mord efter kvällens torsofynd, som rimligtvis torde vara KW. Men det går ändå inte helt att utesluta PMs version att någon olycka ombord orsakade KWs död. För en person som PM tror jag är obeskrivligt kär i sina egna projekt och skapelser, som den ubåt där denna olycka sägs ha skett. Med pågående tvister om ägandet av ubåten och så vidare kanske PM tänkte att med ett dödsfall ombord kommer allt med ubåtsprojektet och dess planer vara förintade för all framtid. Kanske, kan en sån person som PM i det läget få för sig att det vore bättre om KW försvann spårlöst. Kanske försökte han rädda sitt livsverk och alla framtida ubåtsplaner han sett framför sig, och då göra något så drastiskt som att stycka kroppen, sänka den, radera bevis från insidan av båten genom att sänka den med, och sedan ljuga om vad som hänt. Kanske föll alltihop när hans lögn om att han släppt av henne på land inte höll. Sedan dess har han kanske insett han inte kan ljuga bort att KW har dött på ubåten och därefter blev han mer medgörlig i förhören. Frågan är om PM känner störst sorg över KW eller att sin ubåtskarriär är över. Men men, oerhört intressant ska det bli om obducenten kan komma fram till några fler ledtrådar kring dödsorsaken, som kan styrka antingen olycka eller mord. Om det nu är KWs kropp som hittats.
Det sista är det viktigaste! Det finns så många i FB som är blixtsnabba på att springa till slutsatser på obekräftat material. Jag vill veta om det är KW's kropp som hittats, och, om det är det, att han faktiskt sagt till polisen att han styckade henne efter "olyckan".
Jag håller helt med om personanalysen, för PM betyder hans livsprojekt mer än "saker" som t.ex. journalister som råkar ut för "olyckor" och dör under en färd på hans livsverk.