2017-08-22, 07:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Många, och tydligen i högre utsträckning kvinnor, skapar ofta en potentiell överlevnadsmöjlighet vid självmordsförsök. Det kan handla om att inte ta för många tabletter, eller hoppa från en bro med vatten under- tror dock inte att detta var ett självmord

Ja, men ville hon vara säker på att bli räddad, så vore det smartare att göra det i hemmet med pojkvännen i rummet bredvid och inte mitt ute på havet. Och ville hon verkligen dö, så vore det ju verkligen dumt att göra det med någon bredvid sig som eventuellt kunde rädda henne.

Tror jag hon försökte ta sitt liv - nej. Tror jag att hon dog av en olycka - nej. Tror jag att han dödade henne - ja.
Citera
2017-08-22, 07:41
Medlem
Kanske var en sjuk fantasi som peter MADsen hade och han kände sig trygg i ubåten som han ansåg var en laglös frizon i en tidigare intervju.

När de sen får radiokontakt med honom säger han att alla i ubåten är ok.

Att han är psykopat förklarar varför han känner sig lättad senare efter allt.
Citera
2017-08-22, 07:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han log och gjorde tummen upp till dansk media när de frågade hur de var med honom.
Då hade han strax innan styckat och dumpat KW i havet (gissningsvis också drogat, våldtagit och mördat henne). Sedan fick han frågan hur han kände sig, då sa han att han att han var ledsen för sin ubåt som sjunkit. Han menade det nog också - det var ubåten som var i hans tankar där och då.
Som jag sagt från första stund - detta är en kallblodig psykopat.

Styckat känns lite väl onödigt. Styckningar görs ofta för att lättare kunna frakta kroppen. Och man behöver en såg till det. Det var enklast för honom att bara dumpa henne i skyddet av mörkret.
Citera
2017-08-22, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Skulle snarare fråga vilket ställe som varit bättre? Vi får ta i beaktning att pm var i en relativt öppen konflikt gällande natilus- Att hon ens skulle kontemplerat möjligheten att bli dödad, speciellt när hon vet att han vet- att alla vet- var hon befinner sig, är absurt. Snarare skulle jag känna att jag hade honom i en rävsax och hade jag varit en ballsy journalist med ett potentiellt bra scoop, så är det (läskigt nog) precis vad jag hade gjort. Jag hade dessutom fått honom att tro (just på grund av hans pågånde konflikt) att jag var på hans sida, eller inte kände till problematiken.

Intervjuobjektets bekväma miljö, borta från alla störmoment, göra stämningen riktigt avslappnad. Sen när man redan fått tillräckligt, börja med de svåra frågorna. Det är just här jag tänker att PM tappar greppet när han börjar förstå vad som händer. Utöver att känna sig ordentligt playad rent sexuellt inser han dessutom att samma person tänker sänka honom för gott. Det sker nog inkremetellt, men till slut kokar det över

Edit; Anledningen att jag tror att hon haft ett scoop är att jag inte köper att PMs sexuella värdighet går så pass mycket över hans marinologa. Jag tror inte att det hade räckt med ett misslyckat våldtäktförsök eller ett hot om ett avslöjande som skule frånskilja honom från natilus. Men båda två sammtidigt ...
Om du är frilansare som provar dig på billiga tjuvnyp för att få en bra historia - tror du att kommande intervjuoffer kommer att tacka ja eller nej när du då vid senare tillfälle vill intervjua dem? Är det inte byblaskan som vill göra reportage så tror jag nog de flesta kikar närmare på den journalist som kontaktat dem för intervju - speciellt om inte intervjun har naturlig koppling till någon händelse, produktlansering eller liknande som tydligt motiverar det journalistiska intresset.

Så det du då ser som smart kan vara ett rätt bra sätt att strypa dina inkomstkranar.
Citera
2017-08-22, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Styckat känns lite väl onödigt. Styckningar görs ofta för att lättare kunna frakta kroppen. Och man behöver en såg till det. Det var enklast för honom att bara dumpa henne i skyddet av mörkret.

Styckning görs ofta om offret känner mördaren och vill dölja brottet, här trodde madsen att kroppen skulle sjunka om han styckade.
Senast redigerad av herrArmbandsur 2017-08-22 kl. 07:51.
Citera
2017-08-22, 07:47
Medlem
Har väldigt svårt att tänka mig att han mördat och styckat henne, aldrig träffat karln. Men bilderna man ser av honom efteråt säger något annat. Och även en del omständigheter.
Även om jag är medveten om att mycket talar för att jag har fel..

Identifieringen borde väl snart vara klar av kroppen.
Citera
2017-08-22, 07:57
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Peter Madsen är överskattad. Det enda han har gjort är att bygga en kopia på en raket och en u-båt. Ingenting annat. INget nytt har han tillfört så jag förstår verkligen inte hypen.

Han är uppenbarligen sjuk... mer sjuk än vi kan ana förmdoligen. Skulle inte förvåna mig om han är en seriemördare som fått hybris och tror han kan komma undna med vad som helst. Den här gången gick det inte. Hans privata mail är allmänt creepy och man får känslan av att han är i en fantasivärld.

egentligen inte konstigt att han styckat kroppen. Om han mördat henne i u-båten så är det förmodligen jävligt svårt att få ut henne genom luckan. Förklara också varför han låg i ytläge på natten. Det var då han gjorde sig av med kroppen.
Senast redigerad av Kung-Caligula 2017-08-22 kl. 08:05.
Citera
2017-08-22, 08:03
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Om du är frilansare som provar dig på billiga tjuvnyp för att få en bra historia - tror du att kommande intervjuoffer kommer att tacka ja eller nej när du då vid senare tillfälle vill intervjua dem? Är det inte byblaskan som vill göra reportage så tror jag nog de flesta kikar närmare på den journalist som kontaktat dem för intervju - speciellt om inte intervjun har naturlig koppling till någon händelse, produktlansering eller liknande som tydligt motiverar det journalistiska intresset.

Så det du då ser som smart kan vara ett rätt bra sätt att strypa dina inkomstkranar.
Håller med dig här. Frilansare kan inte göra grävande journalistik och konfrontera folk - för detta behöver man en redaktion i ryggen. Ser det som otänkbart att hon konfronterat eller ställt kritiska frågor till PM nere i ubåten.
Citera
2017-08-22, 08:06
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Onödigt, javisst, men det var väl strängt taget inte nödvändigt att mörda henne och dumpa kroppen över bord heller?

Han hade ju sagt att han ville göra en "kriminell happening av gigantiska dimensioner". Självklart måste han stycka kroppen för att nå det personliga målet.
Citera
2017-08-22, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Peter Madsen är överskattad. Det enda han har gjort är att bygga en kopia på en raket och en u-båt. Ingenting annat. INget nytt har han tillfört så jag förstår verkligen inte hypen.

Han är uppenbarligen sjuk... mer sjuk än vi kan ana förmdoligen. Skulle inte förvåna mig om han är en seriemördare som fått hybris och tror han kan komma undna med vad som helst. Den här gången gick det inte. Hans privata mail är allmänt creepy och man får känslan av att han är i en fantasivärld.

egentligen inte konstigt att han styckat kroppen. Om han mördat henne i u-båten så är det förmodligen jävligt svårt att få ut henne genom luckan. Förklara också varför han låg i ytläge på natten. Det var då han gjorde sig av med kroppen.
Kan vi koppas att få se en länk till UC3 Nautilus-originalet?
Citera
2017-08-22, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutenbrygga
Nog lutar det mest åt mord efter kvällens torsofynd, som rimligtvis torde vara KW. Men det går ändå inte helt att utesluta PMs version att någon olycka ombord orsakade KWs död. För en person som PM tror jag är obeskrivligt kär i sina egna projekt och skapelser, som den ubåt där denna olycka sägs ha skett. Med pågående tvister om ägandet av ubåten och så vidare kanske PM tänkte att med ett dödsfall ombord kommer allt med ubåtsprojektet och dess planer vara förintade för all framtid. Kanske, kan en sån person som PM i det läget få för sig att det vore bättre om KW försvann spårlöst. Kanske försökte han rädda sitt livsverk och alla framtida ubåtsplaner han sett framför sig, och då göra något så drastiskt som att stycka kroppen, sänka den, radera bevis från insidan av båten genom att sänka den med, och sedan ljuga om vad som hänt. Kanske föll alltihop när hans lögn om att han släppt av henne på land inte höll. Sedan dess har han kanske insett han inte kan ljuga bort att KW har dött på ubåten och därefter blev han mer medgörlig i förhören. Frågan är om PM känner störst sorg över KW eller att sin ubåtskarriär är över. Men men, oerhört intressant ska det bli om obducenten kan komma fram till några fler ledtrådar kring dödsorsaken, som kan styrka antingen olycka eller mord. Om det nu är KWs kropp som hittats.

Det sista är det viktigaste! Det finns så många i FB som är blixtsnabba på att springa till slutsatser på obekräftat material. Jag vill veta om det är KW's kropp som hittats, och, om det är det, att han faktiskt sagt till polisen att han styckade henne efter "olyckan".

Jag håller helt med om personanalysen, för PM betyder hans livsprojekt mer än "saker" som t.ex. journalister som råkar ut för "olyckor" och dör under en färd på hans livsverk.
Citera
2017-08-22, 08:13
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag håller helt med om personanalysen, för PM betyder hans livsprojekt mer än "saker" som t.ex. journalister som råkar ut för "olyckor" och dör under en färd på hans livsverk.
Psst. En "kriminell happening av gigantiska dimensioner" (mordet och styckningen av en slumpmässigt utvald kvinna) är ett av hans livsprojekt:
https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in