2017-08-22, 03:29
Medlem
Min teori: PM tror han har en beundrare på tråden, han ska få ligga. Hon spelar med för att krama ur honom lite extra info om den pågående konflikten han befinner sig i. Hon har dock redan torrt på fötterna att sänka honom offentligt. När resan lider mot sitt slut droppar hon allt hon har på honom. Pm blir chockerad och försöker avstyra situationen genom att vägra henne iland innan de redat ut allt. Hon är däremot inte särskilt sugen på det och tumult uppstår när hon försöker kontakta omvärlden och han fysiskt ingriper. Det blir ett tumult som slutar med hennes död. Själva anledningen till att pojkvännen är snabb med att kontakta polis är för att han väl känner till hennes avsikter med ubåtsresan från början och anar att pm kanske överreagerat.

Edit: om det däremot är så att KW och PM känt varandra sedan tidigare tror jag snarare på att de haft en sexuell relation , hon berättar att det är över och att det var et rent svartsjukedråp i stundens hetta. Det mest troliga från början men ingen info jag haft
Senast redigerad av Tryitwize 2017-08-22 kl. 03:42.
Citera
2017-08-22, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Om inte annat så påminner dom om varandra med sina utstående öron. Något förekommande ansiktsdrag hos personer med asperger?
Han kanske har brittiska gener , dom har ofta utstående öron inbillar jag mej.
Citera
2017-08-22, 04:35
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Min teori: PM tror han har en beundrare på tråden, han ska få ligga. Hon spelar med för att krama ur honom lite extra info om den pågående konflikten han befinner sig i. Hon har dock redan torrt på fötterna att sänka honom offentligt. När resan lider mot sitt slut droppar hon allt hon har på honom. Pm blir chockerad och försöker avstyra situationen genom att vägra henne iland innan de redat ut allt. Hon är däremot inte särskilt sugen på det och tumult uppstår när hon försöker kontakta omvärlden och han fysiskt ingriper. Det blir ett tumult som slutar med hennes död. Själva anledningen till att pojkvännen är snabb med att kontakta polis är för att han väl känner till hennes avsikter med ubåtsresan från början och anar att pm kanske överreagerat.

Edit: om det däremot är så att KW och PM känt varandra sedan tidigare tror jag snarare på att de haft en sexuell relation , hon berättar att det är över och att det var et rent svartsjukedråp i stundens hetta. Det mest troliga från början men ingen info jag haft
Är man så dum att man på en plats man inte kan ta sig ifrån hotar att förstöra en skum människas liv så förtjänar man ta mig fan en hammare i skallen. Var hon så dum? Vet inte mycket om KW. Var hon inte feminazi?
Citera
2017-08-22, 05:40
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize

Så om du ska göra ett porträtt av någon i hopp om att kunna sälja det så ser du till att gräva upp så mycket som möjligt negativt om personen och sedan berättar du det för denne person när du är som mest utsatt?

Så korkad är ingen journalist. Är man så korkad så riskera man ju att personen blir förbannad och vägra ställa upp på intervjun och du står där utan det porträtt du ville göra för att sälja och tjäna ditt uppehälle på.

Finns ingenting - absolut ingenting - som tyder på att PM och KW kände varandra innan det här reportaget. KW levde mest på resande fot i USA och Kina exempelvis, blir svårt och framförallt dyrt för PM att åka världen runt för att få lite fett på sylen. Särskilt som att han hade en frun i Köpenhamn och gott om bofasta kvinnor att ha en affär med om han ville.
Citera
2017-08-22, 05:55
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Självklart försökte han få upp kroppen hel men klarar man 40 kg och inte 60, så vad ska han göra? Du är med största sannolikhet ute och cyklar. Även Madsen fattar att en ubåt är snudd på världens sämsta plats att döda någon på.

Plockar man bort det ovanliga i det här fallet (ubåten) så har vi nog ett rätt ordinärt och simpelt brott. Han orsakar hennes död efter en nekad invit eller liknande, han står med ett lik på halsen som han inte kan göra sig av med, styckningen sker eftersom han inte har något val, med en blodig ubåt har han heller inget annat val än att sänka den.

Byter man ut ubåt mot lägenhet så har vi ju ett inte allt för ovanligt scenario.
Det är inget ordinärt och simpelt med ett mord, en styckning och en gärningsman som inte lämnat några spår efter sig.

Jag tippar att ubåten inte var särskilt blodig invändigt. Han hade säkerligen utrustat den med en rulle målarplast i förväg och klätt inredningen i plast innan han påbörjade styckningen. Sänkningen skedde för att han inte hade någon möjlighet att kvitta sig med all plast, blodiga verktyg och andra spår efter ett mord (såsom resterna av drink spetsad med sömnmedel etc).
Citera
2017-08-22, 05:58
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Varför anmäldes hon som saknad vid 02? Är väl 24 timmar på vuxna personer utom i extrema fall?
Det finns ingen 24-timmarsregel. Det är vad polisen avgör från fall till fall. Om en sexåring inte kommer hem så kan man inte vänta 24 timmar. Om det är en student i Amerikat som missar att ringa morsan en gång i veckan så ber man inte polisen där att förklara denne saknade en dag senare.
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Här är ett tidigare uttalande av Madsen. Tyder på att han har en föreställning om att vara bättre och smartare än polisen. Den genomlöjliga ballonghistorien är säkert en metafor för de verkliga fantasierna han går och bär på.
Snälla, säg att det var något han skrev som femåring. Snälla?
Senast redigerad av Herr Lindholm 2017-08-22 kl. 06:03.
Citera
2017-08-22, 06:03
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Det finns ingen 24-timmarsregel. Det är vad polisen avgör från fall till fall. Om en sexåring inte kommer hem så kan man inte vänta 24 timmar. Om det är en student i Amerikat som missar att ringa morsan en gång i veckan så ber man inte polisen där att förklara dem saknade en dag senare.
Ja, förstår. Men hon var inte sex år och anmäldes som försvunnen efter fyra timmar och ubåten fyra timmar efter det. Jag hade inte anmält min kille som försvunnen efter 3-4 timmar sen hemkomst oavsett. Det är min poäng
Citera
2017-08-22, 06:07
Medlem
kan man hoppas pa att en forklaring kan vara propellern pa ubaten, eller en hajattack?
Citera
2017-08-22, 06:15
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Snälla, säg att det var något han skrev som femåring. Snälla?
Nej, detta var 2014. Søndagsavisen skrev då om att han ville skapa en kriminell happening av gigantiska mått.

https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/
Citera
2017-08-22, 06:20
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Det finns ingen 24-timmarsregel. Det är vad polisen avgör från fall till fall. Om en sexåring inte kommer hem så kan man inte vänta 24 timmar. Om det är en student i Amerikat som missar att ringa morsan en gång i veckan så ber man inte polisen där att förklara denne saknade en dag senare.Snälla, säg att det var något han skrev som femåring. Snälla?

I det här fallet befarade man att de var i sjönöd och då väntar man inte.
Citera
2017-08-22, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intelligentare
kan man hoppas pa att en forklaring kan vara propellern pa ubaten, eller en hajattack?
Hoppas kan man. Men även om hajar är begåvade djur så äter dom inte av armar, ben och huvud som någon form av mönster, och det krävs en precisionskörning utöver det möjliga för att lyckas med bedriften att göra detta med en propeller.

Även om det är möjlig att detta beror på att kroppen har legat i vattnet så är min teori att PM har styckat KW. Om det nu är hon. Det stämmer på något vis. Om det sedan var sexrelaterat eller inte återstår att se. Jag tror dock mer på att hon har ifrågasatt något som blev för mycket för honom vilket ledde till att han tog livet av henne i ilska.

Jobbigt nu. Å ena sidan hoppas jag att det är KW så familj och anhöriga får bekräftat och slipper leva med tvivel. Å andra sidan kan jag inte tänka mig att det finns något värre än att få vetskap om att personen har råkat ut för något så bestialiskt...
Citera
2017-08-22, 06:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Varför anmäldes hon som saknad vid 02? Är väl 24 timmar på vuxna personer utom i extrema fall? Hade personligen inte ringt polisen efter så kort tid... hon var ju ute på jobb. Tror inte hon uppgav en exakt tid för återkomst.
Pojkvännen försökt nå henne hela kvällen och anmälde henne försvunnen 02.30 på natten. Det är nog den tidiga anmälan och kustbevakningens/polisens extremt snabba insats som fällde PM. Annars hade han kommit undan med sin fruktansvärda plan.

Kustbevakningen försökte förgäves få kontakt med Nautilus kl. 02.50.
Då låg nog PM på sin favoritplats på botten och höll som bäst på att stycka kroppen - han har ingen radiomottagning under vattnet, så han missade nog detta.

PM hade säkert också räknat med att ha 24 timmar innan någon började leta. Han blev nog rejält överraskad och förvirrad när han kom upp till ytan på morgonen med sin blodiga ubåt och insåg att han var efterlyst.

Tidslinje:
http://editorialtools.aftonbladet.se/ubatsmysteriet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in