Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Jag menar bestämt att han är en psykopat. Psykopater agerar inte mer impulsivt än vilken som helst annan person. Varför skulle han plötsligt börja bli ologisk och skära av kroppsdelar helt planlöst när han till vardags är genom-logisk?
Jag menar att om han skär av kroppsdelar så är det genomtänkt. Tror inte alls att detta skett impulsivt, utan att han förberett med droger för att söva KW, verktyg för att stycka kroppen och vikter för att sänka kroppsdelarna.
Tror att planen var att att den skändade torson skulle flyta upp på exakt det sätt som hände idag. Kedjan runt midjan var bara tänkt att hålla kroppen nere under en kortare period. Hur kul är det liksom att vara psykopat och genomföra ett mästerligt mord och styckning utan att någon får veta om det?
Jag säger inte att du har fel, det kan vara som du säger. Det vet vi inte ännu.
Men även om han är psykopat och förmodligen väldigt intelligent, så är han nog inte van styckmördare. Styckmord är ju lite som uppfinningar - kan gå åt pipan första gången man testar. Men det har mer med erfarenhet än intelligens att göra.
Jag kommer att tänka på
Hans Reiser. En känd programmerare som mördade sin fru och sedan helt enkelt antog att han var så mycket smartare än alla andra att han skulle komma undan med det. Samma personlighetstyp?