2017-08-22, 01:45
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Det inte bara händer, det händer ofta i högprofilfall. Det är över 130 erkännanden på palmemordet om jag minns rätt.

OT: Belöningen var exceptionell. Målvakter
Citera
2017-08-22, 01:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Styckning? Han kan ha sänkt kroppen med olika tyngder -fördelade på olika kropps-delar,
om det rör sig om kedjor som sänke- så kan det ha bidragit till att kroppen delats.
Styckning är trots allt en nivå värre- kanske är han inte kapabel som styckare- men vem vet?

Spontant känner jag att den minsta leden är den som ger vika först, så om han har tyngder på lår och överarmar visst. Men hur förklarar du att huvudet saknas?
Citera
2017-08-22, 01:47
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Jag tror inte på den förklaringen, överlagt mord?!

Otroligt opraktiskt att genomföra i en ubåt. De har dessutom vinkat och fotats tillsammans. De hade kunnat åka till en hamn eller något strandhugg.

Något hände under dessa få timmar.

Pojkvännen anmälde henne efter bara några timmar.

Ringde hon honom i en hotfull situation? Allt gick fort med polisens inblandning.
Absolut inte. Detta är en fantasi som Madsen närt under längre tid.
Det hela var planerat från början till slut. Men det sket sig på den detaljen att KW blev anmäld saknad omedelbart - det hade Madsen inte förutsett. Istället för att hinna tillbaka till hamnen för att sanera ubåten i lugn och ro, blev han direkt konfronterad av sjöräddning och polis, och hade inget annat val än att sänka ubåten för att försöka förstöra bevisen.

Hade pojkvännen väntat till morgonen med att anmäla henne saknad så hade Madsen legat i sin säng när polisen ringde och frågade om han visste var KW höll hus. Svaret han skulle ge dem då, var samma svar som han faktiskt gav dem - dvs. att han släppt av henne som avtalat kl 22.30. Han skulle givetvis aldrig bli misstänkt. Några dagar senare skulle den skändade kroppen flyta upp och Madsen skulle kunna beskåda det spektakel som han gått och fantiserat om.

Kom ihåg var du läste det först.
Citera
2017-08-22, 01:50
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
För mig framstår PM mer som en tokstolle än som en psykopat. Därför så tror jag inte att detta skulle vara ett planerat mord överhuvudtaget. Han har blvit kåt på den snygga reportern och lagt in en stöt och sen har något gått jäkligt snett. Jag tror fan inte ens att KW är våldtagen. Hon har börjat skrika om att anmäla etc och då har PM slagit ihjäl henne i rent raseri. Om det går att bevisa att KW har blivit våldtagen så är han dessutom ett stort jävla svin också. Men jag är tveksam till fullbordad våldtäkt faktiskt.
För mig framstår han som en klockren psykopat. Jag har skrivit flera inlägg om varför, och har hittat ytterligare indicier som pekar åt det hållet idag när hans vänner intervjuats.
Citera
2017-08-22, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det hela var planerat från början till slut. Men det sket sig på den detaljen att KW blev anmäld saknad omedelbart - det hade Madsen inte förutsett. Istället för att hinna tillbaka till hamnen för att sanera ubåten i lugn och ro, blev han direkt konfronterad av sjöräddning och polis, och hade inget annat val än att sänka ubåten för att försöka förstöra bevisen.

Hade pojkvännen väntat till morgonen med att anmäla henne saknad så hade Madsen legat i sin säng när polisen ringde och frågade om han visste var KW höll hus. Svaret han skulle ge dem då, var samma svar som han faktiskt gav dem - dvs. att han släppt av henne som avtalat kl 22.30. Han skulle givetvis aldrig bli misstänkt. Några dagar senare skulle den skändade kroppen flyta upp och Madsen skulle kunna beskåda det spektakel som han gått och fantiserat om.

Mm. "om jag inte har ringt dig kl 2300 prick så ringer du polisen", typ.
Citera
2017-08-22, 01:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Men hur tänker du nu? Det är klart att han skulle ha blivit misstänkt i och med att hon blivit sedd sista gången i livet just i hans sällskap. Och övervakningskamerorna vid kajen skulle fortfarande ha visat att hon inte gått i land där.

Jag upprepar, att skulle han ha planerat att sexmörda en kvinna på havets botten, så hade han kunnat hitta hundratals villiga kvinnor som ville följa med honom på ett lite udda äventyr genom någon kontaktsajt. Och så kunde han ha valt någon som bodde ensam och inte hade några anhöriga som hon skulle ha berättat för vart hon gick.
Citera
2017-08-22, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Vilken sjuk jävel, undrar vad motivet var och varför han inte bara fäste några tyngder i kroppen och dumpa i något djup.

/--/?

Men det finns ju en uppgift (från vittne) om att det satt en kätting runt kroppen, det tyder ju på att han fäst tyngder. Fast inte tillräckligt tunga.

Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Han fick hjärnstopp och tänkte att en styckad kropp kommer aldrig återfinnas... men nånstans glömde han att en torso ALLTID flyter upp i vattnet efter en tid.
Riktigt klumpigt gjort om det nu är torson av försvunna Kim som flutit i land.

Se ovan. Om det stämmer att det fanns en kätting runt torson så tänkte väl han på att den annars kommer att flyta upp?

Ja om det nu är KW.
Citera
2017-08-22, 01:52
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

Ok. Men tror inte det var vad som hände.

Vill ha mer info om varför hon anmäldes saknad så snart.

Pojkvännen hade nog inte släppt iväg Kim om han var så pass nojig.

Trot ff att samtal legat bakom efterlysningen
Citera
2017-08-22, 01:53
Medlem
Citat:
För er som fortfarande tror att styckningen gjordes av praktiska skäl för att få upp den tunga kroppen ur luckan, kommer här ett experiment ni kan göra hemma.

Leta upp en bild på en naken kvinna och studera kroppen. Föreställ dig hur mycket vikt man sparar på att kapa av benen vid knäna, armarna samt huvudet. Du kommer snabbt att inse att det rör sig om en väldigt begränsad viktbesparing. Hade det handlat om att få ner vikten så hade kroppen delats helt annorlunda.
Istället har Madsen bara gjort det svårare att fira upp kroppen ur tornluckan eftersom han nu inte längre har något huvud eller armar att fästa ett rep runt.

Nej hörrni, styckningen var del av Madsens plan från början - det är ingenting han gjorde i stundens hetta av praktiska orsaker.
Vad mycket struntprat. Det är inte bara viktbesparing som anmodar en transportstyckning, utan även att armar och ben är i vägen. Om det anses av GM vara enklare att skära i knäna så gör hen väl det.

Hade han planerat dådet så hade ju han kontaktat Kim i stället för tvärt om, han hade sett till att ingen visste att hon var ombord, han hade testat med en vinsch och typ säck med potatis för att lösa/öva det praktiska och någon torso hade aldrig dykt upp eftersom han hade säkrat den på botten propert med vikter överallt eller hönsnät.

Det är bara du som låter din hollywoodbild av psykopater ta över ditt tänkande totalt.

Vidare, vem fan skulle sätta ett rep kring huvudet? Det begriper ju ett barn var man sätter repet och det är inte kring nacken.

Dessutom får du allt förklara varför transportstyckningar i allmänhet är kapade som de är, och att det handlar om hantering och vikt även om kapningen är vid knäna och inte låren. Av helt uppenbara skäl.
Citera
2017-08-22, 01:54
Medlem
supremanics avatar
Har följt detta från start och tror fortfarande på att det är sex-relaterat. Madsen har nog haft en hel del sjuka fantasier som han har dolt väl för sin omgivning.
Om det nu är Kims kropp som hittats och hon styckats, vilket det troligen är, så känns det orimligt att skylla att han skulle agerat i chock med tanke på hur han log och gjorde slängkyssar till frun vid häktningstillfället... Vid det laget borde nog chocken i så fall ha lagt sig och han kommit till insikt om vidden av sitt handlande och intagit en mer dämpad stil.
Citera
2017-08-22, 01:57
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Om man tänker logiskt, så för all del...

Finns dock en viss risk för att oppfinnarn inte tänkte så logiskt vid tillfället och bara började skära på måfå, kanske för att han "hört nånstans" att det ska vara lättare att fimpa en kropp om man delar i bitar.
Jag menar bestämt att han är en psykopat. Psykopater agerar inte mer impulsivt än vilken som helst annan person. Varför skulle han plötsligt börja bli ologisk och skära av kroppsdelar helt planlöst när han till vardags är genom-logisk?

Jag menar att om han skär av kroppsdelar så är det genomtänkt. Tror inte alls att detta skett impulsivt, utan att han förberett med droger för att söva KW, verktyg för att stycka kroppen och vikter för att sänka kroppsdelarna.
Tror att planen var att att den skändade torson skulle flyta upp på exakt det sätt som hände idag. Kedjan runt midjan var bara tänkt att hålla kroppen nere under en kortare period. Hur kul är det liksom att vara psykopat och genomföra ett mästerligt mord och styckning utan att någon får veta om det?
Citera
2017-08-22, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Spontant känner jag att den minsta leden är den som ger vika först, så om han har tyngder på lår och överarmar visst. Men hur förklarar du att huvudet saknas?
Huvudet är så tungt i sig självt och sitter med så många frihetsgrader att det kan svänga, skjuva och rotera i vatten, vilket snabbt sliter ut nacken. Om jag inte missminner mig brukar huvudet lossna innan låren. Men, som jag påpekat tidigare, det finns liksom inget "facit" över hur det "måste" gå till. Djup, temp, bottengeografi, om och var tyngder sitter (tänk dig att något sitter med ståltråd kring halsen och det blir lätt att inse att halsen kommer gå av om bålen börjar uppvisa lyftkraft och vi har ström och/eller tidvatteneffekter).

I mitt tycke är en bål med lår perfekt i paritet med *både* transportstyckning och naturliga separationssätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in