2017-08-22, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur tar man reda på vems torso det är? Det finns väl inget DNA register som man kan kolla upp?
I just detta fall så är ju startfrågan "Är det KW?" Och då har man ju t ex hennes mor att topsa.

Är det KW, så är allt ju klart.

Är det inte det, så måste man ju då klia sig i huvudet och börja försöka gå igenom listor i Danmark, Sverige, Tyskland, ... efter försvunna kvinnor som försvunnit för kanske 1-10 veckor sedan.
Citera
2017-08-22, 01:33
Medlem
Sarumans avatar
För er som fortfarande tror att styckningen gjordes av praktiska skäl för att få upp den tunga kroppen ur luckan, kommer här ett experiment ni kan göra hemma.

Leta upp en bild på en naken kvinna och studera kroppen. Föreställ dig hur mycket vikt man sparar på att kapa av benen vid knäna, armarna samt huvudet. Du kommer snabbt att inse att det rör sig om en väldigt begränsad viktbesparing. Hade det handlat om att få ner vikten så hade kroppen delats helt annorlunda.
Istället har Madsen bara gjort det svårare att fira upp kroppen ur tornluckan eftersom han nu inte längre har något huvud eller armar att fästa ett rep runt.

Nej hörrni, styckningen var del av Madsens plan från början - det är ingenting han gjorde i stundens hetta av praktiska orsaker.
Citera
2017-08-22, 01:33
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Har sett flera hänvisningar till att han skulle ha lyft ut henne genom fördäcksluckan. Men så när som på att polisen lade mycket tid på att analysera den lucköppningen har jag missat om det finns publicerat att han faktiskt sagt att han lyfte ut henne där. Den främre luckan är inte stor - finns foto där öppningen är ungefär lika stor som PM är axelbred.

Edit: Sannolikheten att han underskattade flytkraften av ett lik finner jag inte konstigt. Tidigare trådslagsmål var just om PM verkligen har biologiska kunskaper för att ha en aning om hur mycket gas som bildas i kroppen.

Därmed inte sagt att hittat lik är KW. Och även om det är KW så vet vi inte om PM sagt att han faktiskt försökt tynga ner liket eller om han bara dumpat i det. Grundproblemet är fortfarande att vi inte vet hur rationell PM varit i olika steg i denna händelse.

Jag har inte sett detta nånstans i någon artikel och har läst det mesta i både dansk o svensk press, det skulle väl i så fall ha skrivits ut med stora rubriker så det är nog en trådsanning än så länge.
Citera
2017-08-22, 01:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Observera att jag också tror att det är ett sexspår som gick riktigt åt helvete, med skillnaden att jag tror att det var ett välplanerat sådant som sket sig när KW nästan omedelbart blev eftersökt.
Jag tror att han är alldeles för smart för att ge efter för random impulser - särskilt nere i sin ubåt där han har väldigt begränsade möjligheter att dölja vad han gjort.
För mig framstår PM mer som en tokstolle än som en psykopat. Därför så tror jag inte att detta skulle vara ett planerat mord överhuvudtaget. Han har blvit kåt på den snygga reportern och lagt in en stöt och sen har något gått jäkligt snett. Jag tror fan inte ens att KW är våldtagen. Hon har börjat skrika om att anmäla etc och då har PM slagit ihjäl henne i rent raseri. Om det går att bevisa att KW har blivit våldtagen så är han dessutom ett stort jävla svin också. Men jag är tveksam till fullbordad våldtäkt faktiskt.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-08-22 kl. 01:37.
Citera
2017-08-22, 01:35
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tackar nu trots att jag inte kan öppna filen! Om du kan kopiera ur texten vore kanon

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]

Du får rara upp med WinRAR (tex) och starta Backup_bt_dk.htm

Här är texten:

Ved du noget om sagen? Så hører BT meget gerne fra dig. Send en mail til 1929@bt.dk eller skriv en besked til os her på Facebook.

En mand, hvis navn redaktionen er bekendt med, var blandt de første, der så det kvinde-lig uden hoved, arme og ben i vandkanten, der blev fundet ved Kalvebod Fælled i København.

Det fortæller vidnet, der fremstår anonymt, til BT.

»Jeg arbejder i Valby og er ude og cykeltræne lidt i halv fem ved Kalvebod Fælled, hvor man man cykler helt ude ved vandet. Jeg bliver overhalet af en politibil med udrykning og kører efter den.«

»Nede mellem stenene ligger der så en nøgen torso med maven opad, hvor armene er skåret af ved skuldrene, og benene skåret af lige under knæene. Der er heller ikke noget hoved,« fortæller vidnet og fortsætter:

»Det lignede en dukke. Kroppen også opsvulmet, og der var en sort kæde omkring livet på kroppen, der var helt grå og lysebrun,« fortæller vidnet, der ikke kunne se, om det var en kvindekrop, da det var for opsvulmet.«

2
Læs også:
LIVE: Politi om kvinde-lig fundet i vandet ved Amager - hoved, arme og ben mangler

Vidnet fortæller, at der udover ham selv stod et andet par på cykel, der så chokeret til. Det var dem, der anmeldte liget til politiet.

Københavns Politi holdt mandag aften en pressebriefing, hvor de bekræftede, at der var fundet et kvinde-lig uden hoved, arme og ben ved Kalvebod Fælled. Og at liget var i en tilstand, der indikerede, at det havde ligget der i længere tid. Hvor længe ville de ikke sige.

De kunne dog ikke sige noget om, hvorvidt der var tale om den forsvundne svenske kvinde Kim Wall.

Tidligere i dag fortalte 'Raket Madsen' til politiet, at den forsvunde kvindelige journalist fra ubåden, Kim Wall, var død ved et uheld, og at han havde 'begravet' hende i Køge Bugt.

Peter Madsen er sigtet og varetægtsfængslet for overlagt drab.

Politiet oplyste, at de i morgen vil komme med nyt omkring obduktionen af liget.
Citera
2017-08-22, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Hahahahaha

Vilken idiot du är. Du verkar vara en sån naiv jävel som tror på fullt allvar att det inte finns ondska i denna världen.

Inte en chans i helvete att detta varit en olycka. Man ljuger inte att man släppt av någon vid kajen, ändra sin story och sedan plötsligt säger att det varit en olyckshändelse och sedan ger förklaringen att man gett kvinnan en sjöbegravning och sedan MEDVETET sänker sin egen ubåt. Vilken värld lever du i?

När har någonsin en mördare erkänt att visst fan gjorde jag det? Jag mördade han/henne och så här gick det till. Man drar en vals och hoppas på det bästa och sedan är det upp till rättsväsendet att bevisa att du ljuger.
Har själv sett personer vi olyckor som i chocktillstånd gör en massa konstigheter som inte är logiska. Och när sen hans chock släppte kanske han bara kan fortsätta det spå han valt, och visst sugs man in under båten och propellern har inte några skydd alls om du tittar på bilderna, jämför sedan bilder på folk som fastnat i propellrar så e de inte snygga skador, sen är ubåtens propeller större än nån vanlig utombordare, så trots lägre var kan den ge större skador. eller
Ondskan finns, den ser jag dagligen i form av ensamkommande som fyller mitt tidigare trygga hemland.
Citera
2017-08-22, 01:37
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Han kommer att erkänna
Jag tror aldrig att han kommer erkänna. Han kommer hålla fast vid olycks-historien till "the end of days".

Nu ligger allt på polisen - de måste kunna visa att han planerat mordet och styckningen. Han har säkert drogat henne först, så förhoppningsvis har kroppen spår av någon drog som man kan koppla till Madsen. Gissar att han strypt henne, så den exakta dödsorsaken kan bli svår att fastställa i och med att han avlägsnat huvudet - det kan bli svårt att motbevisa Madsens påstående om att det var en olycka. Huvudet ligger nog i en påse fäst med vikter och flyter nog inte upp.
Citera
2017-08-22, 01:38
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
För er som fortfarande tror att styckningen gjordes av praktiska skäl för att få upp den tunga kroppen ur luckan, kommer här ett experiment ni kan göra hemma.

Leta upp en bild på en naken kvinna och studera kroppen. Föreställ dig hur mycket vikt man sparar på att kapa av benen vid knäna, armarna samt huvudet. Du kommer snabbt att inse att det rör sig om en väldigt begränsad viktbesparing. Hade det handlat om att få ner vikten så hade kroppen delats helt annorlunda.
Istället har Madsen bara gjort det svårare att fira upp kroppen ur tornluckan eftersom han nu inte längre har något huvud eller armar att fästa ett rep runt.

Nej hörrni, styckningen var del av Madsens plan från början - det är ingenting han gjorde i stundens hetta av praktiska orsaker.
Jag tror inte på den förklaringen, överlagt mord?!

Otroligt opraktiskt att genomföra i en ubåt. De har dessutom vinkat och fotats tillsammans. De hade kunnat åka till en hamn eller något strandhugg.

Något hände under dessa få timmar.

Pojkvännen anmälde henne efter bara några timmar.

Ringde hon honom i en hotfull situation? Allt gick fort med polisens inblandning.
Citera
2017-08-22, 01:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Du får rara upp med WinRAR (tex) och starta Backup_bt_dk.htm

Här är texten:

Ved du noget om sagen? Så hører BT meget gerne fra dig. Send en mail til 1929@bt.dk eller skriv en besked til os her på Facebook.

En mand, hvis navn redaktionen er bekendt med, var blandt de første, der så det kvinde-lig uden hoved, arme og ben i vandkanten, der blev fundet ved Kalvebod Fælled i København.

Det fortæller vidnet, der fremstår anonymt, til BT.

»Jeg arbejder i Valby og er ude og cykeltræne lidt i halv fem ved Kalvebod Fælled, hvor man man cykler helt ude ved vandet. Jeg bliver overhalet af en politibil med udrykning og kører efter den.«

»Nede mellem stenene ligger der så en nøgen torso med maven opad, hvor armene er skåret af ved skuldrene, og benene skåret af lige under knæene. Der er heller ikke noget hoved,« fortæller vidnet og fortsætter:

»Det lignede en dukke. Kroppen også opsvulmet, og der var en sort kæde omkring livet på kroppen, der var helt grå og lysebrun,« fortæller vidnet, der ikke kunne se, om det var en kvindekrop, da det var for opsvulmet.«

2
Læs også:
LIVE: Politi om kvinde-lig fundet i vandet ved Amager - hoved, arme og ben mangler

Vidnet fortæller, at der udover ham selv stod et andet par på cykel, der så chokeret til. Det var dem, der anmeldte liget til politiet.

Københavns Politi holdt mandag aften en pressebriefing, hvor de bekræftede, at der var fundet et kvinde-lig uden hoved, arme og ben ved Kalvebod Fælled. Og at liget var i en tilstand, der indikerede, at det havde ligget der i længere tid. Hvor længe ville de ikke sige.

De kunne dog ikke sige noget om, hvorvidt der var tale om den forsvundne svenske kvinde Kim Wall.

Tidligere i dag fortalte 'Raket Madsen' til politiet, at den forsvunde kvindelige journalist fra ubåden, Kim Wall, var død ved et uheld, og at han havde 'begravet' hende i Køge Bugt.

Peter Madsen er sigtet og varetægtsfængslet for overlagt drab.

Politiet oplyste, at de i morgen vil komme med nyt omkring obduktionen af liget.

Polisen är nog inte glada över att de där uppgifterna kom ut. Just SÅDANA uppgifter - som hur liket var styckat och vad det hade på sig eller inte hade på sig - kan man förstå att polisen inte vill ha ut. För annars är det ju bara gärningsmannen som kan känna till dem, så man kan sortera bort tokar som anmäler sig skyldiga fast de är oskyldiga (det händer faktiskt).
Citera
2017-08-22, 01:42
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Jag tror aldrig att han kommer erkänna. Han kommer hålla fast vid olycks-historien till "the end of days".

Nu ligger allt på polisen - de måste kunna visa att han planerat mordet och styckningen. Han har säkert drogat henne först, så förhoppningsvis har kroppen spår av någon drog som man kan koppla till Madsen. Gissar att han strypt henne, så den exakta dödsorsaken kan bli svår att fastställa i och med att han avlägsnat huvudet - det kan bli svårt att motbevisa Madsens påstående om att det var en olycka. Huvudet ligger nog i en påse fäst med vikter och flyter nog inte upp.
Jag hoppas iaf och tror det. Nu med försvarare lär det dröja. Hänger nog på om Hon hittas.

Och det hoppas jag verkligen!
Citera
2017-08-22, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
så man kan sortera bort tokar som anmäler sig skyldiga fast de är oskyldiga (det händer faktiskt).

Det inte bara händer, det händer ofta i högprofilfall. Det är över 130 erkännanden på palmemordet om jag minns rätt.
Citera
2017-08-22, 01:45
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:

Om man tänker logiskt, så för all del...

Finns dock en viss risk för att oppfinnarn inte tänkte så logiskt vid tillfället och bara började skära på måfå, kanske för att han "hört nånstans" att det ska vara lättare att fimpa en kropp om man delar i bitar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in