2017-08-22, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Vilken sjuk jävel, undrar vad motivet var och varför han inte bara fäste några tyngder i kroppen och dumpa i något djup.

Vad är fördelen med att stycka?

Han fick hjärnstopp och tänkte att en styckad kropp kommer aldrig återfinnas... men nånstans glömde han att en torso ALLTID flyter upp i vattnet efter en tid.
Riktigt klumpigt gjort om det nu är torson av försvunna Kim som flutit i land.
Citera
2017-08-22, 01:19
Medlem
pelle.baumgarths avatar
Varför;
stycka - sänka kroppen - sänka ubåten om det var en ren olycka ?
Enda skälet till ovanstående måste väl vara att radera eller
försvåra bevisläget mot sig själv inför (ev.) kommande åtal ?
Citera
2017-08-22, 01:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, och är det en mamma och en dotter så kan man kolla på mitokondrie-DNA:t också. Det är troligtvis identiskt, för det muterar sällan. Man kan följa spinnsidan nästan hur långt som helst tillbaka i tiden genom att jämföra mitokondrie-DNA:t. Det var så forskarna kunde bevisa att kroppen under parkeringsplatsen i Leicester var Richard III efter över 500 år. (De följde hans systers dotter och vidare ner till nutiden.)

Var det hans systers dotter och inte hans egen?

Edit: hittade nu att det var systern Anne.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-22 kl. 01:36.
Citera
2017-08-22, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Likstelhet är fullt utvecklad först efter 10-14 timmar. Nej om han hade en vinsch tror jag inte att de hade varit så svårt att få upp kroppen. I något förhör hade han tydligen sagt att han drog upp henne genom förluckan, men om hon var styckad innan eller efter det vet jag inte.
Torson påstås ha haft en kätting runt midjan, men den verkar inte ha räckt som sänke. Detta är nog en missräkning av PM. Han underskattade troligen flytkraften i ett lik.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Likstelhet
Har sett flera hänvisningar till att han skulle ha lyft ut henne genom fördäcksluckan. Men så när som på att polisen lade mycket tid på att analysera den lucköppningen har jag missat om det finns publicerat att han faktiskt sagt att han lyfte ut henne där. Den främre luckan är inte stor - finns foto där öppningen är ungefär lika stor som PM är axelbred.

Edit: Sannolikheten att han underskattade flytkraften av ett lik finner jag inte konstigt. Tidigare trådslagsmål var just om PM verkligen har biologiska kunskaper för att ha en aning om hur mycket gas som bildas i kroppen.

Därmed inte sagt att hittat lik är KW. Och även om det är KW så vet vi inte om PM sagt att han faktiskt försökt tynga ner liket eller om han bara dumpat i det. Grundproblemet är fortfarande att vi inte vet hur rationell PM varit i olika steg i denna händelse.
Senast redigerad av cellplast 2017-08-22 kl. 01:23.
Citera
2017-08-22, 01:21
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Dessvärre är nu den artikeln avpublicerad hos BT.krim. men vi är många som hann läsa vittnets berättelse om en svart kedja som satt runt torson , att han beskrev att kroppen såg ut som en docka och att benen var avkapade vid knäna.

Vet inte om någon annan hann skärmdumpa

http://www.bt.dk/krimi/maa-ikke-publiceres-chokeret-vidne-om-kvinde-lig-fundet-i-vandet-ved-amager-det

Är det detta du menar? https://minfil.org/k2Fem5c5b3/Backup_bt_dk.rar

EDIT: Det verkar det vara! Ni kan tacka mig senare
Citera
2017-08-22, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Jovisst, men det intryck jag fick av den jag besvarade var att sammanhanget var det sanningsmässiga mer än det juridiska. Dvs om man styckar någon är man en kallblodig mördare. Det är förvisso lätt att hålla med om, men rent tekniskt är det ju inte korrekt...
Ja det är ju så. Folk som rent empiriskt är mördare kan gå fria och folk som egentligen inte avsett mord kan bli dömda för just det. Statistiskt sett så får man nog säga att de skandinaviska rättssystemen är ganska bra på att sätta dit skyldiga och inte döma oskyldiga men någon absolut relativ rättvisa går aldrig att få med mindre än att man detaljövervakar varje medborgares varje minut i livet och det låter sig inte göras utan enorma kostnader och enorma faror.
Citera
2017-08-22, 01:23
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Nu är det ju lätt här och sitta och säga hur man skulle hantera en sån situation... Men OM det nu var en olycka, skulle du inte själv ha påkallat hjälp isåfall? Varför göra allt mer omständigt liksom.
Dels att säga att han släppt av henne 22.30
Sen styckar han kroppen och slänger(begraver) henne till havs, för att sedan sänka sin ubåt?
Varför gå denna väg när man kan ringa hjälp redan när olyckan skett?

Är ju helt tydligt att han vill dölja något genom dessa punkter ovan.
Ja. Det var poängen.
Citera
2017-08-22, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
Denna gubben Peter Madsen är inte frisk. Använda orden att man "begravt" henne som att det vore naturligt och något han kan avgöra. Sen om det är KW de hittat och han styckat henne är det än mer kallblodigt och verklighetsfrånvänt.

Annan sak som jag funderat på, om nu PM är så sjukt smart som alla hävdar och han nu så gärna vill komma upp i rymden. Varför i helvete jobbar han inte redan på Nasa och ingår i deras rymdprogram? Troligen för att han inte platsar in i gänget och inte är av det rätta virket!?
Polisens pressrelease är inte utformad som ett citat av PM - så vi vet inte om PM använt ordet "begravt".
Citera
2017-08-22, 01:25
Medlem
brutenbryggas avatar
Nog lutar det mest åt mord efter kvällens torsofynd, som rimligtvis torde vara KW. Men det går ändå inte helt att utesluta PMs version att någon olycka ombord orsakade KWs död. För en person som PM tror jag är obeskrivligt kär i sina egna projekt och skapelser, som den ubåt där denna olycka sägs ha skett. Med pågående tvister om ägandet av ubåten och så vidare kanske PM tänkte att med ett dödsfall ombord kommer allt med ubåtsprojektet och dess planer vara förintade för all framtid. Kanske, kan en sån person som PM i det läget få för sig att det vore bättre om KW försvann spårlöst. Kanske försökte han rädda sitt livsverk och alla framtida ubåtsplaner han sett framför sig, och då göra något så drastiskt som att stycka kroppen, sänka den, radera bevis från insidan av båten genom att sänka den med, och sedan ljuga om vad som hänt. Kanske föll alltihop när hans lögn om att han släppt av henne på land inte höll. Sedan dess har han kanske insett han inte kan ljuga bort att KW har dött på ubåten och därefter blev han mer medgörlig i förhören. Frågan är om PM känner störst sorg över KW eller att sin ubåtskarriär är över. Men men, oerhört intressant ska det bli om obducenten kan komma fram till några fler ledtrådar kring dödsorsaken, som kan styrka antingen olycka eller mord. Om det nu är KWs kropp som hittats.
Citera
2017-08-22, 01:29
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag skrev ju ett elegant inlägg där teorin var att hon trampat fram på ubåten för att ta ett häftigt kort på kaptenen när han körde, fjopp så halkar hon och då glider ner i vattnet längs med båten för att sedan skivas av propellern... Han kan då inte göra något åt det hela... Eller så ger han henne en sjöbegravning efter att hon halkat i båten och slagit i skallen i toadörren av metall, när han sen sjöbegraver henne så glider hon längs skrovet och skivar av propellern...

tror faktisk att det är en olyckshändelse och att han i chock reagerat som han gjorde.

Hahahahaha

Vilken idiot du är. Du verkar vara en sån naiv jävel som tror på fullt allvar att det inte finns ondska i denna världen.

Inte en chans i helvete att detta varit en olycka. Man ljuger inte att man släppt av någon vid kajen, ändra sin story och sedan plötsligt säger att det varit en olyckshändelse och sedan ger förklaringen att man gett kvinnan en sjöbegravning och sedan MEDVETET sänker sin egen ubåt. Vilken värld lever du i?

När har någonsin en mördare erkänt att visst fan gjorde jag det? Jag mördade han/henne och så här gick det till. Man drar en vals och hoppas på det bästa och sedan är det upp till rättsväsendet att bevisa att du ljuger.
Citera
2017-08-22, 01:29
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Är det detta du menar? https://minfil.org/k2Fem5c5b3/Backup_bt_dk.rar

EDIT: Det verkar det vara! Ni kan tacka mig senare

Tackar nu trots att jag inte kan öppna filen! Om du kan kopiera ur texten vore kanon

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
Citera
2017-08-22, 01:31
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Hahahahaha

Vilken idiot du är. Du verkar vara en sån naiv jävel som tror på fullt allvar att det inte finns ondska i denna världen.

Inte en chans i helvete att detta varit en olycka. Man ljuger inte att man släppt av någon vid kajen, ändra sin story och sedan plötsligt säger att det varit en olyckshändelse och sedan ger förklaringen att man gett kvinnan en sjöbegravning och sedan MEDVETET sänker sin egen ubåt. Vilken värld lever du i?

När har någonsin en mördare erkänt att visst fan gjorde jag det? Jag mördade han/henne och så här gick det till. Man drar en vals och hoppas på det bästa och sedan är det upp till rättsväsendet att bevisa att du ljuger.

Han kommer att erkänna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in