2017-08-21, 23:45
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Konstigt att han var lättad nu ? Han hade ju redan tidigare berättat för polisen om "olyckan" eller var han lättad för att polisen hävt sekretessen och media nu fått reda på "olyckan" ?
Har det sagts att lättnadskänslan infann sig just nu när sekretessen hävdes? Jag tolkade det som att han var lättad över att kunna tala om vad som hänt utan att behöva ljuga (alltså att han var lättad skulle beskriva en mer generell känsla över att inte behöva ljuga för polisen).
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReader2
Hur förklaras den internationella efterlysning som utfärdades av polisen? Om han tidigt erkänt att han styckat kroppen så finns ingen rimlig förklaring till att göra en internationell efterlysning väl?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/stort-arbete-att-leta-efter-kropp-i-havet

En annan intressant sak är att Madsen berättade för ett vittne att de skulle dyka ned med ubåten senare

"- Så spurgte min søn, om de godt kunne dykke ned. Peter Madsen svarede, at det kunne de godt, men at det ville de gøre, når de var tættere på Middelgrunden, for der var for meget trafik, der hvor de lå nu, fortæller Rasmus Ejlers."

http://ekstrabladet.dk/112/rasmus-moedte-peter-og-kim-han-tog-sig-god-tid-til-at-snakke/6778832

Han kan alltså ha dykt, och under ytan kan vad som helst hänt... Kan hon ha fått panik? Väldigt otroligt att det skett en olycka. Så fruktansvärt, hemskt och tragiskt

Det finns en liten chans att det faktiskt är vad som har hänt.

KW kan ha fått panik och försökt rycka och dra i alla reglage hon kunde komma åt. PM som vet vad han håller på med vet vad som kan hända om man drar, skruvar och trycker på reglagen helt okontrollerat. Det kan innebära livsfara.

Möjligtvis skulle han kunna ha en viss chans att undkomma mordåtal genom att hävda självförsvar. Han fick inte kontroll på KW, var rädd för eget liv, slog henne för att få kontroll över situationen, men att slaget dödade henne.

Mja, inte helt osannolikt tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Ok ni som vet! Varför väljer Madsen att samarbeta nu? Det är förmodligen efter hans tips om plats polisen letar?
Nu? Hans samarbete som rapporteras nu är egentligen hans samarbete sedan 9 dagar tillbaka. Bara det att polisen nu har släppt denna information.

Dvs den senaste veckan hittar du bara en massa elaka debatter om att han ändrat sig ett oändligt antal gånger (fast finns bara bevis att han ändrat sig en gång) samt en hel massa bråk om vad han ändrat sig till där det enda vi vetat är att han ändrat sig.

Och dagens information är fortfarande inte PM:s fulla historia utan de har bara publicerat två påståenden i hans berättelse - olycka samt att kroppen är sänkt. Inget citat från PM, så det går inte veta om "begravd" i pressreleasen är PM:s ord.

Framför allt vet vi inte om PM är mer samarbetsvillig nu än förra måndagen.
Citera
2017-08-21, 23:46
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Visst, men varför ljuger han om det för polisen och sänker sin egen ubåt? Just det...

Att han sänker sin U-båt kan ju vara en separat del/händelse från olyckan, han har ju sänkt sin förra U-båt själv, kanske utifrån sinnesstämning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Kul att du tänker så - men tycker du inte en seriemördare borde välja offer som det inte är extremt väl dokumenterat att man är sist sedd med?

Så jag låter kollegorna höra när jag bjuder in en av kollegorna hem. Dagen efter finns inte kollegan att hitta - medan grannarna såg när kollegan ringde på dörren och blev insläppt. Skulle det då vara ett riktigt bra upplägg om jag ville klara mig?

Statistiskt sett så är det ju mångdubbelt mer troligt att det hela är någonting som inträffade under ubåtsfärden - dvs inte någonting planerat i förväg. Olycka, plötslig ilska, ...

Givetvis är det troligare att det är något oplanerat och kanske inte så troligt att han började sin bana som 15-åring. Som kuriosa kan nämnas att det dök upp ett annat kvinnolik utan huvud i Kögebukten 1987, men jag fick aldrig reda på om det blev löst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Intakt som i att inte ha skärskador från t ex propeller gissar jag avsågs.
Kanske det, men jag antar att det inte finns några offentliga uttalanden därom eller bilder tillgängliga som skulle kunna bringa klarhet på den punkten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Mads är nog en mycket mycket sjuk man
Inte enligt Deidre King! För hon har ju känt Madsen i hela 14 år, och även haft en RELATION med honom och hon har intygat att han inte är någon mördare, sådeså!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kan konstatera att den ena vildare utsvävningen värre än en den andra, bara forsar in på forumet. Innan det ens är konstaterat att det är KW, och i vilket skick liket är i.

Kan någon ge konkreta bevis för att det är en styckad likdel, som återfunnits, jag har letat sådana fakta, men inte hittat några?

Om inte, är pajas-skribenterna, med sina morbida fantasier genast framme och tar utrymme i en tråd, som stundtals resonerar ganska logiskt. Men efter fyndet, blev det hybris...

Du är nog den största pajasen här för du har uppenbarligen inte läst & inte lyssnat på vad polisen sa på presskonferensen. Dansk polis berättade på presskonferensen att man hittat en torso utan armar, ben & huvud. Fattar du?
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Viss? Om hon skulle vara i land runt 22 så har antagligen olyckan inträffat där. Han är vid bukten på morgonen. Det är omkring 8 timmar från 22 till 06 och den är som kraftigast efter första 12 timmarna. "Viss" stelhet kan du glömma! Läs på!

Jag läser.
https://kriminalteknikern.files.wordpress.com/2012/05/grovt-schema-fc3b6r-dc3b6dstidsbestc3a4mning_v3.pdf

Att likstelheten är som starkast mellan 12 och 24 timmar efter döden vet jag.
Men det betyder inte att den inte finns innan och efter.
Den stegras från stunden du dör till ca tolvtiden timman och minskas efter ca 24 timmar.

Lite stelhet kan vara nog så jobbigt för en ev mördare. Likadant om ev mördare sparkar eller slår på den nyss döda och muskler drar ihop sej.

Läsa på behöver flertalet i tråden göra i både det ena och det andra områden.
Citera
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Mycket möjligt att han skar bort den, men den tillhör likväl torson. Du skrev ju att man kapar i leder, om man då skiljer bort benen i höftlederna, vad finns kvar däremellan? Lägger ner en meningslös diskussion...

https://en.wikipedia.org/wiki/Torso
En fråga... Hur långt ner tror du ryggraden sitter? Går den hela vägen ner till anus?
Citera
2017-08-21, 23:47
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Öh var är den då?
Förmodligen i havet, eftersom dom inte hittat den delen än...
Citera
2017-08-21, 23:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arushthe
Och proppelen skulle kapa alla lemar och huvudet? Det är inte möjligt.

Tja, varför inte? Hon kan ju ha fastnat först med någon sjal eller tröjarm t.ex.

http://www.propellersafety.com/4369/propeller-accident-report/kirsty-maccoll-boat-propeller-killed/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in