Citat:
Ursprungligen postat av
Kinuski
Det finns många udda typer här i världen, kufiska typer och ett och annat snille. Men inte blir de mördare bara för det. PM måste vara mycket begåvad om han lyckas bygga ubåt och raketmotorer och vad det nu är han satt ihop och kanske även konstruerat. Han måste ha förståndet att förutse konsekvenser. Vad kan ha motiverat det förmodade våldsbrottet? Eller var han tillfälligtvis eller mer varaktigt fångad av en fantasi som han nu kunde tillfredsställa, no matter what?
Jag blev helt övertygad om att Madsen är psykopat när jag läste om sänkningen av hans förra ubåt, Freya. Han hade hamnat i juridisk tvist med sin tidigare kompanjon och investerare. Kompanjonen ägde ubåten men när Madsen förlorade målet, hämnades han helt sonika på kompanjonen genom att åka ut och sänka den i havet.
Detta beteende är till 100% förenligt med psykopati. Faktum är det är ett så tydligt tecken på psykopati att det anses vara en av igenkänningsfaktorerna. Dessutom är det väldigt ovanligt att andra typer av människor beter sig på detta barnsliga och konfrontativa sätt.
Och lägg därtill alla andra tecken på psykopati, med konflikter, den grandiosa självbilden och kontrollbehovet så har du själva sinnebilden av en psykopat. Det förvånar mig över huvud taget inte att KW hittas styckad - jag har tjatat från dag 1 i den här tråden om att han är psykopat. Polisen kommer kunna koppla styckningen av kroppen till verktyg ombord på Nautilus och kedjan kommer man kunna koppla till Madsen på något sätt.