2017-08-21, 22:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kan konstatera att den ena vildare utsvävningen värre än en den andra, bara forsar in på forumet. Innan det ens är konstaterat att det är KW, och i vilket skick liket är i.

Kan någon ge konkreta bevis för att det är en styckad likdel, som återfunnits, jag har letat sådana fakta, men inte hittat några?

Om inte, är pajas-skribenterna, med sina morbida fantasier genast framme och tar utrymme i en tråd, som stundtals resonerar ganska logiskt. Men efter fyndet, blev det hybris...

Skicket på liket
https://www.b.dk/nationalt/kvindelig-uden-hoved-arme-og-ben-er-fundet-ved-amager
Citera
2017-08-21, 22:46
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Btw, saknas det ett "inte" eller menar du allvar att du inte backar från din position oavsett vad beläggen pekar på? Dvs som 90% av alla korkskallar på FB...

Jag för min det väljer att inte tro någonting. Jag föredrar att veta. Det enda jag inte ägnar en tanke åt är stollerier som UFOn och mindre sannolika saker som hela psykopati-spåret med en komplett berättelse från början till slut. Vissa borde sluta skiva i tråden och börja skriva på sin roman i stället...

Det ska givetvis in ett "inte" där! Jag backar och viker mig alltid mot handfasta bevis.
O jag kommer definitivt aldrig gå en fight mot hela havet, om nu RM kommer fram till att det är orsak till lemlästad kropp.
Tyvärr ser iaf jag indikationerna på att det är Madsens verk, och vore förvånad om inte polisen har med den hypotesen i tillvägagångssättet för hur man undersöker ubåten.

Bra nog verkar Madsen börjat prata sanningar också, och efter obduktion kan det kanske bli fler tillkännagivanden av honom.
Om det nu bekräftas vara Kim, kommer rätt specifika förhör hållas med honom intill färdiga obduktionsutlåtanden/förhandsutlåtanden.
Citera
2017-08-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Intressant att se hur varenda punkt man haft som teori gått i lås.

Ingen jävla haj som bitit sönder kroppen. Hajarterna som lever där är av små sorter o gör inte den sortens åverkan på en människokropp.

Han styckar kroppen för att orka få upp den i tornet. Han har säkerligen tagit av sig kläderna under styckningen för att inte få blod på sig.

Vidare så är det intressant om detta är första mordet i livet eller om han har fler människoliv på sitt samvete. Det verkar som ett aningen märkligt debutmord i såna fall. Han kommer hålla fast, på försvarsadvokats begäran, om olycka som orsak till dödsorsak tills motsatsen kan bevisas. Allt för att få ett lindrigare straff. Försvarsadvokater är många gånger simpla medlöpare som skiter i sanningen o endast jobbar för klientens bästa.
Försvarsadvokaten och försvarsadvokatens vittnen skall jobba för att få den misstänkte fri.
Åklagarens vittnen skall jobba föra tt få den misstänkte fälld.
Juryn skall värdera alla vittnesmål och bedöma om de är trovärdiga.

Av någon anledning tror en del att det måste vara oetiskt att vara försvarsadvokat eftersom man försvarar mördare och våldtäktsmän. Men vilken rättssäkerhet får man om man inte har ett sådant system? Är ju regelbundet så att oskyldiga hamnar i domstol. Ofta inser domstolen det och friar. Ibland går det åt skogen och oskyldig blir fälld.

Du verkar alltså någonstans ha missförstått grundläggande lagstiftning och hur en rättegång skall fungera, och önska bananrepubliksstatus på rättsäkerheten.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo. Då är det mord. Inte brott mot griftefrid, olyckor och annat.
Du missuppfattar mig. Jag syftade på att eventuella spår av styckning i båten är ganska betydelselösa om man hittar henne styckad.
Jag tror inte PM ens teoretiskt kan komma med en bra förklaring på det, hur han än försöker.
Citera
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Hur ramlar man av en ubåt? Enda teoretiska möjligheten? Du ska ha cred för din humor dock.
Om man inte självmant klättrar över relingen på tornet och hoppar så tar man lejdaren ner till båtdäck som saknar räckverk och däcket kan vara halt av vatten samtidigt som båten kränger till av en våg skvallvåg eller en skarp gir.
Citera
2017-08-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag är också lur på att detta är något äldre kvarlevor. Som någon i tråden nämnde, finns nog åtskilliga kroppar kring öresundsområdet.
Ja. Det är inte alls uteslutet att detta är någon annan än KW.
Citera
2017-08-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Hur vill du att tankarna om händelsen ska fortlöpa?
Ta och redogör för allt nu, tack.

Håll er till den informationen som finns och låt tankarna flöda efter det. Om man nu har hittat en styckad kropp där vittnet säger att den blivit fint kapad längs knäskålarna så kan man väl på direkten utesluta propellrar, upplösning i vattnet, vithajar, ålar och fan o hans moster.

Den här styckningen har med högsta sannolikhet utförts av Madsen själv och ingen annan. Teorier och egna tankar är alltid välkommet men det måste finnas en gräns på hur långt man kan dra det.
Citera
2017-08-21, 22:49
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Vilket monster om han styckat henne. Han kommer få livstid.

Nej, han lär knappast få livstids fängelse om han nu har styckat henne.
Men om han mördat henne lär han däremot få ett längre fängelsestraff beroende på omständigheterna.
Citera
2017-08-21, 22:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Hur gammal var PM 1986? Ett styckmord i Köpenhamn då,

https://dacostarkivet.wordpress.com/2015/09/06/kazukos-resa-1986-1987-del-1/
https://dacostarkivet.wordpress.com/tag/kazuko-toyonaga/

Han skulle varit kring 15.
Citera
2017-08-21, 22:50
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Usch...Detta har blivit för otäckt nu...Vad har han gjort egentligen. Fy fan...Tankarna går till denna stackars tjej och hennes familj.

Ja, tänker även på Madsens fru som upptäcker att hon kanske levt med en styckmördare.

Påminn mig om att aldrig läsa en sån här tråd när jag är ensam hemma, allt är släckt och paraplyet får för sig att trilla ut ut garderoben. 😱
Citera
2017-08-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag blev helt övertygad om att Madsen är psykopat när jag läste om sänkningen av hans förra ubåt, Freya. Han hade hamnat i juridisk tvist med sin tidigare kompanjon och investerare. Kompanjonen ägde ubåten men när Madsen förlorade målet, hämnades han helt sonika på kompanjonen genom att åka ut och sänka den i havet.

Detta beteende är till 100% förenligt med psykopati. Faktum är det är ett så tydligt tecken på psykopati att det anses vara en av igenkänningsfaktorerna. Dessutom är det väldigt ovanligt att andra typer av människor beter sig på detta barnsliga och konfrontativa sätt.

Och lägg därtill alla andra tecken på psykopati, med konflikter, den grandiosa självbilden och kontrollbehovet så har du själva sinnebilden av en psykopat. Det förvånar mig över huvud taget inte att KW hittas styckad - jag har tjatat från dag 1 i den här tråden om att han är psykopat. Polisen kommer kunna koppla styckningen av kroppen till verktyg ombord på Nautilus och kedjan kommer man kunna koppla till Madsen på något sätt.
Det är ju inte ens klarlagt att det är Kim de hittat.
Citera
2017-08-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nej-nej-nej! Bara för att lederna är svaga relativt själva armarna och benen så betyder det inte att de går av bara så där. Rovdjur och asätare tar de segaste bitarna sist.

Om det är delar så har han styckat. Detta är ju i linje med att han sänker ubåten, allt blod utom det som skulle ha levrats fast kommer att sköljas bort.
Jo, det kan hända. Förr eller senare händer det i vatten rent allmänt, frågan är vilken tid det tar. Man behöver inte ens ta till rovdjur (även om det hjälper, s.a.s) utan vattnets mekaniska nötning kan ensamt räcka. Det är egentligen inte svårare än materialutmattning i metall, en vickande rörelse i en ström kommer slita och slita. I en levande kropp har kroppen inga problem med att laga den i samma takt som den slits, men i en död...

Igen, jag förstår inte varför detta skulle vara så svårt. Ingen påstår något i stil med att "efter 10 dagar är kroppen naturligt sönderdelad", likt de fån som tidigare minsann visste precis exakt hur lång tid det tar för en kropp att flyta upp, trots att detta också är föremål för en myriad parametrar och slumpens verk.

Självklart är det mer sannolikt att en naken kropp saknar lemmar efter en månad än att en påklädd kropp saknar det efter en vecka. Men vi rör oss inte vid fasta gränser här och 10 dagar, i rätt miljö, är "plenty". Det går liksom inte att hävda att en specifik parameter, t.ex. temperatur omöjliggör detta.

Är 10 dagar en kort tid? Tja, det är det nog, men jag har inte svårt att föreställa mig att det räcker gott och väl där det är strömt och om kroppen "begravts" med t.ex. tyngder på lemmar och bålen som flottör, etc. Kontentan är denna: vi kan inte dra slutsatser om styckning baserat på fyndet idag. Det måste få ta lite mer undersökningar än så. Under tiden kan ju folk spekulera i dessa synnerliga skäl som sagt, angående häktningen.

(Det kan också bero, åtminstone en smula, på hur lång tid det tar för individen att dö. Det finns nyare forskning på detta område som handlar om "thanatotranscriptomet", den uppreglering av proteinsyntes som sker vid döden. Speciellt gener som svarar på stress i cellen börjar uttrycka sig och det kan tänkas att proteinkompositionen i cellerna kan ha stor betydelse för kroppens sönderfall. Denna parentes ska ses som just en parentes - dvs jag spånar här.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in