2017-08-21, 22:41
Medlem
Jag gissar att han har haft svavelsyra (för batterier) ombord. Det är bästa medlet som förstör all dna. Han kunde hälla ut syra på blodet efter styckning. Och när blandas det med vatten kommer att allt blod försvinna på en gång. Jag är övertygad att han styckat kroppen för att vara enklare bära upp den och skrev det innan polisen bekräftat att "delar" av kroppen hittats. I början skrev tidningar att "en kropp" hade hittas men jag trodde inte på det
Senast redigerad av matematiker 2017-08-21 kl. 22:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är mycket svårt att tänka sig in i hur en person som PM resonerar. Nu tyder alltså det mesta på det värsta tänkbara scenariot. Han har mördat och sedan styckat kroppen för att han njöt av det. Men samtidigt måste han ha vetat att hela hans liv skulle bli förstört.

Denna drift att mörda måste ha följt med honom under en stor del av hans liv, han måste närmast ha varit besatt av denna tanke. När sedan tillfället gavs, en ung kvinnlig journalist gick med på att åka ut med ubåten på kvällen, då kunde han helt enkelt inte motstå frestelsen att förverkliga sina sjuka drömmar.

Ja detta är verkligen en riktigt tragisk och bisarr historia. Det finns nog inte många fall som kan mäta sig med detta. Jag tänker på hans uttalanden om att skapa ett gigantiskt drama och att han en gång sa att det vilade en förbannelse över ubåten.

Menar du allvar? Njöt av att stycka kroppen? Drift att mörda? Besatt?
Du får sluta se på "Född till mördare?" På TV.
Citera
Medlem
Kan konstatera att den ena vildare utsvävningen värre än en den andra, bara forsar in på forumet. Innan det ens är konstaterat att det är KW, och i vilket skick liket är i.

Kan någon ge konkreta bevis för att det är en styckad likdel, som återfunnits, jag har letat sådana fakta, men inte hittat några?

Om inte, är pajas-skribenterna, med sina morbida fantasier genast framme och tar utrymme i en tråd, som stundtals resonerar ganska logiskt. Men efter fyndet, blev det hybris...
Citera
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja, det är faktiskt fullt tänkbart.
Betydligt mer tänkbart än att han inte kunde baxa ut en späd kvinnokropp genom förluckan. Eller att han gjorde det för att han gillade det...

Detta har jag ju redan skrivit om. Att han hade bäst chans att kasta ut henne vid Saltholm än nere vid Koge Bugt eftersom det då tidsmässigt är en fullt utvecklad likstelhet. Mycket talar för att GM styckat kroppen för att ö.h.t. få ut kroppen från ubåten vid detta tillfälle, varför han inte gjorde detta innan.
Beroende på utrustning så tar det bra tid att stycka kroppen också.
Citera
2017-08-21, 22:42
Medlem
Hur gammal var PM 1986? Ett styckmord i Köpenhamn då,

https://dacostarkivet.wordpress.com/2015/09/06/kazukos-resa-1986-1987-del-1/
https://dacostarkivet.wordpress.com/tag/kazuko-toyonaga/
Senast redigerad av echoesofglory 2017-08-21 kl. 22:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Kedjan kanske användes för att vinscha upp kroppen genom tornet?

Med tanke på vad som skett i ubåten är det väl rätt märkligt att man inte fann några spår av Kim?
Blod, benbitar, köttslamsor osv.

Har polisen sökt med hund i båten?
UV-ljus borde nog vara bättre - är ju det man använder för att söka efter sperma, blod mm. Olika verktyg för olika uppgifter.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det finns många udda typer här i världen, kufiska typer och ett och annat snille. Men inte blir de mördare bara för det. PM måste vara mycket begåvad om han lyckas bygga ubåt och raketmotorer och vad det nu är han satt ihop och kanske även konstruerat. Han måste ha förståndet att förutse konsekvenser. Vad kan ha motiverat det förmodade våldsbrottet? Eller var han tillfälligtvis eller mer varaktigt fångad av en fantasi som han nu kunde tillfredsställa, no matter what?
Jag blev helt övertygad om att Madsen är psykopat när jag läste om sänkningen av hans förra ubåt, Freya. Han hade hamnat i juridisk tvist med sin tidigare kompanjon och investerare. Kompanjonen ägde ubåten men när Madsen förlorade målet, hämnades han helt sonika på kompanjonen genom att åka ut och sänka den i havet.

Detta beteende är till 100% förenligt med psykopati. Faktum är det är ett så tydligt tecken på psykopati att det anses vara en av igenkänningsfaktorerna. Dessutom är det väldigt ovanligt att andra typer av människor beter sig på detta barnsliga och konfrontativa sätt.

Och lägg därtill alla andra tecken på psykopati, med konflikter, den grandiosa självbilden och kontrollbehovet så har du själva sinnebilden av en psykopat. Det förvånar mig över huvud taget inte att KW hittas styckad - jag har tjatat från dag 1 i den här tråden om att han är psykopat. Polisen kommer kunna koppla styckningen av kroppen till verktyg ombord på Nautilus och kedjan kommer man kunna koppla till Madsen på något sätt.
Citera
2017-08-21, 22:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Kombinationen av kedja och bara ett partiellt lik talar mot att det är någon som dött för bara någon vecka sedan. Kroppen hinner inte bli så gasfylld på den tiden att den kan lyfta vikten av sig själv och kedjorna.

Jag är också lur på att detta är något äldre kvarlevor. Som någon i tråden nämnde, finns nog åtskilliga kroppar kring öresundsområdet.
Citera
2017-08-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Varför stycka nedanför knäna? Och källa förresten på att torson som hittats är intakt?
Torso och intakt låter lite som en självmotsägelse.

Varför inte kapa vid knäna? Det skulle i och för sig inte utesluta en ytterligare kapning i höften också, men det är lite besvärligare. Kanske är kroppen tillräckligt hanterbar om bara underbenen, huvudet och armarna avlägsnas. Om det nu är så att en ännu så länge oidentifierad torso med lår hittats.
Citera
2017-08-21, 22:44
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag gissar att han har haft svavelsyra (för batterier) ombord. Det är bästa medlet som förstör all dna. Han kunde hälla ut syra på blodet efter styckning. Och när blandas det med vatten kommer att allt blod försvinna på en gång. Jag är övertygad att han styckat kroppen för att vara enklare bära upp den och skrev det innan polisen bekräftat att "delar" av kroppen hittat. I början skrev tidningar att "en kropp" hade hittas men jag trodde inte på det

Grejen är väl att han anhållits för annans död, men aldrig mord.
Man vet att någon är död.
Hur vet man det då, och att den inte är mördad?
Känns som kvicksand att diskutera här.
Citera
2017-08-21, 22:45
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Med den stress som funnits i många militära ubåtar i stridssituationer känns det märkligt om inte någon skulle fått psykbryt och mördat.
Visst, men hör nog inte till vanligheterna.
Citera
2017-08-21, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Finns normalt inga hajar i Öresund.

Håkäring?

http://sportfiskedepan.blogspot.se/2017/07/svenskt-rekord-pa-hakaring-och-en-fin.html?m=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in