Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Exakt. Och det stod ju i den danska artikeln att benen var avkapade strax nedanför knäna. Alltså inte i leden.
Men propellrar brukar inte kapa alls, de orsakar krosskador. Men visst, allting är väl möjligt antar jag, bara det att jag inte förstår poängen med att folk ska "investera" i sina egna tokiga idéer. Varför inte utgå från vad man vet, röra sig från händelsen och utåt, i stället för att uppfinna idéer och arbeta inåt händelsen? Det förra är förenligt med utredningsarbete och vetenskapligt arbete, det senare är kännetecknande för konspirationsteorier och annan dårskap.
Jag tror iaf inte att en propeller skapar en bål med lite benstumpar. Finns ingen kraft eller mekanism som liksom håller fast en kropp vid en propeller utan det brukar röra sig om ett eller fåtal krossande hugg på en kropp som sedan i huvudsak är intakt.
Men, det viktigaste är nog: vi vet inte hur kroppen ser ut, var kroppen specifikt är bruten har vi lösa amatörmässiga ögonvittnesuppgifter på om jag förstår saken rätt. Polisen har bara sagt "torso utan armar, ben och huvud". Hur mycket av benen som är kvar vet vi inte. Därför kan vi heller inte göra någon bra tolkning av det.
Jag har för övrigt svårt att se att en sänkning kan förstöra spåren av en styckning så totalt att polisen inte har någon fingervisning om det. Hade polisen någon fingervisning om detta så borde en del kommit ut i pressen vid detta laget. Men den som lever får väl se. Hur fungerar det med danska FUP? Öppen handling vid åtal eller?