Citat:
Ursprungligen postat av
DjILY
Men snälla rara! Det är INTE JAG som snackar massa självsäkert nonsens att det-och-det ska ske efter de-eller-de-dagana osv. Tråden är komplett nedlusad med folk som påstår saker som "efter 3-4 dagar flyter kroppen upp igen" eller "efter 12 timmar flyter den upp", osv, osv. Nu är det självsäkert "bål=styckning".
Jag försöker för i helvete inympa lite jävla ödmjukhet. Jag vänder mig emot alla jävla tvärsäkra uttalanden. Jag säger ingenstans "hon kan inte vara styckas" eller "hon är styckad". Ingenstans kommer du finna något dylikt opåkallat självsäkert av mig. JAG vet nämligen på tok för mycket för att larva mig på detta vis. Jag vänder mig mot logiken "torso=styckning". Efter 10 jävla dagar är det patologen som avgör det, inte troll på FB. Ja, jag vill gärna dumförklara troll som visar sin säkerhet där ingen sådan säkerhet finnes.
Jag har inte påstått att det är havet som lemlästat henne. Jag påstår att en bål här och nu ej är någon stark indikator för vare sig det ena eller andra! Det är INTE jag som kommer med scenarier, fantasihypoteser, tvärsäkra dumheter. Jag är helt evidensdriven och jag kan konstatera att vi här ännu ej har fakta.
I raderna mellan dina ej så ödmjuka okväden syns din övertygelse, och det är inget jag säger för att reta upp dig. Du har lagt fram klart relevanta faktorer som utgör möjligheten för en kropp att separera/lösas upp i vatten men i vart fall jag finner ej dessa faktorer helt applicerbara här.
Jag tror helt enkelt det krävs längre tid i vattnet.
Rättsmedicin kommer med 100% säkerhet kunna klargöra för varken eller, och det är en klart bärande del i brottsmisstanken mot Madsen så vi lär få reda på hur det ligger till.
Vi sitter på den tills dess då.