2017-08-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det här är nog så kallad transportstyckning. Ett Ubåts-torn är trångt och bara en stege upp. Han fixade det inte på annat sätt.

Det verkar onekligen plausibelt; men samtidigt förefaller det som om den typ av styckning det rör sig om (armarna avkapade vid skuldrorna, samt huvudet avkapat) skulle göra det svårare att finna naturliga fästpunkter för ett rep (vilket han rimligen behövt för att hala upp kroppen).

Dessutom: hur många kilos vikt utgör huvud, armar och underben tillsammans? Tillräckligt för att göra någon större skillnad?

Eller är det möjligt att han dröjt med dumpningen så länge att likstelhet hunnit sätta in, och liket stelnat i någon obekvämt spretig ställning? Hur lång tid kan det tänkas ta i så fall?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Men snälla rara! Det är INTE JAG som snackar massa självsäkert nonsens att det-och-det ska ske efter de-eller-de-dagana osv. Tråden är komplett nedlusad med folk som påstår saker som "efter 3-4 dagar flyter kroppen upp igen" eller "efter 12 timmar flyter den upp", osv, osv. Nu är det självsäkert "bål=styckning".

Jag försöker för i helvete inympa lite jävla ödmjukhet. Jag vänder mig emot alla jävla tvärsäkra uttalanden. Jag säger ingenstans "hon kan inte vara styckas" eller "hon är styckad". Ingenstans kommer du finna något dylikt opåkallat självsäkert av mig. JAG vet nämligen på tok för mycket för att larva mig på detta vis. Jag vänder mig mot logiken "torso=styckning". Efter 10 jävla dagar är det patologen som avgör det, inte troll på FB. Ja, jag vill gärna dumförklara troll som visar sin säkerhet där ingen sådan säkerhet finnes.

Jag har inte påstått att det är havet som lemlästat henne. Jag påstår att en bål här och nu ej är någon stark indikator för vare sig det ena eller andra! Det är INTE jag som kommer med scenarier, fantasihypoteser, tvärsäkra dumheter. Jag är helt evidensdriven och jag kan konstatera att vi här ännu ej har fakta.

I raderna mellan dina ej så ödmjuka okväden syns din övertygelse, och det är inget jag säger för att reta upp dig. Du har lagt fram klart relevanta faktorer som utgör möjligheten för en kropp att separera/lösas upp i vatten men i vart fall jag finner ej dessa faktorer helt applicerbara här.
Jag tror helt enkelt det krävs längre tid i vattnet.

Rättsmedicin kommer med 100% säkerhet kunna klargöra för varken eller, och det är en klart bärande del i brottsmisstanken mot Madsen så vi lär få reda på hur det ligger till.
Vi sitter på den tills dess då.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det här är nog så kallad transportstyckning. Ett Ubåts-torn är trångt och bara en stege upp. Han fixade det inte på annat sätt.

KW var liten. Därtill kunde han arbeta ostört att få upp henne för stegen. Talar nog mera för en offensiv styckning skulle jag gissa.
Citera
2017-08-21, 21:37
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Om nu det är Kim som är hittad styckad, så börjar det lukta massmördarpotential om PM.
Kan finnas fler lik i garderoben...

Inte alls, det luktar ADHD och en provokation.
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
PM, seriemördare? Varför det? Eller misstänker du att någon annan är skyldig till brott?

Det är ju lite märkligt att mörda någon under en tid och lokalisation eller omständighet som var känd för omvärlden. KW skulle träffa PM ombord på ubåten. Det lämnar inte så mycket utrymme för bortförklaring av person eller plats. Så har också PM ändrat utsaga under förhörens gång. Vilket naturligtvis misstänkliggör. Och griftefridsbrott har han väl i dagsläget erkänt?

Hur kunde han ta en sån risk att ta livet av någon, när misstankarna direkt och förutsägbart skulle riktas mot honom? Kan det finns något ringare brott än mord, som sedan skulle ha lett till styckning (transportstyckning?)? Kan han i något plötsligt ursinne ha slagit till KW så att hon blev medvetslös eller kanske dog? Och sen i blotta paniken styckat henne? Eller är han ett sånt stort pervo med någon patologisk drift att förgripa sig på KW, oavsett risken att bli gripen?

Jag tror på dina sista rader. Han har bevisligen haft en jobbig uppväxt med en väldigt gammal pappa som aldrig pratade känslor. Han fick aldrig bo hos sin egna mor. Om detta finns mycket att läsa. Olika kombinationer av miljö, gener o uppväxt kan orsaka psykisk ohälsa som tar sig olika uttryck.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Intressant att se hur varenda punkt man haft som teori gått i lås.

Ingen jävla haj som bitit sönder kroppen. Hajarterna som lever där är av små sorter o gör inte den sortens åverkan på en människokropp.

Han styckar kroppen för att orka få upp den i tornet. Han har säkerligen tagit av sig kläderna under styckningen för att inte få blod på sig.

Vidare så är det intressant om detta är första mordet i livet eller om han har fler människoliv på sitt samvete. Det verkar som ett aningen märkligt debutmord i såna fall. Han kommer hålla fast, på försvarsadvokats begäran, om olycka som orsak till dödsorsak tills motsatsen kan bevisas. Allt för att få ett lindrigare straff. Försvarsadvokater är många gånger simpla medlöpare som skiter i sanningen o endast jobbar för klientens bästa.

Come again?

http://natgeo.se/djur/havsdjur/haj/vithajen-har-flyttat-in-i-ostersjon
Citera
2017-08-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det låter jättekonstigt, och det är därför jag undrar om det kan ha varit en propeller ändå.
Måste en hypotes vara så makaber och inplausibel som möjligt? Har FB någon sorts poängsystem där galnast vinner?

Av luststyckning, transportstyckning, naturens verk och propellerdekapitering så får nog den sista ändå vara den minst sannolika idén. Propellerskador kan hamna precis varsomhelst på kroppen och går kanske inte på leder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Ål är glada för att äta as.

Sant. Men rödlistad och finns inte mycket ål kvar i Öresund. För 30 år sen när man dök kunde hela botten röra sig av ål på plattan. Idag när man dyker finns inte en enda där.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Ål är glada för att äta as.
Ål är rätt sällsynt numera.

En del yrkesfiskare brukade säga att makrill var pigg på lik men jag vet inte om det var en skröna.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Har det någonsin i världshistorien mördats ngn innan på en ubåt tro?
Citera
2017-08-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Come again?

http://natgeo.se/djur/havsdjur/haj/vithajen-har-flyttat-in-i-ostersjon

Vilken adress har du? Tänkte skicka en foliehatt som du kan ha på dig vid såna här tillfällen.
Citera
2017-08-21, 21:39
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Varför det? Finns väl inget som pekat på att han skulle vara allvarligt psykiskt störd i lagens mening? Även om det inte är så mycket vi får veta.

Även om det skulle vara en olycka, är väl beslutet att stycka istället för att kontakta sjöräddningen mycket sinnessjukt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in