2017-08-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det minskar chansen för att det är KW man hittat. Det är nog inte så lätt att stycka någon i den här ubåten.

Min tanke också. Det är nog så att det finns ett å annat lik i Öresund i "normala" fall
Citera
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
En kedja runt kroppen? Då har hon kastas i nära där PM sänkte ubåten.

Kedjan kanske användes för att vinscha upp kroppen genom tornet?

Med tanke på vad som skett i ubåten är det väl rätt märkligt att man inte fann några spår av Kim?
Blod, benbitar, köttslamsor osv.

Har polisen sökt med hund i båten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
I raderna mellan dina ej så ödmjuka okväden syns din övertygelse, och det är inget jag säger för att reta upp dig. Du har lagt fram klart relevanta faktorer som utgör möjligheten för en kropp att separera/lösas upp i vatten men i vart fall jag finner ej dessa faktorer helt applicerbara här.
Jag tror helt enkelt det krävs längre tid i vattnet.

Rättsmedicin kommer med 100% säkerhet kunna klargöra för varken eller, och det är en klart bärande del i brottsmisstanken mot Madsen så vi lär få reda på hur det ligger till.
Vi sitter på den tills dess då.
Ja, vi verkar vara överens om att rättsmedicin avgör saken, inte vi här och nu. Men då undrar jag ju samtidigt varför tiotalet personer genast ska dra "styckning" som slutsats och vad du menade med "du kan aldrig garantera...". Jag förmodar att du kommer tro på rättsmedicin oavsett vad de kommer fram till. Jag kommer göra det iaf.

Tänk på detta: det är viktigare att ompröva ens position i ljuset av ny evidens, än att försöka rätta sin hypotes inför ny evidens (eller ännu värre, försöka rätta evidensen efter idén). Alltså bör man inte bräka på om styckning. Speciellt inte om det är via knäna och detta är ovanligt enligt folk i tråden. Jag vet inte jag, men nog kan man väl stycka vid knäna också. Återigen: vi har inget specifikt som talar för det ena eller andra. Hade hon hittats inom 24 timmar hade en torso svårligen kunnat tolkas på annat sätt än styckning (givet or take lite stolliga propellerhypoteser), men 10 dagar är sådär perfekt länge för att vi inte kan veta innan rättsmedicin sagt sitt.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
http://www.bt.dk/krimi/chokeret-vidne-om-kvinde-lig-fundet-i-vandet-ved-amager-det-lignede-en-dukke

Vittne:
»Nede mellem stenene ligger der så en nøgen torso med maven opad, hvor armene er skåret af ved skuldrene, og benene skåret af lige under knæene. Der er heller ikke noget hoved,« fortæller vidnet og fortsætter:
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Har det någonsin i världshistorien mördats ngn innan på en ubåt tro?

Ja:
http://www.bbc.com/news/uk-england-14971198

Finns garantat fler exempel. En massa män instängda i plåtburk i veckor så händer det nog förr eller senare att någon har ihjäl nån.
Citera
2017-08-21, 21:44
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1

Med tanke på vad som skett i ubåten är det väl rätt märkligt att man inte fann några spår av Kim?

Hur vet vi att man inte hittat spår i ubåten? Det man sagt är att hon inte hittats i båten, då menar man väl hela kroppen.
Citera
2017-08-21, 21:45
Medlem
Citat:

Polisen har troligen inte berättat om alla bevis de hittat.
Citera
2017-08-21, 21:45
Medlem
[Wizard]s avatar
10 dagar i detta vädret - även om kroppen legat vid ytan, räcker knappast till för att förruttnelseprocessen skall hinna så långt så att lemmar och huvud lossnar. Det är helt enkelt inte varmt nog. Jag är eftersöksjägare och har hanterat mer trafikdödade djur än någon skulle önska under en livstid och det tar lite tid för en kropp att börja brytas ner om det inte är riktigt varmt och fuktigt. Har dock lite erfarenhet om kropp som ligger i hav, men i min värld torde det bara förlänga hela processen och inte skynda på pga den lägre temperaturen i vattnet?

En propeller kan göra stor skada men de propellerskador jag har sett har varit tämligen fula eftersom en propeller är rätt slö, samt att skadorna blir mer av sönderslitande karaktär om det inte är en snabb fritidsbåt vi pratar om. Då blir det väldigt många "skär" i kroppen men inte så djupa.

Det enda jag kan se är att han blev tvungen att kapa vikt och storlek så han kunde få ut kroppen och det borde lämna spår kvar i ubåten även efter den sänkts. Skulle de inte ta prover på vattnet de pumpade ut eller? Det borde ha påvisat blod. Det borde också finnas andra blodspår kvar i ubåten eftersom vattnet knappast cirkulerade så mycket inuti ubåten när den väl var vattenfylld.

Jag tror vi behöver mer fakta på bordet innan vi får ihop tillräckligt med pusselbitar för denna historien - men att han skulle vara oskyldig för hennes dödsfall finner jag så extremt osannolikt nuförtiden med de fakta som har kommit fram det senaste dygnet (och det trodde jag inte innan heller om jag skall vara ärlig) så det skall bli intressant när alla korten läggs på bordet och man får en bättre inblick i vad sjutton som pågått i hans hjärna det dygnet?

Fy fan vad jobbigt det måste vara för hennes anhöriga
Citera
2017-08-21, 21:46
Medlem
Citat:

De kanske fann det? Och en massa andra fynd? De har bara inte gått ut med det.
Citera
2017-08-21, 21:46
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Intressant att se hur varenda punkt man haft som teori gått i lås.
Försvarsadvokater är många gånger simpla medlöpare som skiter i sanningen o endast jobbar för klientens bästa.

Och du har den kunskapen och erfarenheten att advokater är simpla medlöpare?

Och att jobba för klientens bästa är ju advokatens uppdrag. Tänk om advokaterna inte gjorde detta.

Ponera att du är misstänkt för brott och du har fått en advokat du tycker är bra. Men mitt i rättegången så börjar din advokat istället hålla med åklagaren i precis allt och pressar dig på svar från åklagarens frågor.

Hade du då tyckt att din advokat gjorde ett bra jobb?
Citera
2017-08-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Polisen har troligen inte berättat om alla bevis de hittat.

De har säkert hittat någonting i den där ubåten, därför Madsen var tvungen att ändra sin historia.
Citera
2017-08-21, 21:47
Medlem
Citat:

Hur vet du det? Har inte nämnts vad som hittats eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in