10 dagar i detta vädret - även om kroppen legat vid ytan, räcker knappast till för att förruttnelseprocessen skall hinna så långt så att lemmar och huvud lossnar. Det är helt enkelt inte varmt nog. Jag är eftersöksjägare och har hanterat mer trafikdödade djur än någon skulle önska under en livstid och det tar lite tid för en kropp att börja brytas ner om det inte är riktigt varmt och fuktigt. Har dock lite erfarenhet om kropp som ligger i hav, men i min värld torde det bara förlänga hela processen och inte skynda på pga den lägre temperaturen i vattnet?
En propeller kan göra stor skada men de propellerskador jag har sett har varit tämligen fula eftersom en propeller är rätt slö, samt att skadorna blir mer av sönderslitande karaktär om det inte är en snabb fritidsbåt vi pratar om. Då blir det väldigt många "skär" i kroppen men inte så djupa.
Det enda jag kan se är att han blev tvungen att kapa vikt och storlek så han kunde få ut kroppen och det borde lämna spår kvar i ubåten även efter den sänkts. Skulle de inte ta prover på vattnet de pumpade ut eller? Det borde ha påvisat blod. Det borde också finnas andra blodspår kvar i ubåten eftersom vattnet knappast cirkulerade så mycket inuti ubåten när den väl var vattenfylld.
Jag tror vi behöver mer fakta på bordet innan vi får ihop tillräckligt med pusselbitar för denna historien - men att han skulle vara oskyldig för hennes dödsfall finner jag så extremt osannolikt nuförtiden med de fakta som har kommit fram det senaste dygnet (och det trodde jag inte innan heller om jag skall vara ärlig) så det skall bli intressant när alla korten läggs på bordet och man får en bättre inblick i vad sjutton som pågått i hans hjärna det dygnet?
Fy fan vad jobbigt det måste vara för hennes anhöriga