2017-08-21, 21:22
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Men det faller ju på att hajen skulle ha någon fetish för just huvud armar och ben ENDAST?
Mätt när detta var ätet och simmar vidare
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har för mig att jag läste om haj väster om Jylland förra sommaren, så det verkar som att enstaka vandrar upp då och då.
Ja-inte helt ovanligt
Citera
2017-08-21, 21:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Finns inga hummer i Öresund dumhuvud. Inga havskatter heller. Och Pigghaj är rödlistad och nästan utrotad. Finns inte mycket som kan gå åt en kropp på denna tid.

Jo, det finns hummer i norra delen av Öresund, i övrigt så kan jag meddela att det finns både havskatt och pigghaj i sundet.

Pigghajar kan äta trots att de är utrotningshotade, de är omnivorer, men om de äter as vet jag inte.

Min egen spekulation går ut på att krabbor kan ha gått åt liket.

Ditt inlägg är för övrigt ett av de mest korkade i hela tråden.
Citera
2017-08-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
ehhh jo.

http://www.fiskejournalen.se/hajar-i-oresund/

Jag skrev normalt. Och artikeln är från 2011. Finns mig veterligen inga kända fångster av haj i Öresund de senaste åren. Och pigghaj är fredad och rödlistad. Kraftigt hotad för utrotning. Och chansen att en haj om den nu finns i Öresund hittar in i Kögebukten är princip obefintlig. Så sluta tramsa.
Citera
2017-08-21, 21:24
Medlem
Han har ju ljugit från första stund...Då ljuger han nog om resten .DNA försvinner nog i vattnet
Citera
2017-08-21, 21:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Mätt när detta var ätet och simmar vidareJa-inte helt ovanligt

Kanske undviker bålen om de inte gillar inälvor?
Citera
2017-08-21, 21:25
Medlem
Varför kasta kvinnan i sjö, egen begravning när det skett en olycka. Varför inte påkalla helikopter, sjöräddningen för att försöka hennes liv. Han verkar vara precis helt knäpp.. Raket, ubåt, satelliter.. I alla båtar finns det knivar helt garanterat. Förmodligen såg av någon typ, bågfil.
En kmäppgök modell större.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Artikeln var en fingervisning, inte svart/vitt applicerbar mot detta.
Med oväden, dumförklaranden och div tituleringar åt andra skribenter visar du på din säkerhet över att det är havet som lemlästat kroppen.
En av polisen kommenterat; dagar färsk torso som därtill direkt går att identifiera som kvinna, implicerar lemlästning av människohand oavsett hur bajsnördig du blir över havets krafter.
Du är färdigkommenterad tills vidare.
Men snälla rara! Det är INTE JAG som snackar massa självsäkert nonsens att det-och-det ska ske efter de-eller-de-dagana osv. Tråden är komplett nedlusad med folk som påstår saker som "efter 3-4 dagar flyter kroppen upp igen" eller "efter 12 timmar flyter den upp", osv, osv. Nu är det självsäkert "bål=styckning".

Jag försöker för i helvete inympa lite jävla ödmjukhet. Jag vänder mig emot alla jävla tvärsäkra uttalanden. Jag säger ingenstans "hon kan inte vara styckas" eller "hon är styckad". Ingenstans kommer du finna något dylikt opåkallat självsäkert av mig. JAG vet nämligen på tok för mycket för att larva mig på detta vis. Jag vänder mig mot logiken "torso=styckning". Efter 10 jävla dagar är det patologen som avgör det, inte troll på FB. Ja, jag vill gärna dumförklara troll som visar sin säkerhet där ingen sådan säkerhet finnes.

Jag har inte påstått att det är havet som lemlästat henne. Jag påstår att en bål här och nu ej är någon stark indikator för vare sig det ena eller andra! Det är INTE jag som kommer med scenarier, fantasihypoteser, tvärsäkra dumheter. Jag är helt evidensdriven och jag kan konstatera att vi här ännu ej har fakta.
Citera
Medlem
Anonymares avatar
Väldigt märkligt fall. Var det ett olycksfall att han "råkade" stycka henne?

Det här är inte friskt, helt klart. Visst kan olyckor ske men hur förklarar detta lögner om att han lämnat av henne på land, sänkningen av ubåten och nu troligen att hon är styckad?

Blir nog livstid för PM. Fattas bara att han ätit av henne också, låt oss hoppas att det inte är så. Har de kollat hans magsäck?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han kan ju ha bytt till en annan overall och sedan sänkt den med en sten - eller varit helt naken - medan han styckade, och efteråt tagit på sig de kläder han hade när han åkte ut igen. Han är inte dum.
Förvisso kanske finns extra kläder och overaller förvarat där i ubåten eller så var han som du säger naken. Nej dum kanske han inte är vad vet jag. Men en styckning lämnar ju mängder av spår efter sig både i båten och på honom. Det är nog ganska grisigt kan jag tänka mig. Han måste vara dum för att kunna tro att den då efterlysta ubåten aldrig skulle hittas.
Citera
2017-08-21, 21:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Jag skrev normalt. Och artikeln är från 2011. Finns mig veterligen inga kända fångster av haj i Öresund de senaste åren. Och pigghaj är fredad och rödlistad. Kraftigt hotad för utrotning. Och chansen att en haj om den nu finns i Öresund hittar in i Kögebukten är princip obefintlig. Så sluta tramsa.
Tramsa, om du kan ngt alls om vattentempen idioten borde du insett att sedan 2011 har det kommit en jävla massa mer haj, bla vithaj siktad utanför norges kust så nog fan har hajbeståndet då ökat i öresund. Nu vet vi inte om det är haj, krabba, medsen, båt eller okänd varesle som styckat troligen kim ännu men en sak är säker, det finns haj i öresund..basta!
Citera
Medlem
Är lemmarna avkapade med ett verktyg så syns det garanterat för en van kriminalobducent. Och det är inte bara för att jag läser en jävla massa deckare. Det är skillnad om en kropp faller isär eller slits isär, men ett snitt med en bågfil eller nåt annat syns garanterat.

PS. Hummerpremiären är 25 september, så Madsen var lite för tidigt ute med tinorna.
Senast redigerad av Simmaellersjunk 2017-08-21 kl. 21:29.
Citera
Medlem
Till alla som spekulerar om hajar, krabbor och andra havslevande varelser har ätit på kroppen.

Senast igår publicerades en artikel om den döda vikvalen som sänktes utanför Ystad för ett år sedan.
Det är tydligtvis inga större djur i Östersjön som är intresserade av att äta av kadavret. Den största delen av nedbrytningen sker av bakterier.

http://www.zoox.se/valkadavret-visar-hur-unik-ostersjon-ar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in