2017-08-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Kan vara haj som klarar detta

Men det faller ju på att hajen skulle ha någon fetish för just huvud armar och ben ENDAST?
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Finns normalt inga hajar i Öresund.
ehhh jo.

http://www.fiskejournalen.se/hajar-i-oresund/
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vittnet säger att båda benen var kapade vid knäna och båda armarna var kapade vid skuldrorna, samt att huvudet saknades.
En kedja runt magen.

Uppenbart nu att PM styckat KW och sänkt liket med kedjan. Dock har kroppen flutit upp när gaser börjar bildas pga förmultningsprocessen. Han har haft för lite vikter fäst vid kroppen. Kedjan kan säkert kopplas till ubåten.

"Kapade"
Länk ??
Citera
2017-08-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Nej Gibraltar hade varit idealiskt för ändamålet. Så varmt är det inte i Östersjön.
Nu börjar detaljerna bli lite väl morbida men kroppsdelar faller sällan av symmetriskt. Om det verkligen rör sig om bara en torso och varken huvud, armar eller lår efter blott 10 dagar så vågar jag hävda att det är en kropp efter styckning. Sen är det ju inte alls säkert att den härrör från just det här fallet. Det kan vara en annan kropp som legat i vattnet en längre tid tex.
Va? Jo, kroppar faller sönder enligt enkla mekaniska lagar. Där de är som svagast och de är det där de stora benen vilar mot varandra på smala ställen. Lederna, dvs. Först fingrar och tår (men en arm kan lossna först och fingrar från denna sedan, osv). Huvudet lossnar mig veterligen inte sällan före armar och ben (huvudet väger ju en del, skelettet där är väldigt rörligt och det kan ha hamnat i en vinkel), men något jäkla facit finns naturligtvis inte och det är rättsmedicinska som får avgöra vad som hänt. Det är dock inte förvånande att man hittar just torson. Den och fötter-i-skor, brukar vara vad som flyter upp igen.

Igen, försök inse vad jag säger och inte säger. Jag argumenterar inte för/emot någon enskild hypotes, jag påpekar bara att en torso efter 10 dagar eller vad det nu är i detta område inte är något skäl att anta styckning-psykopat-lustmord, etc, dvs tankegångar som går rundgång här på forumet.

Detta är precis som diskussionen om huruvida kroppar flyter upp igen och då gör det efter XX timmar eller dagar. Jävligt mycket självsäkra idiotpåståenden i tråden där bl.a. jag påpekat att det inte finns någon mall eller facit. Det går inte entydigt att säga att en kropp "bör" flyta upp efter en bestämd tid och det går inte entydigt att säga att en kropp behöver si-eller-så många dagar på sig att förlora kroppsdelar.

Det kan gå såhär snabbt. Troligen långsammare i Gibraltar, iaf där det är som djupast. I floder går det som snabbast.
Citera
Bannlyst
OM, det nu skulle visa sig vara Kim Wall man hittat, och hon alltså blivit styckad, då kan man mycket väl ha med en seriemördare att göra. Som blivit avslöjad först nu...
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Sluta prata om att Peter Madsen fått panik, han visar bara en lugn fasad när han upptäcks, återvänder ner i den förmodat blodiga ubåten, kommer upp igen och agerar som om ingen människa skadats.

Nu vet vi att det han sa då var rent ljug.

Han visar en lugn fasad eftersom han känner sig trygg i vad som ska hända.
Frågor på det?
Citera
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vittnet säger att båda benen var kapade vid knäna och båda armarna var kapade vid skuldrorna, samt att huvudet saknades.
En kedja runt magen.

Uppenbart nu att PM styckat KW och sänkt liket med kedjan. Dock har kroppen flutit upp när gaser börjar bildas pga förmultningsprocessen. Han har haft för lite vikter fäst vid kroppen. Kedjan kan säkert kopplas till ubåten.
Näää...kedjan tyder mer på att torson kan kopplas till ett motorcykelgäng.
Citera
2017-08-21, 21:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Har för mig att jag läste om haj väster om Jylland förra sommaren, så det verkar som att enstaka vandrar upp då och då.
Citera
2017-08-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Obducenter får jobba natt.
Otrevligt jobb
Citera
Medlem
Citat:

Du inser vilket datum det är på artikeln du delar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Sluta prata om att Peter Madsen fått panik, han visar bara en lugn fasad när han upptäcks, återvänder ner i den förmodat blodiga ubåten, kommer upp igen och agerar som om ingen människa skadats.

Nu vet vi att det han sa då var rent ljug.

Men varför i helvete får han för sig att mörda någon i det läget? Finns bilbevis och allt att hon är på båten.

Trodde han i sin autistiska hjärna att han skulle kunna lemlästa en kropp i det tillfället och att det skulle gå obehindrat förbi?
Citera
2017-08-21, 21:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Om PM aldrig var i land, vad har man då för verktyg i en ubåt för att kunna stycka en människa? är kroppen styckad så kommer dom se det.

Är en stor sannolikhet att kroppen har varit i kontakt med en propeller antingen ubåten eller ett fartyg som jag sagt tidigare
Kan man något som helst om anatomi så räcker det med en vass kniv. En hammare också så är det nästan en baggis, rent tekniskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in