2017-08-21, 21:11
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
FAKTA: Del av kropp hittad, konstaterad kvinna, ej identifierad, kommer ske medelst DNA.

Kan kroppen börjat sönderfalla i saltvatten redan efter 10 dagar?
Nej, inte på det sätt som rapporteras.

Det skulle däremot kunna ha orsakats av överkörning med propeller, han kanske slängde kroppen överbord och sen åkte den in i propellern.
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Låter som han inte räknade med att pojkvännen skulle kontakta polis så snabbt efter att hon inte kommit hem/svarat tillbaka. Blev panik när han var på väg hem för att förstöra alla bevis och plötsligt var polisen honom i hälarna och han sänker ubåten för att dölja blodspår.

Solklart vad som hänt och han är en mördare, inga olyckor här inte!
Citera
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Det här säger väl tillräckligt för nu. Torson tillhör inte KW. Två veckor är inte "længe".

Hur lyckas du utläsa det h´genom den inklippta text från Polisen?
Citera
2017-08-21, 21:12
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vad var det jag sa???!!! Jag har sagt redan från början att GM antagligen styckat henne. Är liket Kim Wall har jag troligen rätt eftersom de hittat en torso utan armar, ben & huvud. Folk i tråden påstod att han inte kan ha haft verktyg i ubåten. Varför skulle han inte kunna ha haft det? Fanns väl saker att laga i ubåten hela tiden och självklart har man verktyg där. Han har styckat henne & därför sänkte han sedan ubåten.

Han bör definitivt haft en bågfil i verktygslådan ombord. Jag är frågande inför faktumet att PM verkligen behövt stycka kroppen. Han ser ganska liten ut men beskrivs som muskulös. Alltså en man på kanske 170 med normal muskelstyrka ska väl kunna lufta upp en kropp på 60 kg? Eller det kanske blir för svårt iom den måste lyftas uppåt flera meter genom ubåtstornet?

Det kanske är så att en kropp som inte drabbats av likstelhet är svår att lyfta? Jag har provat lyfta en docka på 70 kg och det var väldigt lätt. Men så provade jag lyfta en 70 kg person och det var betydligt svårare för det gick inte få tag i kroppen alls på samma sätt. Jag är egentligen en högst normalstark man vilket jag också tror PM borde vara.
Citera
2017-08-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Saknar huvud, armar och ben, tydligen

»Nede mellem stenene ligger der en nøgen torso med maven opad, hvor armene er skåret af ved skuldrene, og benene skåret af lige under knæene. Der er heller ikke noget hoved,« fortæller vidnet og fortsætter:

Är hon styckad på det sättet är det ingen jävla olycka. Alldeles för symetriskt.

Fy fan. Han har styckat henne.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
»Nede mellem stenene ligger der en nøgen torso med maven opad, hvor armene er skåret af ved skuldrene, og benene skåret af lige under knæene. Der er heller ikke noget hoved,« fortæller vidnet og fortsætter:

»Det lignede en dukke. Kroppen også opsvulmet, og der var en sort kæde omkring livet på kroppen, der var helt grå og lysebrun,« fortæller vidnet, der ikke kunne se, om det var en kvindekrop, da det var for opsvulmet.«

Vidnet fortæller, at der udover ham selv stod et andet par på cykel, der så chokeret til. Det var dem, der anmeldte liget til politiet.

http://www.bt.dk/krimi/chokeret-vidne-om-kvinde-lig-fundet-i-vandet-ved-amager-det-lignede-en-dukke

Om benen var avskurna under knäna som det står, så är det definitivt inte en naturlig förruttnelseprocess som har gjort det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Låter som han inte räknade med att pojkvännen skulle kontakta polis så snabbt efter att hon inte kommit hem/svarat tillbaka. Blev panik när han var på väg hem för att förstöra alla bevis och plötsligt var polisen honom i hälarna och han sänker ubåten för att dölja blodspår.

Solklart vad som hänt och han är en mördare, inga olyckor här inte!
Hon hade flickvän med
Citera
Medlem
Det hade varit troligt att han styckat kroppen för att få ut den...

Men tar man verkligen av armar, och ben, OCH huvud då?

Nej, jag tror han styckat henne av annan anledning.

Förutsatt att det är Kim... Men det hade ju varit en oerhörd slump om det flöt runt ett annat kvinnolik i just Kogebukten för tillfället.

Jag tror aldrig Peter kommer säga hela sanningen.
Han kniper. Precis som i fallet med Nerijus och Schürrer så är det lättare att låta folk spekulera än att berätta vad som egentligen hände. På så vis har man aldrig befattat sig med vad man gjort, och det finns fortfarande några som tror att det bara var en olyckshändelse eller att någon annan är skyldig.
Men han får gärna visa mig att jag har fel.
Citera
Medlem
Om PM aldrig var i land, vad har man då för verktyg i en ubåt för att kunna stycka en människa? är kroppen styckad så kommer dom se det.

Är en stor sannolikhet att kroppen har varit i kontakt med en propeller antingen ubåten eller ett fartyg som jag sagt tidigare
Citera
2017-08-21, 21:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
]Hur lyckas man stycka en kropp på en ubåt utan att bloda ner hela ubåten[/b] och sig själv?

Varför tror du att han sänkte Ubåten ..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vilka havsdjur menar du? Random fisk klarar inte av att ta bitar av ett färskt lik.
Nej, inga räkor heller, men hummer, krabbor. ........ kanske "havskatt" ........ pigghaj. ...finns ju mängder med havsdjur som kan vara orsak till att en kropp blir uppäten ganska fort. ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Om man nu ska välja ett tillfälle mörda och stycka en kropp så kunde kunde inte tillfället ha varit sämre? Var ju allmänt känt för de flesta i området att Kim Wall fanns på hans ubåt.

Utesluter inte helt att det skett en olycka på ubåten som han bär ansvar för, och att han i ren panik styckat och dumpad kroppsdelarna i havet.

Sluta prata om att Peter Madsen fått panik, han visar bara en lugn fasad när han upptäcks, återvänder ner i den förmodat blodiga ubåten, kommer upp igen och agerar som om ingen människa skadats.

Nu vet vi att det han sa då var rent ljug.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in