2017-08-21, 21:01
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Mycket lämpligt då att både armar, ben & huvud var just det som hamnade i propellern. Nä, din teori låter mycket långsökt.
Propellern bildar nästan en "sax" tillsammans med omgivande roder. Fastnar en kropp där så slits den nog i bitar. Men det lär ju synas tydligt ifall det är något sånt som hänt eller om någon har avlägsnat kroppsdelar.

För övrigt så är det nog lätt hänt att sugas in i propellern om man t ex faller ur ubåten medan den kör (eller om man kastas i vattnet).

Jag har däremot svårt att se varför någon skulle stycka en kropp med vilja i ett sånt läge som det spekuleras om. Att få ut henne ur båten löser man med rep om man inte klarar att bära kroppen och om man vill dölja en kropp till havs så sänker man den nog till havets botten och hoppas att den stannar där. I så fall lämnar man den nog med fördel intakt.
Citera
2017-08-21, 21:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Vi kan nog med sannolikhet gränsande till visshet slå fast att det är KW som hittats - styckad av Raket-madsen.

Polisen uppger att det är en kvinno torso som hittats, halkar man i och "styckas" av en propeller så är det inte så troligt att kroppen styckas upp i armar, ben, huvud och torso för sig, Frågan är om Raket Madsen hade verktyg, såg och liknande för att stycka en kropp ombord på båten eller har han gjort ett snabbt stopp vid sin verkstad - som väl också ligger på Refshale ön - för att hämta verktyg?

En ostyckad kropp löses inte upp i delar på 10 dagar i Öresund så PM har ju uppenbart haft möjlighet att om nu KW förolyckades på U-båten som han hävdar kontaktat polisen/sjöräddningen och berätta vad som hänt.

Sen begriper jag inte varför han inte kunde ta upp henne intakt genom frontluckan, 60 kilo och en liten kropp samt att det borde finnas tampar så det räcker på en båt för detta.

Hade han kommit med en rimlig förklaring till att hon omkom och att han i panik slängt kroppen överbord skulle han nog kunna klarat sig ganska lindrigt undan. Men nu verkar hon vara styckad och då kommer det hela i ett helt annat ljus.

Det blir svårare att avgöra om PM talar sanning om dödsfallet. Skulle säga att PM är rökt och kommer få spendera ett antal år på Vridslöselille statsfengsel.

Usch, nu fick styckningsscenen i Pusher 3 på näthinnan...

KW har inte halkat ner i vattnet. PM har begravt henne i havet, det är han som skickade ner kroppen i vattnet. Det har PM sagt.
Citera
2017-08-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
NEJ! Det är då självaste fan att det ska trollas okunnigt dravel bara minuter efter presskonferensen.

Vad hade DU förväntat dig hitta av en icke-styckad kropp efter veckor i vatten? Fin och rosaröd hud, kläder på, snusnäsduken i bröstfickan och en ännu ej avstannad sms-tumme?

Tänk-tryck-tala!

Kim har inte varit VECKOR i vattnet, en vecka och fyra dagar får jag det till.
Går verkligen förruttnelsen så snabbt i 15-17 gradigt vatten?

Mer troligt att det var jobbigt att få upp hela kroppen genom luckan och stegen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
En vecka ör det väl? Eller drygt.
Va? Den jag svarade menade att en torso implicerar styckning varvid jag påpekade att en torso inom 24h givetvis skulle implicera detta, men inte efter veckor. Kontext!
Citera
Medlem
Fyfan. Det är ju uppenbart att han medvetet förhalat förhandlingarna genom att "ändra" sin historia då och då. Han verkar ju inte betett sig "chockad" direkt. Känns som han varit klartänkt och planerat det hela. När han kanske insett att de KOMMER hitta kroppen så väljer han att "erkänna", men säger då att det var en olycka för att försöka lindra sitt straff.
Citera
2017-08-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har du ens läst en enda artikel om vad som hänt?

Nej, det för att hon varit på en ubåt, och detta var känt, och att hon inte kommit i land efter det. När man "lyste" ubåten så hörde PM inte av sig, och sedan sänker han ubåten, och påstår att han lämnat av henne på en plats en specifik tid där övervakningskameror visa att ingen KW har lämnats av där den tiden (eller annan tid).
Hursomhelst, nu är det visserligen dansk rätt som får presumeras gälla men enligt svensk så är "medhjälp" till självmord inte någon handling som ger straffrihet, det träffas av gärningsbeskrivningen "den som tar livet av annan".

Men menar du på fullt allvar att du tror hon kastat sig omkring med flit i ubåten i hopp om att spräcka skallen eller bryta nacken i syfte att ta livet av sig!?!?!

Medhjälp till självmord är inte straffbart i Sverige
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Propellern bildar nästan en "sax" tillsammans med omgivande roder. Fastnar en kropp där så slits den nog i bitar. Men det lär ju synas tydligt ifall det är något sånt som hänt eller om någon har avlägsnat kroppsdelar.

För övrigt så är det nog lätt hänt att sugas in i propellern om man t ex faller ur ubåten medan den kör (eller om man kastas i vattnet).

Jag har däremot svårt att se varför någon skulle stycka en kropp med vilja i ett sånt läge som det spekuleras om. Att få ut henne ur båten löser man med rep om man inte klarar att bära kroppen och om man vill dölja en kropp till havs så sänker man den nog till havets botten och hoppas att den stannar där. I så fall lämnar man den nog med fördel intakt.

Och om kroppen är styckad så är det gjort av en enda anledning, för att tillfredsställa PM:s begär.
Citera
Avslutad
Bryter han inte ihop nu så är han en psykopat av stora mått.
Citera
Medlem
Där är ingen stor trafik av större fartyg i området där kroppen hittades eller ubåten sänktes. De flesta fartyg går ner mot Falsterbo fyr, sydöst, efter Drogden fyr. och vice verse norrut. Jag tror inte på att kroppen kluvits av en propeller.
Citera
2017-08-21, 21:04
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ingen som nappade på min spekulation om E. Meng i Korsör.(finns tråd för fortsatt diskussion om det) Inte alldeles osannolikt att PM har fler dödsfall på sitt samvete. Antagligen så jämför de PM:s DNA mot det fallet just nu.

Jag skulle inte bli förvånad om PM har härjat runt ett antal år, han verkar vara lite speciell.

Jo jag nappade. Och speciellt likheten. Emilie kunde vara Kims lillasyster. Otäckt. Verkligen otäckt. Finns det fler olösta mord i Danmark - unga kvinnor med långt brunt hår?
Citera
2017-08-21, 21:04
Medlem
Bluebeast72s avatar
Helvete vad många havsexperter inom forensik teknik här inne. Rena professor avhandlingen i nedbrytning. Håll ut lite så kommer en ÄKTA obducents utlåtande inom ngr dagar...
Citera
2017-08-21, 21:05
Medlem
zugfahrers avatar
http://www.bt.dk/krimi/chokeret-vidne-om-kvinde-lig-fundet-i-vandet-ved-amager-det-lignede-en-dukke - Vittne säger att det såg ut som en docka med en svart kedja runtom midjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in