2017-08-21, 20:12
Medlem
En sak som talar för att Peter Madsen inte bryr sig om att han mördat en oskyldig människa (psykopatisk i sin personlighet) är hur han agerar när han påträffas i ubåten.
Inte ett dugg panikslagen, snarare metodisk när han ber båten hålla sig på avstånd när han "testar" något lite farligt.
Vidare upp på båten och inga problem att prata om sig och ubåten.
Så beter sig inte många normalempatiska efter att ha tippat ett lik i havet, en människa som han dessutom mördat.
Det ger mig dåliga vibbar och signalerar känslokyla.
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja men det är väl skillnad där någon försvinner där det plausibelt kan vara så att de själva håller sig undan, och ett starkt misstänkt försvinnande, där någon specifik med fog kan tänkas ha med försvinnandet att göra.

Jag har inte läst något som pekar mot att hon ville hålla sig undan, inte heller att han hade anledning att döda henne.
Kan du länka?
Det enda jag märker är stora briser i storyn som media går ut med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Kanske om man får bra betalt, så man kan bygga en ny ubåt tex, och gör en god gärning?
Vad sägs om att svenska personer kan vara saknade i många år innan de blir avregistrerade och dödförklarade?
Kan hon ha bett om hjälp att bli "återvunnen"? Finns den chansen?
De räknade naturligtvis inte med att han skulle bli misstänkt för mord, för i Sverige krävs en kropp för en sådan misstanke. Trodde jag.

I så fall spelar Herr Madsen ett väldigt högt och riskfyllt spel.

Så du menar att han riskerar att sabotera hela sitt framtida liv för pengar i gengäld till en ny ubåt? Känns föga troligt.

Allt pekar på att han har bragt henne om livet. Anledning oklart.
Senast redigerad av Kimma7 2017-08-21 kl. 20:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det är KW som har hittats så vill jag veta hur många lanternor som är fastsurrade på kroppen, bra att veta hur många som är för lite för att kroppen skall stanna på havets botten, eller vad säger du cellplast, har du räknat på det?

Sannolikt så bär kroppen, om det är KW som har hittats, tydliga spår av blodigt våld, att PM sänkte Nautilus talar för det. En kombination av blodigt våld och eventuellt PM:s DNA i KW:s kropp.

Ponera att PM har använt kniv, [/b]hur förklarar PM eventuella stick och skärskador?[/b]

Lätt som en plätt.."slant med kniven, råkade sticka".

DNA "i kropp" finns sannolikt inte kvar, för är det inte så att om någon annans DNA finns i/på kroppen så raderas det ut av sitt eget DNA under tidens gång så att säga (några dagar?)?
Citera
2017-08-21, 20:13
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
GW hade ju rätt igen...

Jo, han är duktig på att tippa, GW. Sedan har han säkert tillgång till information som inte är offentlig via sina polisiära kontakter.

Allmänt tror jag inte på att Raketmannen handlat i chock två gånger i följd som hans version verka bygga på... Oj, det hände en olycka, chock och underlig reaktion (mycket taffligt om man kallar sig kapten t o m den här jeppen bör ha gått ngn sorts förstahjälpenkurs) och sedan åka runt i timmar för att sedan handla i "chock" en gång till. Oj, jag blir räddad...hmm...bäst att sänka min kära ubåt. Han verkar istället ha handlat beräknande. Kan man visa/få till ett erkännande att det gått flera timmar mellan "chockerna" så ligger han jävligt risigt till.
Citera
2017-08-21, 20:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Kanske om man får bra betalt, så man kan bygga en ny ubåt tex, och gör en god gärning?
Vad sägs om att svenska personer kan vara saknade i många år innan de blir avregistrerade och dödförklarade?
Kan hon ha bett om hjälp att bli "återvunnen"? Finns den chansen?
De räknade naturligtvis inte med att han skulle bli misstänkt för mord, för i Sverige krävs en kropp för en sådan misstanke. Trodde jag.

Om du har tagit ut någon i en båt och
- denne person anmäls saknad, och
- du frågas om var och när du såg denne senast, och
- man märker att din historia svajar, då kan du nog bli misstänkt.
Citera
2017-08-21, 20:14
Medlem
Man har nog hittat henne nu...

"Den danska polisen fick i dag klockan 15.41 larm om att en kropp låg i vattnet utanför Vestamager i Køgebukten.
Danska polisen bekräftar nu att man har hittat en kropp.
– Vi har hittat kroppen av en kvinna, säger Stien Hansen vid Köpenhamnspolisen till Aftonbladet."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J0xlm/polisen-har-hittat-kvinnokropp-i-vattnet
Citera
2017-08-21, 20:15
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
En sak som talar för att Peter Madsen inte bryr sig om att han mördat en oskyldig människa (psykopatisk i sin personlighet) är hur han agerar när han påträffas i ubåten.
Inte ett dugg panikslagen, snarare metodisk när han ber båten hålla sig på avstånd när han "testar" något lite farligt.
Vidare upp på båten och inga problem att prata om sig och ubåten.
Så beter sig inte många normalempatiska efter att ha tippat ett lik i havet, en människa som han dessutom mördat.
Det ger mig dåliga vibbar och signalerar känslokyla.
När han kommer i land och pressen frågar hur han mår så gör han tummen upp. Sedan säger han att han är ledsen för att hans ubåt sjunkit. Den nivån av empati skriver man inte hem om.
Citera
2017-08-21, 20:15
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja precis, nu är det ju bevisat att allt har gått rätt till. Varför ens undersöka kroppen, det var ju bara en olycka.

Du har ju i tråden hävdat att KW stukat foten och lever på måsägg i vassen, ligger begravd i svensk jord, samt att KW och Madsen bodde grannar. Även att hon spolats i land på Salt- eller Pepparholmen och att hon lever i högsta välmåga för det endast handlar om ett PR-stunt.

Case closed.

Just teorin med måsägg i augusti var sensationellt underhållande.
Med tanke på att måsarna lägger sina ägg i början på maj, så lär de få ägg som eventuellt finns kvar smaka sådär.
Citera
2017-08-21, 20:16
Medlem
Det saknas ytterligare en kvinna i Danmark. Vi vet ju inte om detta är kim, även om det är troligt.
Citera
2017-08-21, 20:16
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Man har nog hittat henne nu...

"Den danska polisen fick i dag klockan 15.41 larm om att en kropp låg i vattnet utanför Vestamager i Køgebukten.
Danska polisen bekräftar nu att man har hittat en kropp.
– Vi har hittat kroppen av en kvinna, säger Stien Hansen vid Köpenhamnspolisen till Aftonbladet."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J0xlm/polisen-har-hittat-kvinnokropp-i-vattnet

Vågar nog påstå att det är 99.9 % chans att det är hon med tanke på att Dansk polis kallar till presskonferens 20.30.
Citera
2017-08-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Nej. Alla vi andra menar att hon kanske testade någon dykarutrustning och drunknade.
Så hon skulle drunknat och PM har inte larmat utan istället fiskat upp kroppen, åkt runt i 10-12h under natten och ner till Koge, dumpat kroppen och sedan ljugit för försvaret över radio, sänkt ubåten (för skojs skull?), ljugit för Polisen om att han släppt av henne kvällen innan och sedan ändrat historien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in